Uiteraard, maar iemand die alleen reageert op gezocht topics die al lange tijd niet actief is geweest en dan ook nog geen ervaringen heeft nu we dit weten dan zouden meteen alle alarm bellen af moeten gaan.
Ja dit zou wel helpen als je na een paar maanden niet meer actief geweest bent dat je dan per email weer moet activeren.
Even voor de duidelijkheid, dit betreft een melding dat je wachtwoord rondgaat op het internet en dat je dat zelfde wachtwoord voor HF gebruikt (en dus moet wijzigen). HF zelf is niet gehackt, je gebruikt alleen het wachtwoord dat je elders ooit gebruikte (en dat wel gehackt is) OOK voor het HF.
Theoretisch kan dit dus (bijvoorbeeld!) de Odido hack zijn waar Chrome erachter komt dat je hetzelfde ww gebruikt bij het HF.
Wachtwoordmanager komt naar mijn weten niet met de bronnen van het lek maar enkel met de melding dat het wachtwoord ergens gehackt is en dat je datzelfde ww hergebruikt.
Vanmiddag een nieuw wachtwoord aangemaakt, ik kan me niet meer herinneren van wanneer het oude is. Dat moet zo’n zes a zeven jaar geleden zijn geweest, dus nog uit de naïeve tijd. Ik moest eerst goed nadenken hoe ik het moest veranderen, nu wel een gecompliceerd wachtwoord!
HF onthoud m’n wachtwoord altijd uitstekend😀.
Volgens mij hebben ze het hele blauwe horloge gedeelte er afgehaald net want ik kom er niet meer op. Zou het er iets mee te maken hebben?
Beetje jammer, hoopte vanavond nog een paar mooie Casio’s aan te schaffen. Maar alleen van de echte verkopers natuurlijk. Tot nu toe alleen hele fijne aankoop ervaringen opgedaan hier gelukkig.
Mijn 2 factor ook maar aangezet meteen.
Gelukkig heb ik hier tot nu toe alleen maar uitstekende aankoopervaringen gehad.
Ik heb ook tweefactorauthenticatie ingeschakeld.
ik heb denk ik dan geluk gehad.
ik zocht ook een horloge en PaultjeP had hier ook op gereageerd en mij foto’s gestuurd.
daarna heb ik hem vragen gesteld maar hij reageerde helemaal niet meer.
heb nog een berichtje gestuurd maar hier reageerde hij ook niet op.
dus denk dat ik geluk gehad he.
ik haal trouwens altijd de horloges die ik koop op, en maak nooit geld over van te voren
Heb nu ook de google authenticator extra ingesteld.
Werd net ook automatisch gevraagd?
Ik heb een nieuw wachtwoord ingesteld, mij krijgen ze niet ![]()
Je ip adres komt nu uit Polen. Ik denk zomaar dat je na inschakeling van de extra verificatie er nu niet meer in kan?
Als je al toegang hebt tot een account voor 2fa ingeschakeld staat, kan je dat toch gewoon inschakelen en kan jij er wel op maar de originele eigenaar niet meer, of zie ik dat verkeerd?
ik ben blijkbaar ook gehackt
Klopt inderdaad
De emailadressen van de verdachte accounts zijn nog hetzelfde.
We zijn zoveel mogelijk leden aan het uitloggen nu
Iedereen moet zich dubbel inloggen nu
daar ben ik geen held in. Maar ik kan hier niks meer doen.
normaal kan ik plaatsen omdat ik 2 ben en nu niks meer…
Hier ook maar even password gewijzigd ![]()
Dus als ze ook toegang tot dat emailadres hebben, en die kans is aanwezig, want het HF account werd ook al niet zorgvuldig beveiligd
kunnen ze ook die 2FA manipuleren.
Het is beter dan niks ![]()