Panerai Only

Ik weet het echt nog niet. Was eigenlijk overtuigd om de 320 te verkopen en een 233 te kopen. Nu ik de foto’s zo ziet vind ik de 320 eigenlijk net zo mooi en eigenlijk zelfs evenwichtiger dan de 233 en twijfel dus over de update.

Indien ik niet update is er budget voor een NA en is de overweging nu iets kopen voor rond de 5k of nog ff doorsparen en voor een ap gaan. Food for Thought.

Ik vind zelf de 15300 toffer. Hou niet zo van die ultra thin modellen. Mag wel wat om de pols zitten, zeg,maar. Ik vind de 39mm wel mooier dan de 41mm vermoed ik.

Mooi draagbaar model voor een 45mm.
Ik heb zo’n model weleens gepast. Kon net op mijn dunne indo polsjes. Dit in tegenstelling tot de luminor modellen die veel te lomp zijn met smallere polsen.

:blue_heart: deze gesp :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Dit vind ik echt wel wat waard. Plus de plexi uiteraard. Het enige punt is dat een 233 al snel over de 7k gaat. Dat zou in mijn geval betekenen dat de GMT master II moet sneuvelen en dat heb ik er niet voor over. Maar ik vind de 233 wel een stuk aantrekkelijker dan de 320.

Er lag van de week nog een 15400 met donkergrijze plaat bij Pijnenburg. Misschien kan je die passen/kopen :laughing:

Heb zojuist de 233 gekocht! Ben zeer benieuwd.

6 likes

Gefeliciteerd!

Over smaak valt te twisten, maar de 233 vind ik echt aanzienlijk mooier dan de 320 (ook al ken ik ze alleen van het www …).

Alvast weer veel voorpret!!
Ben benieuwd hoe die gaat bevallen, maar kan natuurlijk eigenlijk niet missen 320, 233, 243, allemaal erg mooi! :wink:

1 like

Ik hoop goed! Heb een dot dial aangeschaft met een recente (2017) service uitgevoerd door panerai. Volledige EU set.

4 likes

Klinkt goed, komt goed!! :slight_smile:

1 like

Nu nog een 243 erbij. Ben gewoon panerai fan!

1 like

Hahahaha, daar ga je,… toch wel even subtiel van mij erg bij gezet; Sorry. :kissing_closed_eyes:

Ik vind het nog steeds mooie horloges, helaas wel veel slechte ervaringen qua beloftes van het merk zelf. Dat mag de pret niet drukken. Draag die van mij nog steeds met veel plezier. Zie er niet snel een andere bijkomen, maar dat hoeft ook niet.

Ik ga het iig weer volgen!! :+1:t2:

1 like

Heb je de 682 ook kritisch bekeken? 42mm lijkt klein voor een PAM maar het is best een mooie maat. Ik vind de 12 en 6 uur markers beter dan de cijfers op de 243. Alleen die blauwe secondewijzer, daar ben ik zelf niet zo’n fan van.

682

En voor jouw gemak eentje naast je NA:

3 likes

Ik vind persoonlijk de 243 met tritium dial mooier. Persoonlijk vind ik dat Panerai 44mm moet zijn.

1 like

Ik heb de afgelopen 15 jaar altijd een Panerai in mijn collectie gehad. Vind het gewoon hele toffe horloges. Zelf gelukkig nog nooit iets vervelends gehad. Ik vind de 1950 case ook echt het mooist en ben erachter dat voor mij de 44mm de sweet spot is.

Wilde altijd al een 233 maar de prijs hielt me tegen. Nu toch een keer doorgepakt op een dot dial.

Een submersible naast de 233 moet kunnen toch? Maar zeker niet noodzakelijk. We zien wel wat er gaat gebeuren. De 233 en de 320 zijn too much alike vind ik.

Ik vind de Radiomir modellen van Panerai heel fraai. De kastvorm en wijzerplaten zijn prachtig. Ik ben niet zo van de kast met kroonbescherming van de overige modellen.

Maar ik vind ze wel heel groot.

Is er ook een 40mm variant (of ergens daar in de buurt) van de Radiomir?

Dat is inderdaad best een mooie maat.

Blauwe secondewijzer is te hip in mijn ogen. Een 42/44mm 305/569 in staal zou perfect zijn.

1 like

De 620 is erg mooi. 42mm, Luminor case en lugs maar geen crownguard

1 like

Ik geloof dat ik die variant heb gehad. Heel mooi inderdaad, maar het zou nog een tikje kleiner mogen.