Wat je niet ziet om de pols is er niet.
Horloge is om te dragen, hier horen ook krasjes bij!
Een van de redenen dat ik liever tweedehands horloges koop.
Gebruik nato’s.
Leuk vind ik het zeker niet, maar ik slaap er niet slechter door.
Doe dan toch maar een krasje
Als je een band op de goede manier wisselt krijg je helemaal geen krasjes.
Prats the whoblem ?
Dan is er geen probleem
Het verbaasd me dat er aan de reacties te zien mensen zijn die het niet uitmaakt
Het is net als met klussen. Alleen de klusser zelf weet elk slecht plekje te vinden. Tenzij je schilderwerk er uitziet alsof je tijdens het schilderen met een krat pils achter je kiezen de horlepiep op een schip hebt gedanst.
Als je vaak van band verwisseld is het onvermijdelijk…
1 keer en daarna eigenlijk niet meer. Ik heb ook een voorkeur voor een dicht deksel.
Je hebt ook kasten met screwpins,maar dan zit je weer met zo een schroevendraaiert te klooien die nog veel meer opvallende schade maakt als je het niet goed doet(of met verkeerd gereedschap)
Foto’s van Google.
Als je schades wilt vermijden helpen drilled lugs best aardig. Ook de botte kant van een schilmesje blijft een goed gereedschap bij monteren.
Het is altijd het eerste krasje bij een nieuw horloge. En daarna is de pijn weg.
Als ik naar mijn horloges kijk dan zie ik soms behoorlijke butsen en krassen en dan valt me op dat het me niet opvalt. Nieuwe spullen en de eerste gebruikssporen doen even pijn.
Even weken in de soda en een pleister erop. De realiteit is dat als je er minder om geeft je er meer van kunt genieten. Krassen zijn onvermijdelijk als het uit de vitrine komt.
Een goede reden om zo min mogelijk banden te wisselen. Als ik zelf een krasje maak kan ik daar ongelofelijk chagrijnig van worden.
Als ik daarentegen een gebruikt horloge koop en er zitten wat krasjes aan de achterkant dan zit ik daar weer minder mee, ik zie ze toch maar zelden.
Jullie hebben natuurlijk een punt : krasjes zijn onvermijdelijk .
Gek eigenlijk dat ik onderscheid maak tussen pushpin krasjes en alle andere krasjes !
Ik vond het drukkertje bij panerai voor het bandenwisselen echt geniaal ( afgekeken van IWC misschien maar toch ).
Maar misschien overbodige luxe ?
Je hebt helemaal gelijk vind ik. Het valt mij op dat veel horloges, ook in het blauwe gedeelte, niet van nieuw te onderscheiden zijn, maar wel met krassen/krasjes door het verwisselen van horlogebandjes.
Ik vind dat ook doodzonde en daarom wissel ik zelf ook geen horlogebanden.
Eigenlijk zou daar iets handigs op gevonden moeten worden om deze krassen te voorkomen en dan bedoel ik geen plakband, maar iets anders. Een soort beschermcover van plastic.
Dat zal lastig worden, omdat veel gebruikers deze krassen, meestal niet erg vinden en gezien de verschillende horlogekast formaten die er zijn.
Van een Nato krijg je juist veel krasjes op het deksel
Kweet het. Het was sarcastisch bedoeld. Ik vind dit een non-topic. Ook omdat ik nooit krassen heb na een bandwissel.
dank je Marijn voor je positieve feedback