Paratrooper strap (+ inkoopactie)

Hier ook binnen en subiet op helson gemonteerd. Haalt het niet bij de “echte” maar desalniettemin een fijne band.

@Striker bedankt!

2 likes

Hier ook binnen, bedankt voor de service @Striker!

Eerste indruk: alleen de looks, maar kwalitatief niet vergelijkbaar met die van Erika. Dit is andere webbing, voelt fragieler aan en is meer elastisch. Ook de hardware doet wat Chinees aan. Desalniettemin ga ik deze eens flink misbruiken op vakantie en eens kijken of het goed genoeg is voor deze prijs.

Er zijn twee soorten mensen op deze wereld Paul. Zij die de MN straps snappen, en zij die ze lelijk vinden :joy:

7 likes

Hier ook binnen, nu nog zin maken om dat ding te monteren :joy:

3 likes

:rofl:

2 likes

Ja, een grijze. Met zo`n Popeye the sailer man tatoo op de gesp :crazy_face:
image

2 likes

Watchgecko. Op alle fronten OK. Beter afgewerkte webbing. Mooier afgewerkt hang en sluitwerk t.o.v. MN. Jullie allemaal veel plezier met de CNS. Ziet er leuk uit.

2 likes

Vergelijkende foto’s zijn welkom

1 like

Deze twee foto’s had ik al. Wil de komende dagen nog wel wat extra foto’s maken.

3 likes

Heb ze ook binnen, bedankt @Striker! Weet iemand hoe je op de pols krijgt omdat je bij deze geen lus hebt om je hand door te steken.

Zo bevestigen zoals de afbeelding hieronder, vervolgens het horloge bovenop de pols. Het losse flapje om je pols heen buigen met een gedeelte onder het horloge. Daarna het gedeelte met de sluiting eroverheen en vastmaken aan het andere ijzeren gedeelte. Lastig uit te leggen, maar hoop dat je het begrijpt. :grin:

2 likes

Waar kan je die zuludiver kopen? Kan ze online nergens vinden, maar zal wel niet goed zoeken… :joy::sweat_smile:

1 like

https://www.watchgecko.com/french-style-elastic-nato-watch-strap-by-zuludiver

1 like

Vriendelijk bedankt voor je hulp maar snap er nog niks van😄

1 like

Interessant, maar hoe deed jij dit? Ik vind de keeper redelijk stevig. Gebruik je een tangetje?

Jammer dat veel is uitverkocht… :slightly_frowning_face:

1 like

Bovenmenselijke kracht… of anders een waterpomptang :wink:.

1 like

Is er ook merkbaar verschil in het materiaal van de band, naast de stalen sluiting?
Mijn ervaring is dat de MN strap (in dit geval de zwart/witte middenstreep) nogal hard en stug is en een 50% rek op de lengte heeft. De zuludiver, is die zachter en/of dikker, hoeveel rek op de band?

1 like

Even een youtube filmpje kijken, moest ik ook doen… :joy:

2 likes

Ik beken…ik moest het filmpje óók kijken voordat ie goed strak om de pols zat! :see_no_evil:

3 likes
3 likes