Panerai Only

extra ordinarè

en daar houden Panerai eigenaren van zoals we weten, van ordinair.

3 likes

Ik las ergens op het forum dat er een stijgende lijn zat in het niveau op het forum ahum… :joy:

3 likes

Haha ja dat kon ik ook al niet plaatsen :joy:

1 like

We kunnen niet altijd op een hoog niveau functioneren :joy:

1 like

Ligt aan het model. De letter geeft het jaar van productie aan. In sommige gevallen is er dan iets veranderd of iets enkel voor dat jaar geweest.
Veel verkopers maken er ook misbruik van door te stellen dat een model gelimiteerd is, maar het jaar erop komt die gewoon weer uit met dezelfde specs en een andere letter (serie)

Twee voorbeelden:
De K-serie van de 317 is ‘speciaal’. Was het eerste jaar en uitgevoerd met een zwart uurwerk. Dit was dusdanig gecompliceerd te produceren dat ze erna vanaf zijn gestapt. Je kreeg dan een ‘smoked’ glaasje en daarna is dat glaasje ook vervangen voor helder glas.

De J-serie van de 292 is ‘speciaal’. Die had in dat jaar een pig op de dial staan en is later weg gelaten.

Zo zijn er meer voorbeelden.

Dank je. De betreffende PAM was de 111. Daar dus de E-serie van. Weet je daar ook iets over?

Niet in detail, maar wel iets.

Het was de eerste serie van de PAM111, daarvoor dus de PAM001. Daarmee kwamen wat extra veranderingen in de kast, maar met name het zichtvenster waardoor de ETA zichtbaar is. De afwerking was anders en als ik me niet vergis is er toen ook voor het eerst een zwanenhals regeling te zien.
Volgens mij is er geen verschil t/m de G-series.

1 like

Je bedoelt de bruine, die heb ik gekocht bij…
http://www.anchorstraps.nl/

Groet JanJ.

1 like

Daar had ik mijn eerste Panerai band vandaan. Was op bezoek langsgekomen om te zien wat hij op voorraad had liggen, en ik herinner me nog dag hij vroeg of ik m’n Panerai uit China had. Een echte kenner :sob:

Bandje was wel oke, maar alle andere banden die ik heb gehad en nog steeds heb vind ik beter dan de Anchorstrap.

hier een ‘gewone’ PAM 346

op standaard alligator…

2 likes

Gisteren is de rubberen band binnen gekomen waar ik naar opzoek was waardoor deze C serie PAM 024 nu voor mij de ideale zomervakantie klok is: Moderne degelijkheid met vintage looks dankzij de tritium plaat en polished bezel, waterdicht en kan tegen een stootje :+1:

Nogmaals bedankt @belgianmoonwatch!

12 likes

Morning folks!

12 likes

Schitterend hoor👍🏽

1 like

4 likes

Altijd mooi een Panerai, ook met korte broek :blush:

1 like

Vandaag twee nieuwe banden ontvangen voor op de 312. Prachtige kwaliteit, hier is alvast de eerste van de twee :innocent:

Zeer aparte kleur, beetje grijs/blauw/groen. Vind hem fantastisch.

10 likes

Die 312, schitterend! Doet me erg aan de Fiddy denken (de 127), die inmiddels niet meer te betalen is…

1 like

Net bij de juwelier geweest om eens de (naar mijn mening) mooiste Panerai te passen (372). Hij staat nèt binnen de pols, maar dan ook net (foto vertekent beetje). Maar hij is wel zo onwijs gaaf… Moet de 312 dan wijken? Hmm.

7 likes

Prachtig horloge maar ik vind het te groot voor je pols. De 312 staat je imo beter…

3 likes

Komt op mij ook erg groot over.

44mm kijkt mij beter.

Heb pas een 42mm gepast en die was qua maat ook prima.