Opruimen, indikken, upgraden?

Bij dit aantal zou ik mij nog geen zorgen maken.

1 like

Even mezelf aan het oriënteren/kietelen.

Een van mijn kandidaten geprobeerd:

Heel erg mooi. Ingetogen. Weinig op aan te merken. Behalve wellicht de afgekapte 6. Dressy, maar ook een beetje speels. Prachtig afgewerkt op alle fronten.

Onderstaande aan het lijstje toegevoegd. Afwerking van hetzelfde niveau. 39mm. Een meer quirky keuze, maar toch zeer ingetogen. Ik heb veel sympathie voor het merk ook:

7 likes
2 likes

Oef. Wel een interessant alternatief, mooi ding, maar ik zou dan toch kiezen voor - voor mijn gevoel- veiligere merken.

1 like

Gesponsord door Urk.

Je bedoelt nomos van dezelfde afwerking als ALS? Daar schrik ik van. Ik heb nomos niet erg hoog zitten voor hun kast afwerking. Toch niet op hun stalen kasten zoals de club en de tetra. De tangente is dan weer scherper. Mss zijn hun gouden kasten beter. Die heb ik nog nooit in handen gehad.

Die lange is tof. Heeft een beetje railroad watch DNA.

Edit: ik wil nomos niet afbreken. Heb erg veel sympathie voor het merk.

1 like

Wellicht dat de Nomos, onder de loep, niet de scherpte heeft qua uurwerkafwerking die de ALS heeft. Die is wel heel perfect. Qua kast heb ik de Lambda zeker als absoluut top in gedachten. Wel volledig gepolijst, waar de ALS voor een deel gebrushed is.

Uiteraard heeft de Nomos een geprinte plaat, geheel in lijn met het Bauhaus design. Dus geen mooi afgewerkte, gepolijste numerals of iets dergelijks. Wel een prachtige subtiele graining op de plaat.

4 likes

Ook leuk.

8 likes

Supergaaf juist om een Speedmaster in zwart en wit te hebben. Een leuke set.

De rest er uit voor een GOAT dress watch klinkt als wijsheid.

Observatie: alle horloges in je verzameling zijn dan koud qua kleurstelling.

Ter overweging: gaan voor een warm horloge?
Iets met een koude wijzerplaat maar een warme kast (rose??).
Of een koude kast (witgoud, platinum) met een warme plaat (salmon??).

2 likes

Het plan lijkt net moeilijker geworden te zijn.

Ik ga ervan uit dat

• de Rolex vertrokken is
  • de ZEP terug is :heart_eyes:
  • er een geweldig Zenith zomerkanon bij is

Met deze veronderstelling … als het aantal onrust geeft … zou ik voor volgende gaan.

• de moonswatches er uit
  • de lazy afternoon er uit. Je hebt een zomerkanon
  • de Max Bill naar de zoon (daarmee ga je scoren denk ik)

De rest gewoon laten. Want ik vermoed dat je teveel van de gouden JLC houdt om afscheid te nemen.

Dan is er natuurlijk niet genoeg wisselgeld voor een Lange. Maar geven die echt zoveel meer voldoening? Daar ben ik zelf nog niet over uit.

2 likes

Ik ook niet.

Ik ga rustig rondkijken. De Angelier staat ook op de belangstellingslijst.

De Nomos wordt het niet.

En inderdaad, indikken vooralsnog niet gelukt. De GMT is weer weg en twee Zeniths erin.

Er zijn altijd dingen die mijn plannen doorkruisen…

10 likes

Al heb ik plechtig beloofd niets meer te kopen … die volg ik ook met veel belangstelling.

1 like

Dat is een heel goede beslissing imho! :ok_hand:

2 likes

Vind deze 1815 echt schitterend en eigenlijk zelfs mooier dan een Lange 1. Maar ik zie dat je inmiddels al twee nieuwe aanwinsten hebt (waaronder 1 herintreder) dus de honger zal wat minder zijn geworden wellicht.

1 like

:grin::grin::grin: lekker hoor. Hoe valt die Skyline?

1 like

Ik heb minstens drie keer per dag honger.

1 like

Que grootte zo’n beetje als een Moonwatch. Nauwelijks lugs. Draagt comfortabel. Ik zat ook met een Ingenieur in mijn hoofd, maar vond deze toch fraaier.

1 like

Mooie keus. Ik heb zelf de IWC nog nooit gepast maar ben er wel gecharmeerd van.

1 like

Goed zo, die manufacture is en blijft top. Dit wordt hier een heus topic alleen voor het doen en laten van @tompj :stuck_out_tongue:

Benieuwd naar het vervolg! Het is toch moeilijk he indikken

1 like

Dit gaat je niet verrassen, maar ik vind de El Primero vele malen toffer dan de Defy uit je NA topic. Gefeliciteerd met allebei, maar man, wat is die ZEP toch altijd cool.

2 likes