Typisch geval, het ziet eruit als een beer, ruikt als een beer loopt als een beer. Voor 99% van de mensen is het dan een beer. Behalve voor die 1% die “bewijs” wil hebben. Die worden opgevreten.
Zonde van uw aankoop ik vind het een mooi horloge. Hopelijk kunt u hem terugbrengen. Fijn weekend
Opzich snap ik het ook wel, je zag in een ander topic een tijdje geleden een erkend lid ook roepen: ‘nep’. Bleek echt te zijn. Onfeilbaar is niemand natuurlijk maar bij een horloge als dit heb je niet bijzonder veel onderbouwing nodig in mijn ogen.
Maak jij je niet druk en kom vaker hier. Want je kennis wordt zeker gewaardeerd.
Je ziet dat Breitling begint met het signeren van de kroon zo rond 1950. Daarvoor waren ze blanco, de giveaway is dat de kleur wel identiek moet zijn aan de pushers omdat die dezelfde behandeling kregen. Een Breitling met emaille plaat kan geen gesigneerde kroon hebben.
Let wel op, het oppervlak van de pushers zijn soms deels weggesleten door gebruik en dan komt er een andere kleur doorheen.
Bij Breitling stond vroeger het serienummer aan de binnenzijde van het deksel. Mijn voormalige Chronomat was aan de binnenzijde gemarkeerd, latere modellen hadden die aan de buitenkant. Ik denk inderdaad dat dit rond 1950 of iets vroeger moet hebben plaatsgevonden.
De kast is hier precies verder uitgesneden om de pushers te huisvesten. Er is geen goede, aansluitende fit tussen beide.
Ik heb juist precies het tegenovergestelde. Ongefundeerde mening hebben er voor gezorgd dat ik nog steeds minder op hf zit. Ik kan niet goed tegen al die ruis.
Ik heb een simpel principe: “dat wat ik zonder bewijs moet aannemen kan ik ook zonder bewijs weer afwijzen”.
Ik denk dat het ervaringsniveau wel eens niet juist wordt ingeschat. Er zijn hier mensen met 40+ jaar ervaring en mensen die net hun eerste horloge hebben denk ik. Misschien dat ik het verkeerd zie maar dit is toch een soort sociaal platform waar we proberen om elkaar te helpen/ervaringen en kennis te delen en soms een beetje opvoeden
Je bedoelt @ReneJK.
Die ging zeilen volgens mij?
Bijzonder sympathiek forumlid en hij weet echt alles van Breitling.
Misschien kijkt hij nog wel een mee.