ORIS Only - deel 5

Hahaha alles op zijn tijd. Ik heb als eerste voor de Divers 65 gekozen omdat dit voor lange tijd mijn droomhorloge was. De Aquis was bij mij toen niet eens in beeld haha.

Ik zou nu nog steeds voor een 65 kiezen vanwege zijn mooie slanke uiterlijk en enorm retro gehalte. Ik hou daar van.
De Aquis is ook heel erg fraai, maar ben ik oas sinds kort gaan waarderen toen ik hem in mijn zomervakantie voor het eerst in het echt zag.

De NY Harbor editie ligt hier bij de AD, maar ik heb geen idee hoe die me staat. Ik ga bewust niet passen want ik heb afgelopen woensdag nog een horloge gekocht. Dit puur uit eigen veiligheid hahaha.

Maar als je twijfelt tussen beide modellen zou ik ze zeker gaan passen bij een AD. Mocht je het zeker weten, kies dan voor een, maar als je twijfelt denk er dan nog rustig over na.

2 likes

Nou… ik heb beide modellen een lange tijd gehad… :grinning_face_with_smiling_eyes: maar dan weer niet tegelijkertijd.
Maargoed één van de twee kan er wel bij, wil ik ze beide dan moet ik m’n Smpc ‘offeren’.

Je BB58 ? Mooie klassieke looks en toch ook modern :+1: . Die zit wat dat betreft net mooi tussen deze twee in

Haha oh jee… dan kan ik me voorstellen dst het moeilijk kiezen is :sweat_smile:

Klopt, dus ik mag echt niet de New York Harbor edition aanschaffen haha. Het horlogepotje is volledig leeg nu.

1 like

Voor de Oris fans:

2 likes

Vraagje : kan je voor de Oris Cervo Volante ook een metalen armband krijgen ?
Lug width is 19 mm en er staat een metalen armband met die breedte op de site van Oris maar wanneer je bij de Cervo Volante kijkt op compatibele armbanden, krijg je alleen het leren bandje te zien dat bij het horloge geleverd wordt…

Ja, da’s een dingetje. Ik ga toch voor de Aquis.
Ooit eens een topic over gemaakt :

De driedubbele rij streepjes bij de 65 is voor mij ook te druk, de Aquis is wat dat betreft vrij rustig.
Dus nog steeds dezelfde conclusie : de 65 is op veel fronten mooier, maar ik ruil ze niet om :slightly_smiling_face:
Het waren toen wel allebei een maatje groter : 42 mm vs 43.5 mm. De 40 mm van de 65 was voor mij eigenlijk beter geweest, maar ok.

3 likes

Leuk om te lezen dat je eerder ook zo’n poll heb gehouden. Kennelijk was de uitslag toen andersom :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nu is het na bijna 24uur 63% voor de Sixty-Five

1 like

Cool! Welk model is de bovenste?

1 like

Heb je / is de plaat al ergens in het echt te zien? Ben erg nieuwsgierig!

Aub

https://www.oris.ch/en/watch/great-barrier-reef-limited-edition-ii/01-735-7673-4185-set-rs

1 like

Onze perfecte his & hers, waarmee ik vrouwlief ook een beetje de hobby in heb kunnen trekken. Ze was vooral blij met een horloge dat niet zo standaard was vanwege de kleurrijke dial. En ik was erg blij dat we toch op een mooi merk konden uitkomen - ipv een fashion horloge.

19 likes

Jazeker, even heel vluchtig in de Oris Boutique in Zürich en hier bij de Oris AD. Bij de laatste kon ik hem in alle rust eens goed bekijken. The mother of pearl is meestal heel subtiel en valt nauwelijks op. Waarschijnlijk door de groene kleur, maar bij een bepaalde lichtinval knalt het er uit.

Even gepast. Toch wel onder de indruk

17 likes

Ik zat net op de site van Oris te kijken en wat me opviel was dat bij de modellen met inhouse uurwerk, de datum steeds op 10 staat.
Bij de Aquis met Sellita staat die steeds op 28 en bij de Big Crown Pointer Date op 12.
Merkwaardig :wink:

Als het goed is ga ik met kerst een 3e Oris toevoegen aan de collectie. Het gaat de diver65 worden. Twijfel alleen aan de maat. 42mm of 40mm sws nog eens passen. De datum op de 6 is wel mooier. Maar het logo op de 42mm weer rustiger.

73377204354mb_2_ (2)

7 likes

Raar dat er op deze 40 mm ‘automatic’ onder staat.
Op mijn blauwe 40 mm staat dit er niet onder.

Als ik even snel google op afbeeldingen. Heeft de blauwe het weer wel staan op de 42mm plaat. Geen idee wat de achterliggende gedachte hiervan is.

Persoonlijk vind ik de 40mm de beste maat voor de Divers 65.

2 likes

Dat is een limited serie Great Barrier Reef
Vooral die gele dag aanduiding vind ik heel mooi.

Kan ik begrijpen. Alleen zit ik hier wel met grote polsen dus kan de 42mm prima hebben.

1 like