Dit zijn inderdaad zinloze topics. Maar wel leuk. Ik zou uit jouw verzameling altijd een ander kwartet kiezen, want ik heb niks met een reverso en met die witte Speedmaster. Voor mij blijven dan de gouden JlC, de gewone Speedmaster en de Rolex over. Daar nog een mooie dresser bij en je hebt een heel evenwichtig viertal.
Louter om vervelend te doen… 4 posities.
Nu ik zoek vind ik wel heel wat oplossingen voor die grote datum, sommige met 2 of 3 nullen, bij seagull zelfs met 4. (En dus navenant meer sets van 0123)
Maar bij lange dus niet.
Allemaal offtopic dit, maar wel leuk.
De Lange & Söhne is dan een zeer waardevolle toevoeging aan de afgeslankte collectie
Goed plan op zich @tompj .
Welke diameter heeft de Lange die je in gedachten hebt? 36,5 of zo?
Meestal draag jij wel groter. Dan zou ik toch kijken naar opties in 38 tot 40mm. Zo groot vallen ze niet.
Een andere afweging is geprinte cijfers of “applied” indexen. Het lichtspel is wel erg mooi bij die laatste keuze.
Wat Fate van die datum vindt boeit niet. Als ik zelf een datum opschrijf zet ik er ook geen loze nul voor.
Plaatje dan maar. Deze geeft mij al 5 jaar plezier.
Die is 38.
Die opmerking over applied indexen neem ik even mee.
Die moon van jou blijft mijn favoriete horloge op het forum.
Daar zit veel in. Op horloges met een normale datumschijf zie je ook geen loze nul de eerste negen dagen.
neem de komende Angelier van @vierport ook mee in je gedachtengang…net wat meer bijzonder dan een Lange👌
Dat doe ik zeer zeker!
Waarom, Het is toch 9 januari, niet 09 januari?
Ik ben akkoord met fate, visueel is het heel erg uit balans.
Daarom schrijf ik zelf meestal ook de nul erbij. Is gewoon mooier.
Dat niet doen is wel een USP voor de lange. Zij vinden dat het niet moet, en dat ze die mening dan ook doorzetten, vind ik ook wat waard.
Zelfs als er maar een datum-gat is?
Dit is voor mij de lange
Ben al zo af en toe aan t kijken om die ook te halen.
Als ik een datum noteer.
Als je het gat zou kunnen centreren, zou het al weer mooier zijn. Een gewone datum gecentreerd in het venstertje vind ik helemaal ok. Dat was je vraag denk ik?
Yep. En inderdaad leuk van Lange dat ze gewoon volhouden
Je telefoon, klok thuis en één horloge is genoeg.
Ja Tom
Daar komt je to b op uit … Lamge
Rolex prachtig maar niet echt je passie
Je kunt niet zonder.
Gelijk heb je. Toch echt de mooiste moderne speedmaster.
Bofkont
Hierbij mijn zinloze bijdrage (want uiteindelijk kan ik voor niemand anders beslissen wat hij/zij/hen moet kopen).
Uit eigen ervaring: niks wegdoen. Ik heb in het verleden vrij vaak dingen weggedaan, ook om te upgraden (bijna alles weg voor een paar APs) om er vervolgens achter te komen dat ik de horloges die ik had weggedaan toch ging missen. Ook al hadden ze slechts een fractie van de waarde van de APs. Als je alleen een Lange hebt, dan wil je uiteindelijk toch ook weer die Speedmaster, Submariner of Reverso etc. Dat zijn andere horloges die hun eigen plek hebben in je collectie, maar ook hun eigen “draag momenten”.
Alleen als je “dubbelen” hebt zou ik overwegen om ze weg te doen om naar iets anders te “upgraden” en anders wordt het gewoon sparen of je kontje verkopen in het bos.
Alleen als je er écht zeker van bent dat je zonder een bepaald horloge kan, zou ik het overwegen. Als je m later terug gaat kopen omdat je ‘m mist, dan ben je vaak veel duurder uit (ook uit eigen ervaring helaas ). Aan de andere kant, ik heb ook wel eens wat “teruggekocht” om er al weer snel achter te komen waarom ik m in de eerste instantie weg had gedaan.
Het relaas hierboven gaat hier en daar wat mank op logica, maar dat is de leven. Koop waar je blij van wordt, of denkt blij van te gaan worden, maar vermijd spijt!