Opruimen, indikken, upgraden?

Kalmaan, Thierry. :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Wegblijven. Heb daar geen seconde rustig rond gelopen. Djeema el Fna als dieptepunt met verklede aapjes en dansende slangen.

On topic, helemaal eens met het plan. Met die twee speedies, de jlc en de lange heb je echt alle situaties gecoverd met een icoon, heerlijk.

3 likes

Ja, ik denk t wel. 3x speedmaster voor dagelijks en n reverso voor netjes, en de Lange voor t xl luxe gevoel.

1 like

En waar je Lange zei, wil ik bij nader inzien Moritz Grossmann voorstellen. Stop.

2 likes

Echt waar? Ik lees dat vrijwel nooit, en er wordt wat afgeflipperd hier.

Ik denk dat het voor @tompj geen emotionele vraag is.

Mag ik vragen waarom? Ik vind Hentschel spannender qua ontwerp, en die zijn niet zo spannend.

Ik blijf een Breguet 5157 BR guilloché voorstaan voor dat geld. Of twee Hentschels. :wink:

1 like

Gave collectie​:clap:. Ik ben eens met je keuzes. Ik heb wel iets met duikers dus ik zou zelf op vijf stuks zitten en met een beater als vijfde. Zou ik ook prima kunnen leven met de de vier die jij hebt gekozen hoor :grin:

1 like

Omdat ik die mooier vind. Ook dan een Hentschel trouwens. Dieper gaat mijn horlogegevoelsleven niet, sorry.

Ik zou de GMT master houden, een speedmaster, de reverso en dan voor een andere dressy horloge gaan.
Een beetje meer diversiteit erin gooien (misschien iets met een blauwe dial?
Zo kun je alle kanten op met maar weinig horloges en toch voor elke gelegenheid/kleur kleding wat moois hebben.

Ander niveau qua afwerking en uurwerk.

Probleem met MG is de maat (wat sportief met 41mm voor de versies die ik mooi vind) en de ronde, gepolijste kast. Ik vind een rechte kast met brushing zoals vaak bij ALS juist erg mooi.

2 likes

Ik ben dan net zo plat als @JackW, en heb maar drie vragen. Loopt hij beter, is hij daardoor ook echt mooier, en zit hij lekkerder?

Op het eind van de rit vind ik een Lange met alleen kleine seconde cleaner dan de Grossmannen. Exact het model wat je in je opening toonde.

Die snap ik wel ja. Die ALS-kastvorm in combinatie met het afwerkingsniveau vind ik er in de hand inderdaad erg fraai uitzien.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat juist uit naar de MG vanwege die wat rondere kastvorm, omdat die het horloge net wat minder formeel maakt. Ik vind de wijzervorm- en afmeting vaak ook erg fraai gekozen bij MG. De 37mm Benu vind ik echt schitterend - maar ligt wel ver af van wat jij met de ALS zou willen toevoegen aan de collectie.

1 like

Deze is 39mm en vind ik spannender dan een reguliere Saxonia:

Voor een Big Date of een Moonphase zou ik dan wel weer voor een Lange kiezen, zoals die van Bauhaus en El Chueco.

4 likes

Oef. Doe mij maar een saxonia.

Maar ik heb een hekel aan (breguet) numerals.

2 likes

Ik haat het dat ik degene moet zijn die het doet, want @tompj houdt niet van op Calvinisme gelijkende uitspraken, maar ik zie daar geen 38.000 ballen aan af. Ja, de wijzerplaat is gegraveerd, ja, de wijzers zijn kek, en ja het is een soort van tof uurwerk, maar echt?

Voor dat soort bedragen… Tja, dan vind ik 25K voor een Credor Goldfeather geloofwaardiger.

Dan heb ik nog een Guilloché dial en een balls to the wall gegraveerd uurwerk. Als het dan toch moet, doe dan niet alléén de balansbrug, zeg maar.

Dat gezegd hebbende, ik heb liever geen gravures op het uurwerk. Nergens. Doe mij maar strakke bruggen, mogelijk met wat striping en perlage onder de plaat, en dan fatsoenlijk handgepolijst anglage met graag negatieve hoeken.

Of een Naoya Hida rectangular.

image

Simpel en misschien wel spartaans, maar in mijn beleving spannender.

Dat gezegd hebbende, we hebben dus blijkbaar consensus over het feit dat indikken met een mooie dress watch er bij een goed idee is voor @tompj, waarbij we allemaal andere smaak hebben over wat nou de meest spannende kandidaat is.

Ik zou graag met een Goldfeather, Breguet of Naoya Hida naar een meet-up komen waar de rest Lange, Moritz Grossman en zelfs een pauper Hentschel bij zich heeft. Of misschien wel een JN Shapiro Resurgence. Het is weer eens wat anders dan al die vermaledijde toolwatches, en ze zijn geen van allen een straf om te bezitten en dragen.

6 likes

Fraai horloge, die shapiro

Rest ons te wachten op de foto’s van die schoone Lange.

Ik moet zeggen dat mijn hoofd ook nog steeds de aanzienlijke hoeveelheid centen moet rechtpraten die het laatste beetje afwerking e.d. moet kosten hoor.

En die barokke afwerking van die bruggen vind ik net als jij eigenlijk ook niet heel fraai.

Blijven toch erg fraaie dingen hoor!

1 like

Even een plaatje bij;

De H1 blijft erg cool. En hier gewoon strak met striping, sonnenschliff op het rad, geblauwde schroeven, en verder geen poespas.

Ik ben fan. Als ik niet op jacht was naar een Grande Taille zou ik het zomaar kunnen doen.

5 likes

Al gepast Fate?

2 likes

Mooi!

Hmmm, heel mooi!

Coin zijkant. Ook mooi!

6 likes