Panerai voor beginners

PAM01303

1 like

Panerai. Geliefd en gehaat.

Persoonlijk vind ik het ontstaan van panerai mooi om te lezen en zeker hoe de paneristi de passie voor panerai omarmen.

Jammer dat het de laatste jaren een uitmergeling van het merk is. En zeker de laatste release pam 1110 met een ETA basemovement maar wel volhouden dat het inhouse is. Wat een blamage.

Soit. Er zijn ook mooie panerai.

• De vintage exemplaren en
  • bovengenoemde 512 enz.

Helaas is dat ook de enige draagbare voor mij :rofl:

Er zijn er meer die mooi zijn. Helaas te groot …

..

6 likes

Ja die
Chronos zijn ook cool. Al die regatta uitvoeringen.

1 like

Recent dezelfde vraag gesteld aan Panerai - volgens de medewerker die ik sprak kun je dat zien op de Panerai website. Als een model getoond wordt met zowel de leren band en de rubber band, dan wordt de rubber band standaard meegeleverd.

1 like

Ik denk dat hier de kracht van Panerai zit. Love it or Hate it.
Het is zeker geen mainstream brand, en dat is de enorme pre van Panerai t.o.v. de andere spelers.

Ik word iedere dag weer vrolijk van mijn 425 en ben nog zoekende naar een mooie basic 44 mm Luminor.

1 like

Heel gaaf inderdaad Tom, de ‘La Bomba’ :sunglasses::+1: Zit die ook al in jou mega collectie :call_me_hand:?

1 like

Ja, echt super!!

hawaii4

hawaii3

Ik vind dat wij ook een banner nodig hebben voor onze meet. Of op z’n minst bedrukte bierviltjes.

3 likes

Iets in het Limburgs en Nedersaksisch?

1 like

Cheech & Chong zijn anders bij de verkeerde meeting beland met die AP’s om :sweat_smile:

5 likes

Zij snappen ook dat als je alleen panerai draagt, je nooit ergens anders wordt uitgenodigd.

Net als mensen met alleen rolex. Of Swatch. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

De ‘La Bomba’ is mijns inziens ook een daily watch, draag deze erg graag ondanks kleine polsen…

het topzware was wel even wennen…door m.n ook vrij hoge horloge

7 likes

Deal!

1 like

Helemaal eens. Ik draag meerdere merken en modellen. Maar uiteindelijk word ik van de Panerai het meeste blij. Zit dan ook het meeste om mijn pols.

2 likes

Welk zetje heb je nu nog nodig? Kom m anders eens halen voor een weekje

Piaget uurwerk:

19 likes

stickers voor op onze auto’s! Die zijn er al meen ik

1 like

Panerai heeft mij altijd aangesproken. Het uitgesproken herkenbare design en de eenvoud. De PAM 911 is wat mij betreft de mooiste. Seconde wijzer op 9, klassieke cijfers, sandwich dial + die groene dial en gouden wijzers. Maar 15k voor een Panerai LE? Neh…

In diezelfde lijn zou ik dan uitkomen op een PAM 915

Of de hier al een aantal keer eerder genoemde Radiomir PAM 512

Ik sluit zeker niet uit dat één van deze PAM’s een keer langskomt als NA

5 likes

Voor 9k heb je ook een groene limited

3 likes

Deze dial lay-out vind ik niet mooi. Ik zou echt voor de seconde wijzer op 9 gaan. Zoals die van jou :ok_hand:

1 like

Ja die heb ik al een tijdje. En is super mooi.

1 like

Best.thing.ever.

download

2 likes