Outlet Roermond

Even volhouden, geregeld “je gezicht laten zien” en af en toe wat posten en je bent hier zo een “grote_gup_in_de_oceaan” :wink:

2 likes

Dat zou mooi zijn, dan zal ik m’n naam wel daarin veranderen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Je naam is prima hoor :blush:
Het is inderdaad even afzien totdat je de minimale batches hebt behaald. Dat is niet te lastig, ook voor bescheiden lezers nog haalbaar :wink:

1 like

Ik was er toevallig gisteren ook. Nog een leuk gesprek gehad met de verkoper van die Breitling winkel. Heel aardig en had ook veel kennis van andere merken.

Ik was ook nog even in de MontBlanc winkel, maar daar stond echt een verkoper die helemaal geen verstand had van MontBlanc horloges.

Toen ik bij de Mont Blanc winkel was stonden ze met zijn drieën naar een laptop te kijken en zei de verkoper (greeter) niet eens gedag.

Bij Breitling keek de enige verkoper in de winkel pas van zijn laptop op toen ik tegen mijn vriendin zei dat ik blij was dat de gouden wings weer terug van weggeweest zijn.

Doe mij maar gewoon Schaap en Citroen Maastricht of Martens :+1:

4 likes

Ik spreek verkopers zelf altijd aan. En in het geval ze bepaalde dingen niet weten neem ik ze al niet meer serieus. Bij MontBlanc hadden ze een model liggen met een Minerva uurwerk. Een van die verkopers had daar nog nooit van gehoord. Dan haak ik af op zo’n moment.

Bij Breitling sprak ik ook de verkoper aan en die was gewoon heel vriendelijk. Was ook goed op de hoogte van andere merken en van de techniek. Ik hoef niet zozeer aangesproken te worden als ik een zaak binnenloop, maar ik verwacht wel een bepaald kennisniveau. Al is het alleen maar van het merk wat ze verkopen.

5 likes

In het online aanbiedingen topic was men enigszins verbaasd dat er bij de Bijenkorf een Tissot Seastar voor 50% te koop was (winkel only). Nu staan er bij Hour Passion dus meerdere Longines met 50% korting. Ik begin me dan ook af te vragen hoe dat kan. Zijn dit dan geen courante modellen? Of betalen we gewoon veuls te veul bij de juwelier om de hoek?

't Zelfde vraag ik me trouwens af bij die Breitlings. €10.000 korting, hoe dan?

1 like

Dat is geen horloge met van €12.000 nu €2.000 :wink:

Gewoon 30% van 30k op een overjarig model …, bij die oudjes mag er van mij nog wel meer af

Je brengt het wel mooi :joy::+1:

4 likes

Ik persoonlijk ben erg tevreden over het algemeen over de service en kunde van het outlet personeel. Kreeg bij Montblanc meteen een €22000 horloge aan de pols, gewoon ff kijken hoe hij staat zei de verkoopster. Vroeg 2 weken geleden aan de mensen van Breitling voor een horloge met kleur, die was er op dat moment niet en kijk er liggen er nu 3.
Bij Porche design hebben we over Eterna gepraat en dat het vroeger IWC was.
Victorinox heeft ook zeer behulpzame medewerkers.
Amsterdam Diamond house mag je ook vanalles passen.
Alleen bij Seiko zit een oudere dame liever op haar telefoon.
Ja bij Schaap & Citroen mog mijn vrouwtje niet mee naar binnen voor de bewaking. Boos kijkend en met zijn handen aan het zwaaien. Goed ze had een wafel in haar handen maar op een normale manier kan dat ook. Toch ben ik binnengegaan om een Tudor en een Longines te passen. Toen ik de vraag stelde aan de verkoopster of het 1 inhouse movement was kreeg ik meteen een wedervraag “wat is dat” :weary: triest.

3 likes

Denk je echt dat een verkoper daar mee bezig is? Om telkens bij elk model te gaan bestuderen welk binnenwerk er in zit met welke specs enz… :see_no_evil:

Moet hij ook even weten van welk leer welke tas gemaakt is en met welk soort inkt een pen schrijft… van welk land komt de inkt in deze pen meneer? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dat is wat een verkoper doet…je verdiepen in de producten zodat je een goed advies kan geven aan de klant

14 likes

Niet als ze een beetje van alles wat verkopen… onmogelijk.

Is enkel voor liefhebbers die heel de dag op een forum rondhangen. :stuck_out_tongue_winking_eye: En niets anders te doen hebben om zich in een bepaald merk te verdiepen.

8 likes

Hier ben ik het dus volledig mee eens.

Kan me ook heel erg irriteren aan het gebrek aan kennis van sommige verkopers bij juweliers.

Dat ze bij de Bijenkorf niks weten snap ik volkomen.

Maar als ik bij een AD van een merk sta en vraag of het een Quartz or automaat is en ze met aankijken met die schaapachtige ogen.
Om vervolgens te zeggen, ik zal het even navragen.

8 likes

Personeel vinden is al moeilijk genoeg deze dagen, laat staan goed personeel. En als ze geen “inhouse” opleiding krijgen dan kan je het ze ook niet echt kwalijk nemen.

2 likes

Ze is ook niet gewend dat het er meer dan 1 kan zijn in een horloge.

5 likes

Verwonderlijke hoe klein de belevingswereld en het interesse gebied is van sommige mensen. Dat je niet overal alle details van weet is logisch. Maar als je tientallen uren per week in een winkel staat zou ik zelf wel heel benieuwd zijn naar wat het precies is dat er allemaal in de winkel ligt en wat ik nou precies verkoop.

7 likes

Dan moeten ze niet proberen te doen alsof ze meer van die uurwerken weten dan ik, maar direct doorverwijzen naar een collega die er wel verstand van heeft.
Kwam nu in ieder geval heel onprofessioneel over.

1 like

Je zou verwachten dat ze daarop geselecteerd zijn, maar wellicht is dat het gevolg van het grote tekort op de arbeidsmarkt tegenwoordig.

En wat als je nog maar 3 weken in deze winkel actief bent? Zou het je dan al lukken in een winkel zoals Montblanc?:stuck_out_tongue_winking_eye:

Ook al kan de verkoper je niet direct alle details geven, blijf vriendelijk en respectvol. Het kan zijn dat de verkoper nog geen training heeft genoten, of dat hij een slechte dag heeft.

En zoals bij Montblanc, hebben ze meer dan horloges alleen.

Dat was mijn punt.

1 like

Dit vind ik geen excuus.

Als jij een auto gaat kopen en de verkoper kan jou niet vertellen of de auto op diesel, benzine of waterstof rijdt. Ga je daar geen auto meer kopen.

Ik heb dat ook een beetje met horloges. Ze hoeven van niet alle details te weten maar basis kennis lijkt me wel gewenst.

3 likes