Orient only

Er is bij mijn beste weten nooit een witte Mako 1ste generatie geweest. Wel mooi :slight_smile:

1 like

Weliswaar met de ‘USA’ dial maar het is wel een Mako I.

8 likes

Mako 1st gen had de getallen 6, 9 en 12 op de dial, niet streepjes. Ach ja, detail :slight_smile:

5 likes

1st gen heeft de extra kroon op 2uur. Er zijn meerdere typen dials gemaakt waaronder de USA dial met andere uurmarkers. Maar hij wijkt wel wat af van de andere inderdaad.

1 like

Ja, het waren (onbelangrijke) details. Uurwerk was ook hetzelfde. Ik meen dat de officiële benaming van het nieuwere model, dus die zonder cijfers op de dial, “Mako USA II” was. Dat zie ik althans terug in oude reviews.

Toen dat model uitkwam kon ik geen reden bedenken om ook in die serie te stappen. Later wel een aantal andere modellen aangeschaft, geen van allen duikers, maar meer ‘dressy’.

12 likes

9 likes

De 300 SD maar even op rubber gezet:

8 likes

De groene Kamasu op een andere band gezet.

11 likes

Ook een mooie band. Wel jammer dat hij nu niet rondom aansluit op de kast.
Deze band lijkt wel wat zwaarder, meer solide

1 like

Is ook zwaarder idd.
Draagt wel heel fijn.

Eigenlijk wil ik de Strapcode jubilee voor de Kamasu.
Op mijn Ray 2 heb ik een strapcode met rechte endlinks en die draagt super.
Ik wacht denk ik nog even tot na de jaarwisseling gezien alle pakket drukte :smile:

9 likes

Dat heb je mooi gedaan, het verschil is enorm👍

1 like

Dank je - tijdje aan gezeten alles bij elkaar, maar als er geen alternatief is…had al de volgende Oriënt voor een zelfde behandeling gepland, maar deze mooie bruine bleek vandaag helaas niet te repareren :worried:

3 likes

Idd mooie kleur wijzerplaat en helemaal mooi horloge. Men heeft altijd moeite met het logo van Orient, maar die mening deel ik niet. Ik vind het prima. Zeker op zo 'n verder rustig vormgegeven horloge.

Hoe heb je dat polijsten zo mooi gedaan?

2 likes

@andrepost Ik ben weer groen vandaag🙂

En de volgende Orient is alweer onderweg😁

14 likes

Helemaal mee eens - hoewel het logo me op sommige nieuwere modellen ook tegenstaat :thinking:

Avondenlang met de hand schuren, één richting met steeds ouder schuurpapier :stuck_out_tongue_winking_eye: en dan weer avonden aaneen trachten de ontstane overlangse krasjes weg te polijsten met zilverpoets.
Het geluid van machines vind ik te irritant, en 't is voor mij ook geen streven naar ‘als nieuw’, gewoon opknappen naar functioneel.
Sommige glaasjes zijn wel echt vreselijk, nu met een Jacob Jensen bezig - is echt keihard en randje geduld grens :relieved:

1 like

Ook een hele mooie :+1:

Via @Dao in contact gekomen met @ahmed.yousuf.abdullah en daar een originele blauwe plaat besteld voor mijn Orient daydate.
The both of you many thanks :+1:t4::+1:t4:, now my orient Looks Superb…

19 likes