Outlet Roermond

Klopt doet ze ook.
Seiko is gewoon een dijk van een merk,
met een dijk van een aftersales.

Uurwerken, afwerking, design is top
Enige waar je evt rekening mee moet houden is de evt uitlijning van de bezel cq dail.
(Helaas Seiko eigen😉)

Als je het design bevalt, kan je geen beter horloge vinden in deze prijs categorie.

Try and Find out.
:v:

Ik heb alleen ervaring met wat duurdere (en veel duurdere King) Seiko’s maar heb niks van dat alles ervaren.

Sterker nog, als ik het afzet tegen bijvoorbeeld Tissots van hetzelfde prijsniveau dan heb ik qua gevoel liever de Seiko

Geen ervaring met Oris, ook niet uitgebreid met TAG en Squale, maar die heb ik wel eens in mijn handen gehad.

Mijn indruk is dat een seiko van 700-1200 euro niet even goed is als een TAG maar het is zeker minstens zo goed als Squale

Logisch besluit :grinning:

1 like

Mwah 6R uurwerken vind ik niet echt top. En een fatsoenlijke moderne sluiting op een stalen band lukt ze ook al niet.

Ik denk dat je met genoemde Seiko niet teleurgesteld gaat zijn. Ik draag nu zo’n 15 jaar Seiko’s, waaronder de nodige Prospexen (gehad). En mijn conclusie, tot nu toe, is dat het geen troep is. Zit prima in elkaar en ja, of de ontwerpen je aanspreken, dat is natuurlijk heel persoonlijk. Squale draag ik ook alweer een aantal jaartjes en is gewoon goed spul en veel waar voor je geld, vind ik. TAG Heuer, tot slot, draag ik nu ruim 30 jaar en (dus) ook al heel wat gehad. Het merk heeft me nog nooit teleurgesteld. De meeste modellen spreken mij qua ontwerp erg aan, alsook de historie van het merk en, niet in de laatste plaats, de horloges zijn kwalitatief gewoon heel goed, zo is mijn ervaring.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

3 likes

Prospex is een serieuze stap hoger dan Seiko 5.

Verwacht iets minder accuraatheid dan bij een Zwitser van €1000-2000. Maar ‘who cares’, toch als je veel wisselt.

Mijn MM200 heeft zijn eigen volwaardige plek in de verzameling tussen de luxe Zwitsers.

2 likes

Veel is hierboven al gezegd, maar ik heb zelf ervaring met Seiko 5, Seiko Prospex van rond de 700,- en die prachtige witte SJE097 Marine Master die hierboven al een paar keer voorbij is gekomen. Maar ook eigenaar van een Squale 1521.

Laat ik beginnen met het feit dat Seiko gewoon een geweldig merk is dat toffe horloges maakt. Ja, sommige modellen, zoals de Seiko 5, hebben wat karakter (een wat rammelende band bijv.), maar we houden toch van horloges met karakter hier? :eyes:

Dan naar jouw specifieke vraag; mijn ervaring is dat de Prospex lijn echt een stap naar boven is t.o.v. de Seiko 5. Maar binnen de Prospex zijn er ook weer stappen tussen de 400/500,-, 800/1000,-, 1200/1500,- én de 1500,-+ modellen. Logisch natuurlijk, want er zit vaak ook een verschil in specs etc. Maar één ding hebben ze gemeen wat mij betreft: ze zijn allemaal hun geld waard!

Ik denk dat je gerust de proef op de som kan wagen @Knoopje413 en blij verrast zal zijn. :ok_hand:t4: Mocht dat onverhoopt toch niet zo zijn, dan ben je het horloge waarschijnlijk binnen no-time kwijt in het blauw…

5 likes

Als eigenaar van 16 Seiko’s in de gehele prijs range kan ik jou alleen maar bijtreden.
Ook wens ik jou proficiat met je trustlevel-3 op zowat 1jaar tijd,dit lijkt mij uitzonderlijk.

1 like

Ik heb op het moment 6 Seiko’s, voornamelijk de 5’s waaronder 2 automaten. En vrijwel allemaal in Roermond gekocht voor erg leuk geld (lees: zeker niet te duur).
Ik vind ze stuk voor stuk heerlijk, en zoals hierboven gezegd is een Seiko gewoon prima kwaliteit. Ja, als ik mijn Seiko 5 vergelijk met mijn TH Aquaracer voelt de TH wat meer solide of zo, maar dan nog heb ik met de Seiko nooit het idee dat ik iets goedkoops of zo draag.
Heb overigens (nog) geen ervaring met de King’s, de duurste Seiko hier is momenteel de Speedtimer Prospex, waarvan je ook wel merkt dat t niveau nog net wat hoger ligt dan de instap-Seiko’s.
Mijn post ff aangepast, niet in de gaten dat de Speedtimer uit de Prospex-serie komt… dank aan oplettendheid van @Kad

1 like

De Speedtimer is toch Prospex?

King’s zijn nog een trapje hoger.

2 likes

Klopt helemaal, mijn fout :sweat_smile:

1 like

Zo goed zijn ze, dat je het zelf al niet meer weet :wink:

1 like

Dat klopt, 10% er nog eens af. Laatste aankoop daar moest ik zelfs niet laten zien

1 like

En waar is die kaart te halen/inschrijven?

Voor welke winkels?

https://mcarthurglen.my.site.com/clubmembers/s/login/SelfRegister?language=nl_NL&country=Netherlands&centre=Roermond&lang=English

2 likes

Zo lid. Begrijp niet helemaal hoe ik laat zien dat ik lid ben, op de site staat dat die 10% maar 1 dag geldig is?

De meeste mensen blijven ook maar een (deel van een) dag…

Dat klopt. Gebruik een alias email ofzo om nog eens te creëren. Of laat je gezinsleden ook een aanmaken.
Met je verjaardag krijg je jaarlijks ook nog eens 10%, ik denk te gebruiken id week van je verjaardag.

1 like