Panerai Only

100%, was met name verrast m.b.t. het verschil in kwaliteit,… immers allemaal leder, dus zal wel gelijk zijn.

Bij de nieuwe modellen wel, op de keramische na. Merk ook dat ik op de keramische, om die reden, bijna nooit een band wissel.

Dat is goed om te lezen! Herken dat wel, het zijn er gewoon te veel om met regelmaat te dragen. Ook juist wel weer leuk, want voelt extra goed als je ze weer een keer draagt.

1 like

Nee , geen 390 gekocht , was jouw quote, maar kan je niet goed zien, Nog even leren wat ik moet gebruiken dan ? :sunglasses:

gevonden, je moet dat eerste teken ( wolkje ) aanvinken :wink:

4 likes

Ah, de quote van @Vespaed over de 392 denk ik dan.
Als je een stukje tekst blokt dan verschijnt “citeren”. Die tekst wordt vervolgens gemarkeerd opgenomen in je antwoord

Bedankt, gaat iets beter zo met antwoorden :sunglasses: en inderdaad is van Ed

1 like

Excuses voor het misverstand. Al die nummers ook :sweat_smile:

1 like

Mooi gelukt met :sunny:

10 likes

Mooi.

:drooling_face: :drooling_face::drooling_face:

Ach ja wie weet na een donderdag.

1 like

Wie o wie kan mij bijstaan bij het beoordlen van een Pam 25.

Op aanraden van @Stem03 roep ik jullie expertiese in. Twee ogen zien er meer als een, en elk oog extra is voor mij zeer welkom.

Ik heb er twee op het oog waar ik, als er niks tussenkom, een donderdag naar ga kijken.

Een tritium, wat ergens niet mijn voorkeur heeft omdat ik de lumen van panerai zo mooi vind. Maar goed, toch eens in het echt bekijken, misschien word ik ter plekke wel verliefd op tritium.

De ander een luminova dial, maar daar heb ik afgaande op de foto’s die ik nu heb wat twijfels.
De chrono foto’s zijn op het eerste gezicht goed, maar op de extra foto’s die ze me toe hebben gestuurd lijket het net of er in de tussentijd wat met het horloge is gebeurd. @Stem03 adviseerde me toch te gaan kijken, want het kan inderdaad de lichtinval zijn. Ik heb van deze ook nog wat foto’s uit een andere hoek gevraagd, maar die moeten ze me nog opsturen.

Willen jullie mij helpen en welk topic zou het beste hiervoor zijn?
Hier, een apart topic in “Vragen over”.

1 like

Persoonlijk zou ik voor een L dial gaan. Bij Panerai zijn er legio voorbeelden dat het tritium schade aanbrengt aan de dial en wijzers. Lelijke vlekken en erger.

De pam 25 heeft een geborstelde bezel dus krasjes redelijk makkelijk te zien. Op de bezel zit soms redelijk wat speling (constructie is met een plastic ring). Zelf zeker beoordelen of dit voor jou acceptabel is. De cijfers op de bezel zijn soms gedraaid. Niet erg ze zitten los en je kunt ze met bijv. Een gum draaien😇

Goed kijken naar de scherpte van de kast. De pam25 heeft schroeven in de lugs en goed kijken of de schroeven er goed ingaan en er aan de andere kant niet uitkomen (over gepolijst).

Veel succes en gave pam hoor!

1 like

Sorry :wink::smile:.
Gewoon gaan kijken, echt een geweldig horloge

6 likes

Over tritium zit ik te twijfelen, er is inderdaad op de foto wat schade aan de wijzer te zien van het tritium. En ik hou van de lumen op de panerai. Maar de kast van de tritium ziet er op de foto’s zeer goed uit.
Maar goed, ik ben er dan toch, kan net zo goed ook even bij deze gaan kijken. Misschien word ik wel verliefd zoals anderen op de vintage feel van tritium.

Waar ik in eerste instantie op af ga is deze. Dit is de foto van chrono, en ziet er redelijk uit. Mijn ervaring met titanium is dat krassen vaak alleen zeer oppervlakkig zijn en dat moet dan makkelijk netjes weer op te maken zijn.

Maar ik heb al eens eerder naar wat horloges op chrono zitten kijken en er toen achter gekomen dat men nog wel eens foto’s van het ene horloge op internet heeft staan, terwijl men een ander in de winkel heeft liggen.
Dus ik heb wat extra foto’s gevraagd en gekregen.

En dan krijg ik deze:

De nummers op de achterkant van deze zijn indentiek aan die van degene die op de chrono foto’s staan.

En dan denk ik bij mijzelf:

  • Op chrono zat er zwarte verf in de 15, 30, en 45, nu niet meer. Dit is wel makkelijk te verhelpen, maar hoe komt dat in de tijd dat hun hem in de verkoop hebben liggen.
  • Op chrono zijn de 15, 30, en 45 keurig rond, en nu kan het het licht zijn. Maar op de nieuwe foto’s lijken voornamelijk de 15 en de 30 niet meer hun originle vorm te hebben.

Ik heb extra foto’s uit andere hoeken gevraagd. Ze hebben gezegd dat ze die gaan maken, maar de vraag is nog even of dat ik die ga krijgen. Verder zoals @Stem03 me adviseerde ga ik kijken. In het echt kan je het veel beter zien dan vanaf foto’s.

1 like

Idd ik snap je punt. Andere band ook? Is uiteraard niet raar maar ik zie verkopers niet snel banden wisselen op hun voorraad. Live zien en beoordelen zou ook mijn gevoel zeggen. Zo op het eerste gezicht word ik eerlijk gezegd niet echt warm vd staat😇

Tritium vind ik vaak erg tof maar niet bij Panerai. Hopelijk blijkt het live mee te vallen en is de staat beter dan de foto’s doen vermoeden. Succes!

Ach ik zie het nu zo. Ik ga een dagje uit, en misschien pik ik een panerai op.

Amsterdam vintage watches draagt zijn winkelwaar naar eigen zeggen toch ook wel eens. En die is toch ook eens met een vrij kostbaar stuk van zijn fiets gelazerd of iets in die richting. Dus voor hetzelfde is dat hier ook gebeurd.

We gaan het zien, maar ze zijn dusdanig zeldzaam aan het worden dat ik elke lead moet nagaan die ik kan nagaan.

1 like

Zo is het , geniet van je dag en van het bekijken en hopelijk voor jou een goede aankoop. :sunglasses:

Absoluut. Leuke dag en hopelijk wordt je beloond met een toffe panerai. Ik wist niet dat deze al lastiger te vinden is. Ik heb dit model best lang gedragen en dat was in de tijd dat deze vrij goedkoop te vinden waren. Erg fraaie wijzerplaat en door het titanium zeer draagbaar op de juiste pols. We zien de foto’s wel verschijnen. Ik vind het erg leuk dat er steeds meer animo ontstaat rondom panerai.

1 like

Het viel mij ook op dat er op de ene foto geen en de amder wel een deukje zichtbaar is.
Beste is inderdaad om het horloge irl te zien.

4 likes

Ik heb nu iets van 2 jaar geleden mijn 112 gekocht. En ik heb toen zitten twijfelen tussen een 112, een 24 en een 25.

Destijds kwam ik voor mijn gevoel regelmatiger een 25 tegen dan dat ik ze nu de afgelopen maanden tegen kom.
Zowel bij nederlandse handelaren als op chrono.
Er staan er wel in de usa, spanje, enz. Maar vrij veel zonder doos en papieren. En de grootste dooddoener, tritium dial met luminova hands. Dat vind ik echt een killer.

Vandaar dat ik naar de andere die in die heimat te koopstaat toch wel een lichte interesse heb.
Ja is tritium dial, en zowaar vind ik dat gewelig als ik hem in het echt zie. Ja de wijzers hebben schade, maar dat is een natuurlijk gevolg en niet iemand die weet ik het wat heeft gedaan met zijn horloge. Maar verder, misschien kijk ik te veel via een roze bril.

5 likes

Ik vind het een mooi model, maar zou toch proberen geduld hebben voor een mooier exemplaar. Dit is natuurlijk voor iedereen verschillend.

Sowieso één van de gaafste modellen. :+1:

2 likes


RELAX_MODE [ON]

7 likes