Ik was nooit echt fan van Panerai. Ik vond ze altijd lomp en erg uitgesproken. Te veel limited editions, etc. Maar na het zien van onderstaande mini documentaire begin ik het merk met zijn unieke design toch wel te waarderen.
Hoe kijkt men op HF tegen Panerai aan? Is het een horloge dat je zou kunnen bekoren? Ben je een fan van Panerai?
Ja ik vimd ze geweldig, shoot me, raar topic want als je zoekt op Panerai vind je het Panerai only topic dat zegt genoeg, een hoop Panerai liefhebbers hier, lijkt bijna een Panerai forum hier.
Een enkel model, de kleinste en meest cleane, gaat nog wel en vind ik best wel klasse uitstralen. Maar al heel snel wordt het te groot, lomp, druk en lelijk ronduit.
⊠deze mag best in mijn horlogekistje landen. Radiomir heb ik niks mee (lelijke kroon, die vooral heel erg âin je hand boortâ!), sommige Luminor modelletjes vind ik wel mooi. Trouwens wel een merk met een mooie historie.
(Disclaimer: Plaatje gejat, ergens vandaan via het openbare Google.)
@koekoek, tja elk merk heeft zijn eigen prinsesjes.
Ik vind het oprecht zo ongeveer het merk met de lelijkste collectie overall heb nog nooit een panerai gevonden die ik mooi vind, en waar ik zoân smak geld voor neer zou leggenâŠ
Ik ben erg gecharmeerd van Panerai. Ja, de Liminor is erg âaanwezigâ maar de 1950 maakt een hele hoop goed. Rubber, leer, canvas, zelfs staal staat goed. En de Radiomir is irl prachtig. Als ik een 3-piece collectie zou hebben zou de Radiomir er hands down bij zitten.