Panerai voor beginners

Die laatste is de pam1312 toch hè? Die heb ik nog op mijn verlanglijstje.

Ik draag al jaren een Panerai 005, ik zou gaan zoeken naar een 2de hands Pam een 111 een 112 of base 000 of de mijne de 005, voordeel is dat deze dus geen inhouse uurwerk hebben maar gewoon een gemodificeerd Unitas werkpaard.

Deze horloges worden vaak vergruist juist om dat uurwerk, ze zouden te duur zijn omdat het uurwerk niet mega duur is, maar eerlijk die uurwerken zijn solide, onderhoud kunnen de meeste horloge makers wel uitvoeren, en het is natuurlijk ook gewoon datje betaald voor de naam, dat is gewoon zo, en dat moet je er voor over hebben.

3 likes

Oei. Dat is best zonde. Horloge vergruizen.

3 likes

:sunglasses: hebben we allemaal er wat aan toch.

Wilde hem alleen maar waarschuwen :crazy_face:

4 likes

Sinds kort zelf ook aan het kijken voor een Panerai.
Ik ben erg gecharmeerd van die sandwich dials.
Alleen jammer dat ze die niet in 40mm hebben, althans, niet de oudere modellen.
Ik ben dus meer van de tweede hands, ik heb namelijk het idee dat Panarai de weg een beetje kwijt is met al die huidige modellen @RLC ik snap je zoektocht dan ook.

Nu heb ik mezelf dan wel weer een behoorlijke uitdaging opgelegd:
Ik ben zoekende naar de PAM00282 of PAM00283 en die zijn nu juist weer lastig te vinden. Tenzij ik ‘m van heel ver haal met 21% BTW er overheen - niet veel zin in ;-).

Succes met je keuze @RLC!
Maar indien je 44mm kan hebben, en een paar stuivers overhebt, dan zou ik eens kijken naar een PAM00230. Zeer exlusief :-).

Of een mooie Destro, PAM00026?

3 likes

PAM00795

2 likes

Dann :see_no_evil:

112 en 118 zijn er om te blijven. Heel veel lol van!

8 likes

Lekker hoor!

1 like

Weet iemand bij welke Panerai’s er een extra rubberen band bij zit?

1 like

Ook erg lekker…

2 likes

Volgens ligt dat of aan het model, of ze leveren nog steeds geen dubbele band optioneel bij 1 horloge. Toen ik die van mij kocht was het kiezen. Waarbij ik er later een OEM rubber band met buckle los bij heb moeten kopen. En dat zijn best dure geintjes eigenlijk. Die was niet met korting te koop na aankoop van een PAM.

Mmm dat is minder ja. Heb het idee dat ze er vroeger standaard bij zaten omdat veel aangeboden wat oudere Panerai met een toolsetje en extra band.

1 like

Ook erg inzichtelijk filmpje

1 like

Ik had ook een oudere, althans toen niet. Early 2000’s. Toen was een extra rubberband met buckle los nog te doen. Die zijn later qua prijs flink over de kop gegaan.

Ik heb zelf drie verschillende Panerai gehad. 512, 574 en 683. Allemaal 42mm.

Dat was voor mij wel de maximale maat. Alledrie heel mooi. Qua merk heb ik met Panerai wat minder. Hoewel ik het mooie en bijzondere ontwerpen vind, eigenzinnig en met eigen karakter, heeft het merk Panerai niets meer te maken met het Panerai van weleer. De naam is gekocht, maar verder is er geen historische band. Maakt natuurlijk niet uit voor de horloges op zich, maar het speelt in mijn hoofd toch een rol.

Ik zou het kopen van een Panerai er overigens niet voor laten. Maar dan wel een 42mm. En mijn voorkeur gaat uit naar een model zonder de ‘blikopener’ kroonbescherming. Mooie horloges. Maar met ‘blikopener’ niet voor onder een pak.

2 likes

Is wel te vergelijken met de bekende en beruchte Rolex datumpuist. Je houdt ervan of niet. Persoonlijk vind ik het een hele toffe design feature.

15 likes

Ook erg lekker.

2 likes

Grappig.
Ik had vanochtend een vergelijkbare post op Instagram geplaatst.

De enige relevante vraag in deze…
Ben je klaar om een Paneristi te worden?

Ik ben er in ieder geval nog niet klaar voor.
:joy:

4 likes

:joy::joy:

1 like