Pan Europ vs de rest... 😁

Potdomme Bob wat doe je me aan! :sunglasses::ok_hand:

2 likes

haha, ik maak het je graag moeilijk :slight_smile:

1 like

De Pelagos eerst nog eens gaan passen is mijn advies.
Heb je dan nog steeds het gevoel van “wow”, er gewoon voor gaan :smiley: Het inhouse uurwerk is zeker een meerwaarde, maar de dial is wel cleaner bij de ETA. Ik zou diegene nemen waar je de beste deal op doet :wink:

De Sinn is mooi maar te druk, dus die staat binnen een paar maand weer in het blauwe gedeelte… zelfde als de Hamilton. Een grail moet tijdloos zijn, anders geraak je er te snel op uitgekeken. Goed voor erbij, niet als 1-piece-collection.

TUDOR it is :smiley:

1 like

Thx Jasper. :+1:

Ps ik heb de Pelagos al eens mogen passen. @BobT…de blauwe in-house versie. Ik vond 'm geweldig…en draagcomfort was fantastisch, uiteraard voor een groot deel dankzij de geniale sluiting en titanium.

2 likes

Nee hoor.
Ik heb hem een paar keer mogen om doen en bekijken.
Maar, too offencive, no yoke.

Met al dat contrast en hoekige scherpe lijnen.
Je moet een ego zo groot als de provincie Utrecht hebben
om hier goed mee om te kunnen gaan.
En teveel muscle in het ijzerwerk ook.
Niet voor mij.
Maar ga passen zou ik zeggen.

1 like

:rofl::rofl: Got it…:sunglasses:

1 like

staat je goed David, ik zou niet langer nadenken als ik jou was :rofl:

Die sluiting is overigens echt ideaal, als je eenmaal zo’n verstelbare sluiting hebt gehad, wil je niet meer anders (ik in ieder geval niet)

1 like

Thx :rofl:

Ja die sluiting is in 1 woord…geniaal! :ok_hand:

1 like

Voor harige polsen zou ik gaan voor rubber.
Deze bijvoorbeeld:

C8C500C5-48A1-4600-9AB4-0EF5CE703609

Would be pretty cool huh? :sunglasses:

1 like

Pretty cool indeed :+1: Wel veel goud naar mijn smaak.

Rubberen band kan erg fijn zijn, maar is erg afhankelijk. De rubberen band van mijn ex Oris 65 bijvoorbeeld was fantastisch. :ok_hand: Die was lekker dun en dus erg soepel…met kleine gaatjes voor doorluchting. Perfect.

Nee juist het titanium van de Pelagos spreekt mij aan…ik heb in het verleden (lees : pre-HF) altijd titanium Citizen horloges gehad…en ik vond dat geweldig dragen. Leuk weer eens een horloge met ss/Ti band…ipv op leer.

1 like

Ach, tis maar rose he? :grin:

Maar idd, titanium is…something else :+1:

1 like

Oh ja :laughing:

1 like

Ik heb gestemd voor de Tudor! Ik ben fan van het merk (niet elk model) en die Pelagos zou ik zelf ook heel graag willen toevoegen aan de collectie! Maar, dan wel de LHD. die wijzerplaat vind ik net wat toffer en lekker eigenwijs met die kroon links.

Gr, Robin.

P.S: Leuk dat je één van mijn foto’s van de Pan Europ van Monochrome Watches hebt geplukt :smiley:
Ooit een review voor geschreven en een tijdje mogen dragen, erg fijn horloge!

1 like

Hey dat is idd leuk. :+1: Dank voor de review…mede dankzij de tekst en de mooie plaatjes ben ik voor de Pan Europ gegaan.

1 like

De Pan Europ is het “leukst” en speels qua kleur.

De Pelagos is het meest grof, stoer, toolwatch. Maar persoonlijk vind ik hem niet de charme hebben van zijn Black Bay broertjes omdat de “vintage submariner” vibe ontbreekt. Het is bewust een beetje kaal, “utilitarian” en daar moet je van houden.

De Sinn vind ik het meest bijzonder en zou puur qua ontwerp mijn voorkeur hebben. Daarnaast is het ook nog eens een interessant model met een unieke look. Het is een beetje een wild card optie. Vaak is dat iets eigenzinnigs wat jij tof vindt ook al is het misschien een minder bekend model. Ik ga bijna altijd voor de wild card opties omdat het juist de “safe” opties zijn die ik uiteindelijk flipper.

1 like

Dank…stof tot nadenken. :+1:

:smiley::+1:

Weet je t al, of nog minder dan gehoopt :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

:laughing: …dat laatste inderdaad…:no_mouth:

en daarnaast is Damasko ook (nog steeds) een optie…

:see_no_evil:

1 like

Ik zal je helpen…

6 likes

:joy::+1:

1 like