Precies dat
Zo gaat het op de grote mensen forums immers ook.
Precies dat
Zo gaat het op de grote mensen forums immers ook.
Dit alleen als de koper natuurlijk wel eerlijk is. Helaas kun je dat niet weten.
Mischien dat jij het horloge wel netjes inpakt, opstuurt en heel aankomt. De koper kan zelf met messen het horloge gaan bekrassen of het uurwerk (dan wel niet vrijwillig maar door onkunde) aan gort helpt.
En nog een duit, ik merk ook dat er meer onbekenden actief zijn, maar voor mij geen probleem. De eerste keer haal ik een klokje op.
Doe ik ook bij de grote namen, en bij de minder grote namen, ik wil toch weten met wie ik zaken doe.
Daarna ken je iemand en kun je inschatten hoe of wat, zoals eerder gezegd, van een aantal mensen koop je ongezien een klokje, van de ander weet je dat ze wat hoger in de prijs willen zitten.
Tot nu toe, geen enkele negatieve ervaring, en ook mensen met mij niet, al ben ik lelijker in het echt waardoor mensen schrikken.
Afgezien daarvan, gezond verstand blijven gebruiken en lekker blijven flipperen.
Tis toch apart, soms heb je een horloge dat je echt MOET hebben, en als je het hebt, krijg je er geen klik mee, hij valt tegen in het echt, zit niet lekker, te zwaar, te groot, te klein etc.
Ik zal het nooit leren denk ik
en p.s.
het hele ‘het gaat via het forum dus dan mag er niet teveel gevraagd/betaald worden’ is natuurlijk ook grote kul … waarom zou ik iets hier voor minder verkopen als iemand via eBay , Marktplaats , IG , Christies, antiquorum sotheby’s etc etc etc wel de hoofdprijs wil betalen ? of moet ik dan zo nodig de gekke henkie uithangen ?
dan zijn er toch altijd de foto’s die gemaakt zijn ?
die discussie wil ik graag voeren , Ik neem iets absoluut retour , maar als de koper er voor kiest om e.e.a. te beschadigen dan moeten we eens rond de tafel gaan zitten
en daarom stuur ik iets op nadat ik betaald ben (bij de meeste mensen) en krijgen ze centjes retour wanneer ik een klokje weer in mijn handen heb (bij de meeste mensen)
http://www.chrono24.nl/breitling/superocean-professional-steel-black-dial-415-mm--id3325533.htm
http://www.chrono24.nl/breitling/superocean--id4460333.htm
Dusssss…
Dan koop je toch die Seawolf
Ook ik heb alleen nog maar goede ervaringen op dit forum, zowel met koop als verkoop. 5 gekocht, 1 in aantocht en 1 verkocht. Het horloge dat ik heb verkocht was aan een nieuw lid dat zich speciaal voor dat horloge had ingeschreven op het forum
Op een horlogekist na alles via de post/kiala geregeld, nergens last van gehad (tot nog toe).
Ik heb al de nodige klokjes gekocht hier. Tot nu toe geen enkel probleem gehad.
Ja dat klopt, ik chargeer het ook. Maar tijdens transport of gebruik kan wel degelijk schade ontstaan. En soms ook lastig te achterhalen of dat kwam door al aanwezig gebreken of het de schuld is van de koper.
Ik vind het alleen zelf te ver gaan om te zeggen dat de koper heilig is in alle situaties.
ik niet (behalve bij aantoonbare schade toegebracht door koper) , bij mij is een koper heilig , en als hij / zij om welke rede dan ook niet tevreden is neem ik het klokje altijd retour
ik ga niet lopen miepen . misschien maak ik wel veel mooiere foto’s , en worden draagsporen verborgen
of misschien is het groter / kleiner dan verwacht ?
stuur maar retour , krijg je je centjes ook weer terug (ex verzend kosten )
en als ‘verstuurder’ ben je dus ook aansprakelijk voor het transport , dus als het beschadigd aankomt heb ik dat aan mijzelf te wijten , niet aan de koper
100% akkoord Rene, is ook mijn policy.
Duurzame relaties opbouwen vind ik veel waardevoller en fijner dan vechten om een klokje. Is bij mij al 99% goed gegaan.
Ook ik sluit me volledig bij Rene aan
Zo hoort het te gaan en niet anders.
en dan krijg je dus dit soort reviews : (die iedereen trouwens leest en kan vinden) en natuurlijk zegt dit de gemiddelde verzamelaar niets , maar reken maar dat het helpt
_"I purchased a Chronograph from Rene a while back with whom I have been in contact over time mainly on the topic of Unitime 1765’s.I wasn’t completely satisfied with the hands and Rene has been fantastic in assisting in solving the problem.He even sourced me a replacement set which got lost _
in post and then resourced another at his cost and has been fantastic .A real gentleman and a restorer of my faith in human nature.Great stuff!!"
Another vote of approval for Rene
I bought a 1967 Cosmonaute from him and it’s a very nice watch, very pleased with it.
Thanks again and more apologies for the lack of confidence on my part, Rene!
M.
Rene was so kind to donate and ship a link for Pilot bracelet to my friend.
Free of charge, of course, spreading WIS solidarity.
Thank you Rene, peka will be always ready for you.
en meer , die ik niet zal posten , maar reken maar dat deze reviews vele malen belangrijker zijn dan 1 keer een probleem niet oplossen (gestolen Rolex anyone ?)
Dat is een van de redenen dat ik het altijd inpak alsof het naar de maan moet, zelfs als zou de TPG bezorger willen gaan voetballen, komt het klokje heel aan.
Echter, ik zet er wel bij dat verzenden op kosten en risico van de kopende partij is, ik geef de voorkeur aan ophalen.
Naast een nieuw leuk contact, weet ik ook zeker dat het pakje niet kwijtraakt, dat kost je grijze haren namelijk.
en even ter waarschuwing …
problemen niet oplossen kan ook wel eens heel heel heel duur worden en een reputatie afbranden
zoals met Mr Rolex hier
Bikoff_v_Dowling.pdf (102.7 KB)
ik denk dat we het grotendeels met elkaar eens zijn. Jij zegt dus ook dat de koper niet heilig is indien hij de schade zelf heeft veroorzaakt. Vind het verder ook een heel normale gang van zaker dat de koper het horloge terug mag sturen als het niet bevalt etc.
Wellicht lijken dit soort zaken banaal en met gerespecteerde HF leden waarschijnlijk gelukkig ook overbodig het hier over te hebben. Maar met het “marktplaats publeik” zou ik wellicht iets minder coulant zijn.
Is die uitspraak al gevallen? Dacht dat er gesettled was neen?
Toen Ingedepinge hier nog was vond ik het forum veel leuker…
Sluit ik me ook bij aan. We zijn helaas in de minderheid.
Heb mijn mening hier al een keer over geuit en toen werd ik uitgemaakt voor naief want bij een particuliere verkoop geldt de -verkocht is verkocht regel- volgens de meesten.
Heb ook een keer of wat een horloge gekocht waar ik niet tevreden mee was, bij ebay aankopen was retourneren geen probleem omdat mensen daar meer waarde hechten aan een goede feedback.
Maar de paar keer dat ik een horloge via fora kocht waar ik niet tevreden mee was, mocht ik het niet retourneren want ‘verkocht is verkocht’. Van die lieden zal ik in ieder geval nooit meer een horloge aanschaffen.
Wat mij betreft is een goede reputatie behouden belangrijker dan een keer een horloge terugnemen, dan verkoop ik het wel weer aan een ander.