Voor mij deels ook hoor, maar het hangt wel heel erg van het merk af.
De meeste claims betreffende in-house neem ik met een korreltje zout.
Maar een daadwerkelijk stukje vakmanschap kan ik zeer zeker waarderen.
Voor mij deels ook hoor, maar het hangt wel heel erg van het merk af.
De meeste claims betreffende in-house neem ik met een korreltje zout.
Maar een daadwerkelijk stukje vakmanschap kan ik zeer zeker waarderen.
Of jouw Pam weggegooid geld is kan alleen jij bepalen. Als jij een horloge koopt en je hebt daar het geld voor over dan is dat jouw keuze en niemand die je iets anders kan vertellen.
De sterkste motivatie die er voor een aankoop is: “omdat ik het wil”
Maar als je voor veel geld een Pam koopt voor inhoudt dan lijkt het artikel me vrij duidelijk
Over die Fifty Six -uitsluitend de goedkoopste uitvoering- heb ik ook de nodige kritische stukken gelezen, en terecht. Maar in de horlogewereld heerst er ook een pikorde. En dat betekent vaak dat merken die hoog in zo’n pikorde staan er vaker mee wegkomen. Qua heritage is Panerai vergeleken met Vacheron Constantin een dreumes. Panerai kan zich dus veel minder permiteren. Dat is dus niet altijd eerlijk maar zo werkt het nou eenmaal .
En zo is het.
Ja ja…
…ik heb al zo veel van dichtbij gezien, mensen. Vooral bij IWC wil je het echt liever allemaal niet exact weten.
Nu willen we het natuurlijk wel allemaal weten.
Haha, exact.
Toen net na de lancering van de Fifty six bleek dat er een uurwerk zonder geneva seal inzat is dat horloge plus het merk volgens mij volledig gekielhaald. Het is in mijn beleving mede daarom dat Vacheron nu pas enigszins aanhaakt qua vraag, en dan alleen in de overseas-range en alleen omdat je kan fluiten naar een Daytona of Royal Oak. Dat merk moet van ver komen en bovendien helpt het moederschip Richemont een merk eerder van de wal in de sloot dan horizontaal naast b.v. Patek en/of Audemars Piguet.
Voor de goede orde, het gaat hier over het chrono uurwerk van Panerai. De overige uurwerken zijn volgens mij prima, in ieder geval binnen de Richemond groep ontwikkeld en bij Panerai gebruikt om af te komen van de veelgebruikte eta 7750. Het zal zeker minder prestigieus zijn maar voor mezelf prefereer ik toch die werkpaarden boven wat ze nu maken.
En dat is gewoon het allerbelangrijkste!
Als ik je per PB al vertel dat mijn hoeveelheid persoonlijk gedeelde, belangeloze info enigszins eindig is, wat wil je dan nu nog?
Ik verdiep mij altijd grondig in wat ik wil kopen en daarmee kom ik niet zo snel voor verrassingen te staan. Plus ik loop al enige tijd mee en ben niet snel van mijn stuk te brengen.
Panerai is om veel redenen niet mijn merk dus dat gaat er sowieso nooit komen hier.
Dit moet je gewoon niet persoonlijk opvatten. Dit is een forum waar zulke dingen ter discussie worden gesteld, en daar zijn dan ook vele meningen over! Een discussie kan immers niet uit louter positieve opmerkingen bestaan, toch?
Nee hoor. Je moet gewoon meer thuisraken in de materie. Dat gaat niet in een paar weken. Ik zal nooit geld vragen voor informatie. Maar je vraagt net iets te vaak welk merk je wel of niet moet kopen - daar ben ik niet voor.
Jur houdt ook mij in de gaten hoor. Het is niet mijn merk, en dat gaat het ook niet meer worden.
Geduld…! Ik wist ook na een paar weken Timezone (USA) nog niet alles. Yep, dat was praktisch het enige voordat dit forum er was. Wel aan te bevelen trouwens, mijn voormalige uurwerkdocent is er nog steeds een van de moderators volgens mij.
Zelfs de hairspring in eigen beheer bij Moser. Een van de weinig die echt volledig in-house zijn. De hand wonder vind ik prachtig. Maar ook mijn automaat mag er wel zijn:
Ooit nog bij ze gesolliciteerd. Was toen een vacature.
Iets te hoog ingezet denk ik… …in de lunch dan even langs de watervallen in Schaffhausen lopen, leek me wel wat…
Dit is prachtig inderdaad maar hier kunnen slechts weinigen zich aan meten. Panerai beweegt zich in het midden segment van de markt dat is toch een heel ander niveau.