Opkomende angst voor (ver)koop op dit forum

Die mag je even uitleggen.

Ik ben namelijk liefhebber maar verkoop ook. Helaas zit de markt wat op slot en moet ik wel uppen.

Het één sluit het ander niet uit. Zeker niet als mensen blijkbaar zitten te wachten tot ze gratisch weggaan.

Overigens met name goede ervaringen verder qua verkoop, koop en algemeen contact. Dat laatste is wel moeilijk voor sommigen trouwens…;). En daarmee doel ik idd op MP-achtige praktijken, niet reageren op pb’s etc

1 like

Of een disclaimer, waarin jij bepaalt waar de klok naar toe gaat. :wink:

2 likes

Ja die vloeit inderdaad voort uit de door jou geuite zorg. Zag ik een keer op WUS. Leek me wel een goed idee.

2 likes

HF markt is uiteraard een relatief kleine markt.

Klopt maar in vergelijking met voorheen valt het me de laatste maanden op. Maar kan ook aan mijn horloges liggen natuurlijk…:wink:

1 like

Ook niets mis mee, vond het wel een goede. :wink:

Vind jouw klokken verder ook niet onredelijk geprijsd en toch wel verbaasd hoe lang je er soms moet lopen leuren.

Ben ook een liefhebben, maar ook vooral eentje die te veel koopt. Kan niet alles houden en moet het er weer uit. Hopelijk is er dan iemand die er blijer mee is dan ik.

4 likes

Ik zal ook nog even een duit in de zak doen , want die open deur kan nog verder open.
Ik geef eigenlijk altijd de voorkeur aan f2f als ik de verkoper al eerder heb gezien prima, of het moet inderdaad iemand zijn die al een hoop goede ervaringen heeft.

Hier dus positiviteit alom. (wat een slijmfestijn :stuck_out_tongue_winking_eye:).

1 like

@pverstraten je topic is alweer gesloten😂

Je mg ook niks hier.

2 likes

Ik merk dat er afgelopen half jaar aardig wat nieuwe leden zijn gekomen en actief kopen- en verkopen. Op zich geen probleem, hoe meer liefhebbers hoe beter, maar sommige MP praktijken als low-ballen en niet reageren na een antwoord zit daarin wel verscholen.

Maar juist op HF kan je bij “ervaring met” terugkijken naar ervaringen van anderen, iets wat je echt mist op MP, terwijl het bereik daar veel groter is en er genoeg liefhebbers rondzwerven daar.

Je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor een goede verkoop- en een goede aankoopdeal. Bij twijfel is mijn devies: niet inhalen (of @anon50762135EV raadplegen ):stuck_out_tongue_winking_eye:

Duurdere aankopen lekker F2F regelen, je kan er net als ik wellicht de leukste contacten aan overgehouden, rest online met goede afspraken dan komt het ook goed als het tegen zit.

1 like

Op 1 enkele uitzondering na, hier tot nu toe goede ervaringen met zowel kopen als verkopen.
Die uitzondering betrof een -reeds lang- lid, die na interesse voor de vraagprijs helemaal niet meer op diverse PB’s reageerde.

En ja, soms is er kennelijk geen enkele interesse voor een redelijk- of zelfs meer dan redelijk geprijsd horloge Blijkbaar gewoon niet het juiste moment voor dat model, of die prijsklasse. Ook ik heb meermaals wel interesse in een aangeboden klok, maar komt het qua financien op dat moment niet uit. Er zijn nu eenmaal ook andere zaken in het leven, die vaak belangrijker zijn.

Ben ook wel benieuwd naar stukje van @Jurgen

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

zo heel bijzonder is die 1800 vraagprijs nou ook niet als ik chrono24 bekijk?

3 likes

Je moet je schamen om een bod van 750 te doen, grappenmaker! Elke leek, laat staan een horlogekenner kan de prijzen opzoeken op het net om de gangbare prijzen te zien. PB niet geslaagd, nu beetje steun zoeken??

11 likes

En lekker toch over specifieke gevallen beginnen. :joy:

6 likes

Wat ik opvallend vind is het aantal advertenties dat er op het verkoopgedeelte staat welke (al dan niet strikt gezien) niet voldoen aan de regeltjes. Zeker met het ‘consequente modereren’ wat betreft gedrag in het achterhoofd dat al meerdere leden, die over het algemeen hun steentje bijdroegen, een ‘pauze’ heeft opgeleverd. Erg benieuwd naar de post van @Jur.

gr, HJR

5 likes

Van de 20-25 transacties van mij op dit forum heb ik een paar maal een beschadigd horloge ontvangen van vreemd genoeg gewaardeerde forumleden. Ik plaats nooit een negatieve ervaring, die hou ik voor mezelf of deel het met bevriende forumleden. Het gaat hier niet om een krasje maar een behoorlijke deuk of zeer slecht uurwerk.

1 like

ik snap de angst niet

als je iets verkoopt , en stuurt het op, en de koper is niet tevreden , dan neem je het toch retour ?
tenminste , dat lijkt me het minste dat je doet als verkoper, als je zelfs dat niet doet kun je beter van een ‘vreemde’ iets via eBay kopen en met paypal betalen, dan krijg je in ieder geval koper bescherming en het recht om het binnen 180 dagen retour te sturen

5 likes

Jammer want goede ervaringen zijn nuttig om te lezen maar de negatieve nog veel nuttiger.

6 likes

het staat een ieder vrij om te vragen wat hij wil , als je het teveel vind kun je dat natuurlijk aan de hand van voorbeelden (op eBay / Chrono24 / marktplaats etc met links naar het betreffende klokje met prijzen) ter sprake brengen maar dan nog is het aan de verkoper om een prijs neer te zetten die hij wil ?

750 euro voor een SOP incl band en recente service vind zelfs ik een laag bod … als het niet geaccepteerd wordt , so be it , en koop je er een ergens anders voor 750 euro

8 likes