Welk horloge heeft jou positief verrast?

Nu vind ik Gshock toevallig helemaal niks, maar toch :+1::+1::+1::+1::+1::+1:

Genieten zit hem niet altijdin de :moneybag:

2 likes

Leuk topic dit!! Ik werd positief verrast door de seiko szsb013 die ik vorig jaar kocht.

De foto’s zijn afkomstig van een ander forum.

6 likes

Chapeau . Deze gaat voor de meest onderkoelde reactie ooit.

1 like

Want dat is jouw badkamerklok?

De Glycine Airman GMT. Nu op bruine band.

3 likes

Hij is zijn gewicht in plastic waard dus :smile:

Een bijzondere keuze voor iemand met zulk mooie horloges!

1 like

Eenvoudige quartz van nog geen 200 pietermannen. Geweldig horloge.

2 likes

Hier dezelfde ervaring met de szsb014

6 likes

Yep :point_down::point_down:

4 likes

Dat vind ik heel mooi om te zien. Je geniet van een Patek Philippe, maar ook van een G-Shock! :blush: :+1: Twee horloges die mijlenver uit elkaar liggen.

1 like

Mooie Seiko inderdaad!

Deze heb ik nu drie jaar. Heb er even aan moeten wennen maar ben nu erg gecharmeerd van zijn bescheiden verschijning:

En deze omdat het een erfstuk van mijn vader is, zou zelf anders nooit voor goud hebben gekozen, maar verassend mooi bij een wit overhemd, ook omdat hij zo plat is:

6 likes

De seiko turtle door t draagbare ondanks forse formaat dankzij de korte ligs. En de discreet opgelegde indexen zorgen dat ie de retro look behoudt v geprinte indexen .

De Seagull turtle door t draagbare v t kleine formaat dankzij de lange lugs.
En bij de Monaco miste ik t luxe gevoel, maar op de goedkope retro Seagull 1963 vind ik plexi wel zo zn charme hebben.

En onlangs dus de Steeldive Tuna die ondanks de lage prijs kwalitatief ie me goed bevalt.

Geen condens in elk geval :wink:

Toch wel de nieuwe Seamaster hoor.

Verder heeft de Glycine Combat Sub mij altijd positief verrast. Super solide gebouwde duiker die zeer comfortabel draagt door de dunne kast. Veel waar voor je geld.

8 likes

Deze TAG. Had ik ook nooit weg moeten doen :confounded:

1 like

Deze jongen. Maar eigenlijk Tudor überhaupt.

Ik dacht altijd:
‘Tudor is Rolex wannabe’
‘Snowvlake wijzers zijn stom’
En ongeveer alle andere denkbare vooroordelen.

Toen kwam een Black Bay Red in de collectie. De kleur was niet helemaal mijn ding, net als de roze gouden wijzers en indices, dus snel weer verkocht. Maar Tudor gaf me wel een goed gevoel.
Een beetje van: ‘weinig mensen weten hoe tof dit horloge is, maar ik lekker wel!’
En toen kwam de GMT.

Ik ben echt zelden zo blij geweest met een horloge. Ik vind hem mooier dan verwacht, GMT is toffer dan verwacht, het blauwe deel hier bezoek ik ineens minder.

Het is geen Rolex substitute, want ik wil nog steeds een Rolex.

Dit is gewoon mijn Tudor GMT en ik heb Grote Blij.

4 likes

Goed verhaal! Eens!!

2 likes

Super leuk topic om te volgen! En mooi om te zien dat zoveel mensen blij zijn met hun horloges en onze fantastische hobby!

Alleen wat me verbaast is dat ik hier veel Tudors en Rolexen in dit topic vindt… Ik heb ze zelf ook en ben er blij mee. Maar dat mag ook wel voor dat bedrag mijn inziens en naar ik aan neem een weloverwogen besluit dat bij deze uitgaven hoort.

Leuk om te zien dat sommigen juist een microbrand als Zelos noemt. Heb er zelf geen ervaring mee, wel nieuwsgierig naar.

Zelf heb ik voor dit topic ook 2 horloges die ik hiertoe vindt behoren. Ik heb namelijk zelf al een flink aantal horloges gehad of gezien op een te gek forum avond. Zo blijft Grand Seiko me verbazen qua afwerking. Al kruipt de prijs daarvan ook aardig omhoog. Maar terug naar de 2 horloges die ik graag in het zonnetje zet, echter vast excuses dat ik geen benadigd fotograaf ben…

De Halios Fairwind:

En de Monta Noble Gradient Blue:

Deze merken hebben mij prijs/kwaliteit het meest verbaast over de afgelopen jaren en die ik ook iedereen kan aanraden daardoor!

9 likes

Blauw en goud is fout maar toen ik deze om de pols slingerde was ik verkocht (en het horloge dus ook :slightly_smiling_face:)

6 likes

Deze seiko

4 likes

De Orient Kamasu. Ik was een beetje sceptisch, de eerste Mako vond ik meh. en voor een paar tientjes meer heb je een Turtle, een horloge met een stuk meer geschiedenis.

Ik zat er naast. De Kamasu draagt heerlijk, een beetje als een SKX007. De bouwkwaliteit en afwerking doen me denken aan de Turtle, maar dan zonder uitlijningsproblemen. Daar komt nog saffier en een moderner uurwerk (t.o.v. de SKX) bij, voor een prijs waarvoor je bij Seiko nog net een 5KX kunt kopen, als je geluk hebt.

Verder is het ook gewoon een mooi horloge om te zien. Ik weet dat ik gezegend ben met een rijke fantasie, maar door de combinatie van de afmetingen, wijzerset en wijzerplaat doet de Kamasu me een beetje denken aan oudere Seamasters :thinking:.

5 likes