Palerma Incabloc van opa (1974)

Beste mede-liefhebbers,

Onlangs aangemeld op dit forum en bij deze wil ik wat delen.
Eind december 2016 kreeg ik een 14k gouden Palerma horloge. Deze is in 1974 door mijn opa gekocht, na overlijden naar mijn oudste oom gegaan die in 2016 is overleden. Ik kende het bestaan van het horloge niet, mijn tante vond dat ik het mocht hebben. Dolblij! Helemaal toen ik hem zag.

Het horloge heeft 21 jaar bij mijn oom in de la gelegen en was dof en voorzien van een doublé band. Ik ben er direct mee naar de juwelier gegaan met de vraag het horloge te polijsten. De juwelier reageerde enthousiast en gaf aan dat er origineel waarschijnlijk een leren band om heeft gezeten. Snel de bak met leren banden erbij en een mooi bandje uitgezocht.

De juwelier is aan de slag gegaan en ik bedacht een dag later om het horloge te laten graveren omdat het toch in de familie blijft. Dit hebben ze ook netjes en snel uitgevoerd waardoor ik het nog voor de kerst kon ophalen.

Als een kind zo blij ben ik er mee. Vooral door de emotionele waarde maar ik vind het gewoon een mooi horloge en ben heel blij met het uiteindelijke resultaat. Bij de juwelier vijf minuten aan een tafel zitten genieten toen ik het ophaalde! Voor mij een heel bijzonder bezit. Het leuke is ook dat ik van deze opa orgelles heb gehad.

Hij loopt mooi op tijd (per dag ongeveer 10 seconden afwijking) en de gangreserve is bijna 60 uur.

Wellicht vinden jullie het ook leuk.

29 likes

Proficiat met dit erfstuk, zuinig op zijn.
Wat heb je in laten graveren?

1 like

Ik heb in het midden 1974 - Naam van opa
Bovenaan 1995 - H. (het jaar waarin opa overleed en mijn oom het kreeg)
Daaronder 2016 - R.C. (het jaar waarin mijn oom overleed en ik het kreeg)

2 likes

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een memorabele verworvenheid!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Mooi horloge,zuinig op zijn.

1 like

Mooie dresser, beauty. Leuk merk Palerma.

Ik heb een platte Palerma-automaat uit de 70er jaren en een vroeg Palerma-duikertje dat ik nog wat moet opschonen.

1 like

Mooi mooi! Geniet ervan van zo een onvervangbaar stuk!
Heb je de doublé band nog? zou ik evt. in geïnteresseerd zijn… :slight_smile:

1 like

Ook los van de emotionele waarde vind ik het zeker met het nieuwe bandje een heel mooi ding! Veel plezier ermee :thumbsup:

1 like

Hallo RobertGerard,

Die heb ik inderdaad nog met reserve schakels…

1 like

Mooi horloge, goed verhaal, fraaie historie. Houden! Houden van!

1 like

Mooi horloge en mooi verhaal, wees er trots op!

1 like

Prachtige klok, en die hoort inderdaad op zo’n fraaie leren band. Veel plezier met deze klok met familiehistorie!

1 like

Mooi verhaal, mooi horloge! En wat loopt ie mooi op tijd!

1 like

Mooi verhaal Rob! Bedankt voor het delen. Je hebt een prachtig erfstuk in ere hersteld.:thumbsup:

1 like

Dank!!!

Veel mooier zo op die leren band. Goede keuze.

1 like

Mooi gedaan geniet ervan

1 like

Wat mooi om zo’n horloge te dragen! :+1:t3:

1 like