Die zouden toch wel enige kennis moeten hebben. Bij de verkoop afdeling vd Swarch groep dan welteverstaan, die worden daar namelijk ook door Swatch zelf neergezet en in dienst vd Swatch groep
Dat komt dan overeen met de merk boutique van Rolex, die verkoper hoort toch deze info te kennen, en zal vaak ook door Rolex opgeleid worden.
Maar in een winkel waar men tassen, riemen en pennen verkoopt?
Ik bedoel hier ook juwelier winkels.
Niet een warenhuis dat ook horloges verkoopt.
[quote=âArnout86, post:1861, topic:78677, full:trueâ]
Dit vind ik geen excuus.
Als jij een auto gaat kopen en de verkoper kan jou niet vertellen of de auto op diesel, benzine of waterstof rijdt. Ga je daar geen auto meer kopen.
Wellicht is 30% korting op een nieuwe auto toch nog overtuigend.
En zo is het bij de outlet ook. Je komt daar niet voor top notch service, je komt voor top notch korting.
Ik snap je frustratie maar je kan het tegenwoordig niet meer verlangen van standaard verkoop medewerkers
Ik merk zelf (wil niet als een ouwe lul klinken) dat dat tegenwoordig helemaal weg aan het gaan is⊠Je loopt een winkel binnen om info te krijgen die je nog niet weet. Om je enthousiast te krijgen of advies te geven wat jou leuk zou staan. Daarom verdwijnen winkels dus ook in mijn ogen⊠mensen zoeken de info zelf welđ
Dit dus. Je best doen om de beste te zijn in je vak, om alles te weten te komen over de producten zodat je alle vragen kan beantwoorden; dat is sales. Niet op je fone facebooken tot iemand binnenkomt en dom kijken als een vraag gesteld wordt.
Ik snap wat je bedoelt hier maar als je een verkoper bent, even daargelaten wat van je verwacht wordt, is het ook aan jou als mens om het beste van je vak te maken. Hoe tof is het als een klant wegloopt en thuis verteld dat de verkoper geweldig was⊠dat doet iets met je koopervaring. Korting is bijzaak.
Dat een verkoper of verkoopster er niet veel van weet, ga ik me niet druk over maken. Als ik voor bepaalde modellen kom heb ik me daar al in verdiept. Kennelijk heeft niet iedereen de aandrang om zich te verdiepen in wat hij of zij verkoopt. Prima toch? Voor het salaris dat een medewerker daar krijgt moet je ook niet teveel verwachten. En weten ze het wél, mooi meegenomen.
Mee eens, maar nogmaals personeel vinden is al een kunst en gemotiveerd personeel dat zich graag alle specificaties van hun verkoopwaar eigen willen maken is haast onvindbaar.
Dat jij en ik en waarschijnlijk vele mensen hier op het forum er wel volledig in zouden duiken en topverkoper van het jaar zouden worden geeft aan waarom wij in dat soort winkels kunnen winkelen
Ja dat is waar inderdaad⊠gouden idee; ga recruiten op horlogeforum en geef horloge aan de beste verkoperâ:+1:
Als je voor een merk werkt vind ik dat je nagenoeg alles moet weten over het betreffende merk.
In het geval van Montblanc is dat allemaal niet zo spannend.
Dat de verkoper niet meer weet wat hij verkoopt heeft te maken met de tijd waarin we nu leven. Het is een veel snellere wereld, de nieuwe verkopers gaan er vanuit dat jij toch alles wel gegoogled hebt, zelf lezen ze immers ook van echt âallesâ recencies.
Soms kom je nog wel vakmensen in de retail tegen hoor, maar ze worden wel schaarser.
Wel grappig dat ik de vakmensen nog steeds veel probeer op te zoeken. Van mijn koffiebonen expert tot bekwame boekhandelaar.
Maar dus eigenlijk is het de schuld van alle mellenials
Gister bij een horlogezaak haalden ze netjes iemand die meer kennis had van het merk terwijl ik in de tussentijd al een horloge kon passen. Netjes geregeld allemaal
Ik denk dat menig HF-lid toch een eind komt met achtergrond informatie van verschillende merken en modellen. Je zou toch bijna verwachten dat wanneer je voor een Gassan of S&C werkt, je ook liefhebber bent en dus op de hoogte bent van wat je verkoopt.
Ja want iemand die bij Macdonald werkt is ook gek op hamburgers en iemand bij het tankstation is dol op benzine
Voor veel mensen geld helaas werk is werk.
Misschien zit er wel een verschil in het segment waar deze winkels zich in bevinden.
Je zal zeggen van wel alleen de passie straalt er meestal evenmin vanaf.
Niet echt, je kan gewoon verkoper zijn en werk in de buurt gezocht hebben⊠Denk je dat elke schoenverkoper liefhebber is van schoenen?
ooo je was me voorâŠ
Die dingen koop je niey met veel emotie normaal gespromen. Als je voor duizenden euroâs een mooi juweel of horloge koopt is dat een ander geval. Dan mag je ook wel wat verwachten van een verkoper.
Ik heb het idee dat er hier verschil in generaties is, en dat deze discussie nergens op uitloopt.