één van de mooiere!
Audi rijder waardig mijn moppie
Panerai… is’t wat?..
Mijn ervaring is: "je moet em om de pols gehad hebben om te kunnen oordelen…
In eerste instantie vond ik ze “te groot, te dik”… een Rolex Submariner vond ik beter vormgegeven… tot het moment dat ik zowel de Sub als de Panerai Luminor eens om de pols kon slaan…
de Bubbleback van de Sub gaf met het gevoel dat er een 2 Euro Muntstuk tussen mijn pols en het horloge geschoven was… 't horloge lag hoog op mijn dunne pols, en dat was verre van comfortabel…
Toen de Luminor… “Dikke tank!”… maar hij ligt veel mooier vlak op de pols… comfortabel… , en dan snap je meteen de filosofie achter het design…
Hij draagt als een P1lot One, maar dan wat zwaarder…
't formaat van een horloge is Relatief aan de omvang van de pols… op mijn Spaghetti polsjes ziet een Panerai er groot uit… ik kan met gemak een 34 mm Rolex Oyster Perpetual hebben zonder dat ie klein oogt, een Panerai Luminor is een volle centimeter groter!
Toch… vind ik het gewoon mooi… 'k moest er aan wennen… maar “it grows on me”…
(ik heb overigens van een aantal mensen ook al de reactie gehad over mijn Instrument 2… “it grows on me”… )
Ik krijg gewoon weer zin in een Panerai!!! Voor mij nu wel een maatje kleiner (max 42mm) maar ik blijf ze fantastisch vinden.
Ga maar weer is op zoek
Hop hop die Audi in en over de linkerbaan op full speed naar de eerste de beste Panerai knallen
Ik vind deze meeste Audi rijders dikke winnaars. Grappig dat u zo negatief over Audi rijders denkt.
Laten we dat hele geneuzel over Audi even achter ons laten, back on topic please
Mee eens. Meer lekkere Panerai’s bitte
Als Panerai leek wat is de meest iconische model? De Panerai Luminor 1950?
Als ik me niet vergis is het begonnen met de radiomir en niet met de luminor. Aan de andere kant is de luminor het meest gekende model. Ikzelf vind een sandwich wijzerplaat, hand opwindbaar caliber en zoveel mogelijk base het meeste bij panerai horen.
Zeker! Onlangs gehad en mijn inziens een topper. Echter voor mijn huidig postuur en polsomvang iets teveel van het goede.
Ik zou nog wel eens een 42mm radiomir 1940 case willen proberen
Wat is dit precies? Of wat bedoel je daarmee?
base dial vind ik 12, 3, 6, 9 en geen secondewijzer. zo clean mogelijk (pam 000 bijvoorbeeld). Ik kan prima leveren met eens secondewijzer op de 9 dus daarom zo veel mogelijk base
Dank voor de uitleg. Ik vind dat seconde wijzertje op de 9 wel tof en typerend. Vind Panerai overigens vrij prijzig, ben toch toch sneller geneigd bij Rolex te gaan shoppen. Maar dat ik met de week Panerai meer kan waarderen is een feit!
Weet ik, maar helaas geen california dial in die formaten.
Zelfs geen cali dial in 44mm verkrijgbaar als ik me niet vergis.
Klopt, alleen 47mm helaas.
Ah ik had er even overheen gelezen dat gebrek aan cali dial een dealbreaker was. Is inderdaad jammer: best een iconische plaat voor Panerai.