Panerai: Wat vindt HF?

Panerai: prachtig!! Onder Japanse zakenlui en hogere ambtenaren hoger gewaardeerd dan Rolex. Voor mij zijn ze echter - helaas!- te groot.

Ja dan haak ik al heel snel af…:confounded:

2 likes

Er is 1 Panerai die ik echt heel tof vind…

8 likes

Over smaak valt niet te twisten. Maar voor mij geen Panerai. Oorspronkelijk uit Florence afkomstig met Rolex uurwerken. Nu al sinds begin deze eeuw nieuw leven ingeblazen en gemaakt in Neuchatel met andere uurwerken. De Italiaanse ā€œrootsā€ werd vaarwel gezegd.
Ook relatief erg duur. Bij bv JLC en IWC in dat prijssegment een veel betere prijs kwaliteit verhouding en uiteraard ook veel meer historie, altijd al gemaakt in Le Sentier en Schaffhausen. Een wat eenzijdig en ā€œopgepomptā€ merk, Panerai.

3 likes

Nogal krachtige uitspraak. Kun je deze onderbouwen?

2 likes

De kwaliteit van Panerai zal echt tadeloos zijn, geen enkele twijfel. Maar vergeleken met de historie -en vooral ook de Haute Horlogerie bij de oermanifactuur Jeager-leCoultre, valt Panerai toch wel door de mand. Dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit maar het blijven verschillende grootheden.

En Iwc?

IWC is ondertussen druk bezig selling dreams

3 likes

Als manifactuur is IWC wel een tandje minder dan Jeager-lecoultre maar ook op Haute Horlogerie staat IWC boven Panerai. Als Panerai dan toch op hetzelfde prijsniveau zit -tussen 5 en 10.000 euro- vind ik dat je in verhouding te veel betaalt. En er is verder geen enkel merk wat meer uurwerken bouwde dan Jeager-lecoultre.
Je ziet ook dat diverse andere merken die niet op dit niveau zitten meeliften en enorm aan de prijs zijn. Maar over smaak valt niet te twisten en als je een Panerai mooi vindt moet je hem kopen.

2 likes

Ik heb ooit een witte uitvoering gehad, spijt dat ik hem toen verkocht heb.
Overigens is 44 niet erg groot, mijn gshock mudmaster en mijn Emperor tuna zijn veel groter, maar ik heb gemakkelijke polsen mij zit alles goed 18 cm pols.:stuck_out_tongue_winking_eye::+1:.

318n

En laten we het PAM 318 Brooklyn Bridge schandaal niet vergeten he?

dit is het uurwerk zoals Panerai hem afleverde…

2 likes

Ben fan van de radiomir 40mm!

1 like

Als het maar een Radiomir is.

Zo zijn er meer voorbeelden. Zo zit er in een replica 292 een beter afgewerkt uurwerk dan het origineel! :smile:

Blijft een leuk horloge:

3 likes

Wat bedoelt u metā€t is wel een Italiaans merkā€?

Als ik kijk naar het bericht waar hij op reageerde denk ik dat hij doelt op de flamboyant gekleede kerels…

Het is grappig, ik ken welgeteld 4 Italianen en die lopen er allemaal precies zo bij, en dan tel ik de ijsverkoper hier in de buurt met z’n brommertje voor het gemak niet mee

Was destijds een schandaaltje idd met macro-foto’s van een onafgewerkt origineel Panerai-uurwerk.

Poh, een kenner :ok_hand:

15 likes

In dit geval werd ik gebeld door een horlogemaker of ik langs wilde komen met mijn 292.
Was redelijk snel duidelijk dat het exemplaar daar nep was. Enkel was het dus wel grappig dat het uurwerk van het nephorloge beter afgewerkt was. :slightly_smiling_face:

3 likes