Zo, intussen 2 keer mee naar de sauna geweest. En…
Hij heeft t overleefd! Van de hete Finse sauna
tot het kouwe dompelbad aan toe 
En de lume werkt prima op n mooie zomerse dag. Iets minder op n wat grauwere dag als eergisteren, maar het gaat.
En toegegeven, wat @Fate_Amenable_To_Change al opmerkte. In veel gevallen is t niet noodzakelijk, doch zeker wel prettiger met lume. In de praktijk scheelt het ook met corona dat t veel rustiger is in de resorts. Daardoor kun je makkelijk n plekje met wat meer licht kiezen.
Zo was er eergisteren een plekje waar het spotje kapot was. Heb dat plekje even uitgeprobeerd, want op n drukke dag met beetje pech lig je daar. En dan is t voor mij met veel moeite nog net af te lezen.
Dus lume vind ik zeker wel fijn.
Nu is oranje (en ik denk ook rood en misschien ook dat blauwe) niet ideaal voor de lichtgevendheid tov c3 of dat bgw9. En zonder lichtgevendheid is oranje op zwart ook niet ideaal contrasterend.
En hoewel ook de bezel lume heeft zijn de cijfertjes best klein, waardoor ik moeite heb met aflezen.
Ik heb gemerkt dat ik de lume bezel a la IWC Aquatimer en Steinhart Ocean 2 t prettigst vind met die dikke staaf voor 15 minuten. Veel makkelijker te zien dan die priegelige cijfertjes, puntjes en streepjes op de Steeldive.
Als iemand een steinhart ocean two orange weet, dan hou ik me graag aanbevolen!

De rubberen band is stevig. Alleen jammer dat de blank stalen gesp zo afsteekt tegen t voornamelijk zwarte horloge. Toegegeven, de uren en minuten wijzers zijn geborsteld blank staal en ook t achterdeksel is niet voorzien v PVD, maar toch steekt t voor mijn gevoel te veel uit bij de algemene look.
Bovendien mag de kunststof rubberen band vanwege de week stoffen niet mee in de sauna. Deze stoffen zijn er om de kunststof soepel te maken/houden, maar komen bij hoge temperaturen als giftige dampen vrij. Niet prettig in n afgesloten hutje waar t 80 graden ofzo is 
Vandaar dat slippers en plastic flesjes water ook buiten de sauna moeten blijven.
Dus ondanks dat ik t bandje er speciaal bij had gekocht samen met n blank stalen shroud, vind ik de zwarte look toch mooier hier en gaan ze daarom de pelican doos weer in.
De metalen band staat stoer bij deze kast. En ondanks de push pins ipv geschroefde pins, voelt alles degelijk aan. En ergens ook wel begrijpelijk in deze prijsklasse.
Met de massieve metalen band wordt t horloge n heel stuk zwaarder. Weet even de cijfers niet, maar gevoelsmatig ongeveer t dubbele.
Maar ook dit bandje moest plaats maken, omdat in de natte gedeeltes van de resorts heb je soms ook met tegels en rotsen te maken die krassen op de coating kan veroorzaken. En als ik ergens allergisch voor ben, is t dat wel 
Dus v te voren had ik, ondanks dat ik er n zooi bandjes bij heb gekocht, toch beetje al t idee dat n ouwe zwarte siliconen bandje met oranje stiksels v Rob er weer op zou gaat. Ook de grote rally holes passen wel bij t ontwerp vd Tuna kast.
(Ben nog op zoek naar siliconen slippers, maar dat is weer n ander verhaal…)
Al met al ben ik meer tevreden met dit horloge dan ik had gedacht 
Wel wil ik er nog n andere wijzerplaat op. Hierover zal ik nog n apart topic voor opzetten, om te vragen of er iemand is die dit kan.