Dat is dus een nette.
Ik zou me aardig in de zeik genomen voelen als ik kort na het doen van een leuke geste aan een mede liefhebber het ding te koop zag staan; Ook als het vanwege geldnood verkocht werd, maar het is natuurlijk de kunst om ondanks dit soort tegenslagen toch door te gaan met geven.
Mijn ‘waarden en normen’ voor aan- en verkoop op HF
-
Duurder dan 500,- sowieso best F2F.
-
Liefst al een tijdje lid hier en aangenaam in de omgang bij verder contact via PB.
-
Geen rommelige advertenties met ontbrekende specs, wazige foto’s enzovoort, als iemand nog niet de moeite neemt daarvoor wat moet je dan van de rest verwachten?
-
Omschrijf krasjes en draagsporen, wees kritisch hierin om teleurstelling bij tegenpartij te voorkomen.
-
Maak duidelijke afspraken rond verzending, ik doe altijd verzekerd.
-
Verpak alles supergoed en reageer snel.
Ik heb hier met kopen en verkopen louter goede ervaringen. Wel eens wat gedoe in het proces om tot een verkoop te komen met zowel BHF ers als OHF ers. Denk aan dingen als niet op PB reageren, lowballing. etc.
Koop altijd F2F (dus nooit alleen op basis van foto’s) en bij verkopen bepaalt de koper dat zelf. Verder zegt de verkooppost vaak genoeg. Horloges onder de gebruikssporen die als nieuw worden aangeboden zegt iets over het beoordelingsvermogen van een verkoper. Doe ik geen zaken mee. Ook niet bij slechte foto’s, 4 jaar oud en 80% van de nieuwwaarde vragen gaat ook op de blacklist. Dat heeft een zeer kleine blacklist opgeleverd.
Iedereen die hier komt kan zien hoe lang iemand lid is, het verkoop ervaringen topic checken etc.
M.a.w.: je hebt het zelf voor het grootste deel in de hand.
Groeten Tecco
Dat is nou het fijne aan dat soort dingen. Het moet niet, het mag
Groeten,
Tecco
Rommelige foto’s en slechte advertenties zijn juist de beste aankopen …
Op MP en diversen misschien soms wel, maar hier niet vind ik.
Eens.
Sluit me aan bij eerdere bijdragers zoals @jurgen en @renejk als ik verkoop dan ben ik bereid ‘buyer’s remorse’ te dekken; bevalt het niet, terugsturen voor refund.
Slechte advertenties rule!
Deze mint Connie kocht ik voor een prikkie van een goudopkoper op een parkeerplaats van een McDonalds
Ik was al tijden op zoek naar een Longines Conquest Deluxe. Ik vond deze verkeerd beschreven (als een re-edition) bij een of andere italiaan. Mint conditie.
Kocht deze voor een nette prijs. Maar er hing een 7912 band aan, waardoor het een topdeal werd.
Deze kocht ik zeer slecht gefotografeerd. Niet duidelijk was of het glas bekrast was of dat de wijzerplaat naar de mallemoer was.
Daar tegenover staan ook een rij aan missers.
Niks verkeerd, ieder zijn ding, ieder zijn eigen regels. Maar ik ben @Logie nog steeds dankbaar dat hij in mei van dit jaar nadat ik 5 minuten lid was voldoende vertrouwen had mij zijn Meistersinger te verkopen (zocht ik al lang) en ben net als @Watch4Beauty met veel plezier blijven hangen.
Ik verkoop ook met een lekkerder gevoel aan een bekend forumlid. Maar als je mij keurig benaderd dan gaan we er ook gewoon uitkomen. En dat is precies wat je deed, en nu zie ik je ook regelmatig voorbij komen op het forum en zie ik ook jou als een gerespecteerd forumlid.
Alhier totaal geen angst om iets te kopen, c.q. te verkopen middels dit forum.
Moet wel bekennen dat dit na bijna 10 jaar maar een paar keer is voorgekomen.
Zelf heb ik via HF nog niks verkocht, alleen maar gekocht (hoewel ook niet heel veel). Steeds naar volle tevredenheid.
Ik flipper veel klokjes eigenlijk wel vrij vlot door weer. Helaas ook twee klokjes die ik hier via HF heb gekocht. Maar mijn intresse word toch altijd weer naar iets nieuws getrokken en het oude moet er dan weer uit. Hoop er dan iemand anders weer blij mee te maken, iemand die het klokje weer meer op prijs zal stellen dan ik dat op dat moment doe. Ik begrijp dat dit als originele verkoper van het klokje helaas vreemd kan overkomen maar ik probeer zeker geen slaatje te slaan uit de mensen hier op HF.
Dat Flipperen is hier algemeen geaccepteerd! Ik had het over horloges die zijn weggegeven om ze kort daarna op Marktplaats aan te treffen.
Je hebt goede en slechte mensen, kl*z. en gewetensvolle mensen, mensen met en zonder empathie. Zowel buiten als binnen het forum. De test voor mij kwam toen een door mij verzonden horloge gestolen werd, en ik de koper het geld retourneerde, zonder dat het zeker was dat de verzekering zou uitbetalen. Ik heb hierover een post geplaatst, jaren terug al, waarbij ik ook reacties kreeg van, nou, ik zou pas terugbetalen als de verzekering betaald had. Immoreel dus, en onjuist, omdat je als verzender eigenaar blijft totdat het pakket is afgeleverd. Mensen kiezen als het misgaat vaak voor zichzelf, ook hier op het forum. Het is wel fijn als je een retourgarantie geeft, maar doe je dat ook als je naar jouw mening het horloge in goede staat verzonden hebt, en de koper het horloge kapot ontvangt? Dat is de test. Wat doe je als dingen mis gaan. En gezien de posts van sommigen, in meerdere topics, heb ik ook op het HF daar niet altijd vertrouwen in.
Ja geweldig als het zo kan gaan. Dit is toch de olie op het genietvuurtje.
Echt weggegeven als in “€ 0,00” of “zo laag geprijsd, dat ze eigenlijk zijn weggegeven”? Kan het bijna niet geloven. We maken allemaal fouten, ik ook, maar dit is wel heel bot.