Mijn DateJust lag ook bij de burenā¦
Ik noem dat gewoon een āteringstreekā
Ik heb ooit een Speedmaster 321 verkocht aan iemand die het zijn absolute grail noemde. Hij was er zo enorm blij mee, het was een horloge voor het leven, je kent het riedeltje wel.
Een maand of wat later zag ik hem op eBay voor een behoorlijk verlies weer verkocht wordenā¦
Zo zo, daās een mooie Riva Iseo! Ooit nog een paar van verkocht in mijn vorige leven. Briljant spul. Tikkie aan de prijs met ⬠300.000 (tweedehands that is)
mijn Portuguese gewoon voor de graragepoort buiten. kan je het je voorstellen!!!
Terecht. Maar de mevrouw in kwestie was geen louche figuur qua op het oog en qua gedrag. Ik voel dat soort dingen vaak redelijk aan gelukkig.
Dan weet ik ook wel wie jullie getuige was!
Tegenwoordig zit ik alleen nog in de horloges en kan men mij herkennen door de volgende outfit:
- stoute schoenen
- lolbroek
- grapjas
- feestneus
- feestmuts
- bokkepruik
edit:
- roze bril
Je vergeet; hobbezak?
Deal gemaakt via 2dehands voor een horloge met de wazigste foto“s ooit.
Verkoper antwoorde heel traag etc dus beetje louche gevoel.
Krijg eindelijk een adres toegestuurd. Ophalen dan maar. In Brussel in een beetje een gure buurt.
Stuur zoals de gewoonte een berichtje dat we een halfuurtje van bestemming verwijderd zijn. Stuurt hij, kom anders naar XXXX dit adres.
Nog meer louche dus. Niet echt gekeken naar het adres, gewoon in de GPS en rijden.
Bleek een zijstraatje van de Avenue Louise te zijn. Man komt met een vette Breguet en een afgetrapte jeans binnen in de lobby van The Hotel (poepchique 5 sterren hotel met een Omega dealer in de het gebouw (Gilson).,Iets gedronken op zijn kosten en een van de meest aangename deals ooit gemaakt.
Ik heb eigenlijk weinig opmerkelijke momenten met horloges. Je hoort weleens vreemde verhalen van een leeg doosje, en dat je dan nogmaals verzendkosten mag gaan betalen. Of dat je helemaal naar Arnhem afreist, om er na 4 uur en een hoop gepoch over een Japanse krantenverzameling, achter te komen dat hij helemaal geen horloges heeft. Geen last van gehad tot nu toe. Wel met andere zaken, met name autoās. En verdwaalde gek met een dubieuze navitimer daargelaten. Die had het schijnbaar aan de stok met een andere bieder.
Even later
Is nooit een heel warm contact geworden. Gek eigenlijk.
Duidelijke taal!
Ik heb als rasflipperaar natuurlijk een hele reeks deals gesloten. Het spannendste was een UF deal waarbij de Tag Heuer aangetekend werd verstuurd en doodleuk bij de buren is afgegeven.
Opmerkelijkste ervaringen (behalve vlak voor vertrek er achter komen dat het horloge niet in het kistje zit) dat ik de papieren thuis had laten liggen (Damasko deal met @martijnfaber), iemand (ik zal hem niet bij naam noemen maar het was @sprinter) die te laat kwam en in plaats van dat te sturen alleen een āssstā (vinger op lippen) selfie stuurd en reglematig bij een horlogedeal met @number4 een beetje zijn voetbalmaten in de maling nemen in de kantine.
Spannender dan dit is het niet. Ik heb denk ik 70/80 (?) horlogedeals gesloten in de afgelopen twee jaar, maar het was immer relaxt, gezellig en betrouwbaar. Ik heb een keer een Sumo overgenomen van @Bauhaus die later in een wat mindere staat bleek dan wij beiden dachten, waarbij hij mij een bedrag terug stortte. En de Tissot van @DaLuca bleek een ander uurwerk in te zitten, Teun maakte duizendmaal excuses en haastte zich het horloge terug te nemen. Een keer een winstdeling gekregen van @JTrapman en gegeven aan @Oom_Piet en dan vergeet ik ongetwijfeld nog wat andere mats-acties over en weer.
zo rollen wij hier op HF
Gewoon verzendkosten eisen en alsnog opsturen. Toch?
Hij heeft ze net zo lang gehouden totdat ik het horloge weer aan hem terugverkocht
Ik heb 1 keer @anon50762135EV over de vloer gehad voor een deal.
Sindsdien gaat alles via de post.
ik kan alleen maar zeggen dat ik erg blij ben dat jij en je vrouw met behulp van al die coaching toch bij elkaar zijn gebleven
daar ben ik nog elke dag dankbaar voor
Zijn je buren nog steeds zo boos ?