Tsja … wat zie je als kwaliteit hè?! … ETA heeft zichzelf wel bewezen als goed werkpaard … en alsof “in-house” nu per definitie geldt als kwaliteit? … als ik een uurwerk maak is het gegarandeerd bagger nl … je hebt het in een eerdere post gehad over geld weggooien, maar als je het horloge mooi vind dan is dat toch het belangrijkste … ik vind panerai wel mooie en gave designs hebben, en sluit niet uit ooit nog eens een instap -radiomir aan te schaffen!
…is precies mijn hele punt. Het maakt geen moer uit of het bedrijf die het caliber ontworpen is Patek heet of Huppeldepup Sellout Engineering Solutions, als het een goed uurwerk is is het een goed uurwerk. Die Seiko uurwerken zijn net zo goed, of ze nou in een Seiko zitten of in het horloge van een startup.
Nou ik hier toch ben, ik snap alle drukte in dit topic niet, hoor. In house betekent niet beter. Ik vind Panerai hele mooie horloges maken, alleen te groot voor mijn pols. Met een Eta vind ik hem even mooi als met een inhouse.
Alles zijn gangetje einde van de eerste week vakantie dat helaas wel.
Ik hoop dat jij ook snel de reizen kan maken die al zo lang in de planning staan.
Ferry, misschien is het slim om even wat minder aangevallen te voelen om horloges. Uiteindelijk is het hele wereldje een hoop bedrog en leugens.
Behalve Rolex dan.
Is een beetje een gekke, omdat het dus van een ander bedrijf komt maar wel eerst exclusief voor Tudor gemaakt… en door een bedrijf dat door Tudor gestart is…
Als nergens vastgelegd staat wat de term binnen de branch betekend, is iedereen vrij daar een interpretatie aan te geven.
Note: ik ging er ook altijd vanuit dat “in house” ook betekende dat je alles zelf ontwierp. Dat je niet alles zelf produceert kan ik begrijpen, maar quality control zou dan uiteraard wel bij het merk moeten liggen.
Als je de voorbeeld uurwerken nu daadwerkelijk voor je hebt liggen en demonteert, heb je dan echt exact dezelfde onderdelen of verschillen ze veel subtiel van elkaar? In het artikel wordt vooral vanaf buiten gekeken, veel foto’s vergeleken, maar een face to face ontbreekt. Het heeft er natuurlijk wel alle schijn van dat onderdelen uitwisselbaar zijn, true.
Wellicht weet iemand dit, maar zijn de prijzen van Panerai gestegen nadat ze overgingen op een “in-house” uurwerk?
Ik vindt het zelf ook wel gaaf als een merk zijn eigen uurwerken heeft , maar ja ik zit dan in de range van Vostok, Seiko en vintage Junghans .
Dan zijn we het roerend eens. Het enige waar ik over val bij deze actie van Panerai is dat ze niet eerlijk zijn over het oem-gebeuren. En toch de prijs een beetje.
Maar als ze het horloge voor zes K aangeboden hadden en als ze eerlijk waren over het uurwerk had ik geen probleem.
Ik meen me te herinneren dat het de toenmalige CEO van de Swatch groep er om te doen was om al die hotshot merken met hun geclaimde historie en marketting eens een toontje lager te laten zingen door hun op termijn de toegang tot ETA calibers te ontzeggen.
Zo werden die firma’s er toe verplicht om zelf eens uit hun pijp te komen. Hij hoopte ook dat het een verrijking voor het horloge landschap zou betekenen.
Meer ontwikkelingen, meer calibers, …
Plots werden die merken wel duurder verkocht, maar je zag ook wel meer Selita’s, mer Eta cloon in horloges opduiken