Het was opzettelijk. Ik heb achteraf gebeld en hij gokte erop dat ik het niet zag.
Gelukkig al wat jaartjes geleden.
Het was opzettelijk. Ik heb achteraf gebeld en hij gokte erop dat ik het niet zag.
Gelukkig al wat jaartjes geleden.
Ok, dan is het een bijzonder smerige streek en had je aangifte moeten doen van oplichting.
Beste Hannis, het hoeft niet altjd kwade opzet te zijn, vandaar de check samen.
In het door jou geschetste geval natuurlijk misselijk.
Neemt niet weg dat je het samen moet checken en niet halverwege moet afhaken.
Vertrouwen is goed, maar toch maar even controleren, zeker bij een eerste contact.
Al die smeerlapperij om een paar tientjes telkens zeg. Sommige mensen zijn de zuurstof die ze ademen echt niet waard.
Waar is de waardigheid en het geweten denk ik dan⦠wellicht ben ik te goed opgevoed?
Overigens: verleden week heb ik mijn horloge via HF verkocht aan een nette dame. Haar vriend zocht dit specifieke model en het was dus een mooi verjaardagscadeau. Bij mij thuis werd het geld na inspectie en een korte uitleg over de werking van het horloge en een demonstratie van een eventuele bandenswap overgemaakt maar dat duurt altijd even ivm andere bank. Gerust geslapen en de volgende ochtend stond het geld op de rekening.
Ik weet dat dit topic voor bijzondere ervaringen is maar als ik al dit leed lees dan lijkt het haast alsof een normale transactie bijzonder is
In zoān geval moet je mailen dat er teveel geld in de envelop zat en dat ie het kan komen ophalen. Dan gaat zoān figuur zelf twijfelen aan zijn truc en als hij helemaal dom is komt ie langs.
Hij had er over nagedacht. Veel kleine coupures van 10 en 20 euro in dikke bundels. Het duurde lang voor je ze geteld had. Ongemakkelijk in een druk restaurant aan de A2. Vandaar mijn inschatting dat het wel zou kloppen toen ik halverwege was met tellen.
Ik zie het als leergeld. Advies aan iedereen: tellen!
Ik wil ook altijd dat ze mijn geld natellen. Vaak zeggen verkopers dat het wel goed zal zijn. Ik sta er dan op dat ze toch natellen. Daarmee voorkom je dat er achteraf gedoe of teleurstelling is.
Eens met een heer uit Numansdorp afgesproken bij mij thuis voor de overname van een Oris BC4 chrono. Komt op een zonnige zondagmiddag een BMW cabrio voorrijden. Man en vrouw. De koop was zo beklonken, en de man glom helemaal van geluk.
Ik had hem op hf te koop gezet, maar nooit een na topic gezien. Best wel apart. Ik hoop dat hij er nog gelukkig mee is?
Dat zou pas humor zijn. Nooit aan gedachtā¦
We zijn het best wel eens.
En dan?
Advertenties?
Hm. Heb ik nog nooit gezien. Geen adblock, heren?
Juist. Ik heb tweemaal een horloge gekocht van een forumlid, en in beide gevallen heb ik er een leuke avond mee gehad. Met een heer een lekker pilsje zitten doen in een cafĆ© in Apeldoorn, en tussen het gekeuvel door hem zān Squale afhandig gemaakt terwijl mijn portemonnaie lichter werd, en de andere was gezellig thuis bij een zeer sympathieke man in Groningen die net in de herverbouwing van zān huis zat met een goede bak koffie. Allemaal zeer gezellig.
De ene keer dat ik iets verkocht was op Marktplaats, dat was een hele, hele lelijke Keramische Danish Design klok waar de koper erg blij mee was, wederom op het gezellige af, nooit een vuiltje aan de lucht.
Eigenlijk ben ik nog nooit getild. Ik ben wel een keer zeer boos geworden over een pan die ik bij de Blokker kocht omdat dat een enorm ruk ding bleek te zijn. Dat dan wel weer. Het was niet de schuld van Blokker, en ook zij hebben me keurig geholpen destijds.
En dan roepen ze dat de samenleving verhardt.
Chrome op IOS
Het schiet me ineens te binnen⦠Ik ben wel meerdere malen getild, ik heb ook iPhones gehad.
Ik heb er nog een trouwens! Jaren geleden een tissot Seastar 1000 (die mooie oude met een donkerblauwe wijzerplaat) verkocht aan iemand in Amsterdam. Nog altijd spijt van dat ik hem heb verkocht trouwens. Het was mijn eerste mechanische horloge. Afgesproken dat ik hem per post aangetekend zou verzenden. Ik kreeg het geld keurig op mijn rekening gestort en ik heb vervolgens het horloge verstuurd. De volgende dag ontving ik een bericht van de koper dat hij het pakketje had ontvangen maar dat hij wel enorm geschrokken was van de transactie. Ondanks dat hij aangetekend was verzonden, had de bezorger het pakketje gewoon bij hem op de stoep gezet!! Nota bene in Amsterdam! Het is eigenlijk een wonder dat de koper hem überhaupt heeft aantroffen. Klacht ingediend bij de post, maar zij konden er niets aan doen⦠zuchtā¦
Leuk topic! Gelukkig nooit opgelicht, maar wel eea meegemaakt met deals via Marktplaats.
Hele tijd geleden een Tissot prc-200 te koop gezet op Marktplaats, uiteindelijk een deal voor ā¬160, koper zou hem bij mij thuis komen ophalen. Toen hij aan de deur kwam, horloge bekeken en tevreden. Toen pakte hij zijn portemonnee en haalde hij er ā¬120 uit. Dat was āhelaas alles wat hij bij zich hadāā¦
Ik best pissig (speciaal voor thuisgebleven) en zei Bedankt, maar dan gaat de deal niet door en ik deed de deur dicht. 2 minuten later wordt er aangebeld. Stond de beste man, met de volledige 160 euro! Dat hij die overige ā¬40 per ongeluk in zijn andere zak had gedaan⦠(rightā¦)
Wondere wereld van Marktplaats zullen we maar zeggen. Tegenwoordig laat ik de advertentie actief staan totdat het geld (cash of via bank) binnen is. Te vaak een no-show gehad.
Kijk, daar waarschuwen ze nou bij Opsporing Verzocht steeds voor. Het kunnen nep apps zijn, waar de vermeende koper over kan beschikken.
Horloge te koop aangeboden via marktplaats en een bod ver onder de vraagprijs gekregen. Nadat ik deze afwijs werd de geinteresserde boos⦠Hij had namelijk iemand voor dit horloge en hij mocht toch ook wel wat verdienenā¦
Lolā¦zo is mijn 16600 door de koerier bij de buren afgeleverdā¦
Gelukkig een goede verstandhouding met ze, maar rochā¦
Het zelfde heb ik pas meegemaakt.
Ik kwam thuis en zie de bezorger het pakket neerzetten en weglopen.
Jammer voor hem dat dit een āheterdaadjeā was.