Patek-bezitters?

Om weer even die vieze smaak uit onze mond te spoelen. Hier een mooie link van een blog met heerlijke foto’s van de betere modellen.
Heb hem wel eens vaker geplaatst, maar blijft toch mij favoriete blog om te volgen m.b.t. Patek. De meesten zullen wellicht moeite hebben met de taal, maar de foto’s zijn zeer zeker de moeite waard.

Gewoon klikken op een model en vaak zijn er dan ook foto’s van de diverse uitvoeringen.

Klikker de klik.

Zelf net deze weer om gedaan en nu even genieten van het weer:

19 likes

Kent u het spreekwoord: “beter één Grand Seiko sbgw231 om de pols, dan tien Patek Calatrava’s op instagram”?

Op Instagram:
https://www.instagram.com/p/B-oHpRnnL37/?igshid=d87m925ixkd0

Om de pols:

13 likes

Ik heb het normaal niet zo met hommages.
Deze is wel bijzonder goed geslaagd.

2 likes

Echt Seiko hoe goed deze lijkt. :scream:

2 likes

Dit is mijn grail :heart_eyes:
Fantastisch zo mooi!

Misschien is het dan ook wel omdat de Calatrava pas in 1932 is ontworpen, terwijl Seiko al in 1930 een horloge had dat typisch die vorm had. Dus misschien is de Calatrava wel een hommage aan de Seiko…

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/a/f/3/af37fa50f00527de5851b6b6ba0d6d3ac5651938.jpg

1 like

Weet iemand of de officiële Patek boutiques überhaupt nog wachtlijsten accepteren voor bijvoorbeeld een Aquanaut? Of zijn ze daar al helemaal mee gestopt?

Iemand hier die het geluk heeft op zo’n lijst te staan? :hugs:

Bel ze op. Je weet maar nooit.

1 like

Zijn er in NL 3? Martens, Schaap en Steltman?

Ik ga vrijdag naar Schaap, dus ga het zeker vragen (en dan met jullie delen). Maar ik dacht wellicht is hier iemand met ervaring.

Gassan is buiten NL volgens mij dealer van Patek dus die zouden heel misschien ook iets kunnen betekenen.

1 like

Ik sta 2 jaar op de lijst voor 2 pateks,
Maar voorlopig nog 5 jaar geduld,
Zijn nog 80 mensen voor moj​:fearful::fearful::fearful:

1 like

Sind enkele jaren ben ik klant bij Degreef in Brussel, officieel PP verdeler. In de zomer van 2016 liep ik daar nog binnen en kon een gouden Aquanaut uit voorraad kopen terwijl S&C in Amsterdam op dat moment zei dat ik minstens 5 jaar moest wachten. Einde 2016 bestelde ik bij Degreef ook een stalen Nautilus, die mocht ik 6 maanden later oppikken.
Mijn conclusie is dan ook dat bestellen bij Degreef in Belgie succesvoller bleek dan bij S&C in Nederland.
Dit gezegd hebbende, in April 2018 bestelde ik bij Degreef een Aquanaut chrono en een Calatrava Weekly Calendar. Tegelijk bestelde een vriend ook daar een stalen Aquanaut. Nu, 24 maanden later, wachten we beiden nog op onze bestelling.

7 likes

Hoe kom ik aan een wit gouden Patek Philippe Ellipse met blue dial en geïntegreerde band? Volgens mij worden ze niet meer gemaakt, dus dan moet ik het tweedehands kopen? Nog tips?
Bij voorbaat dank!

Dan was je er snel bij…
Deze is toch pas in 2019 aangekondigd (uitgaande dat je de 5212 bedoeld).

Goed opgemerkt. Het woordje later ontbrak. Moest dus zijn in April 2018 een Aquanaut Chrono en later een Calatrava weekly calendar.
Naar aanleiding van je reactie heb ik echter mijn emails nog eens nagelezen en zag net dat de Aquanaut pas in augustus 2018 en de Calatrava in aug 2019 is besteld.

1 like

Heb je de (lees: mijn grail) 5212 al, of nog in bestelling?

Check. Finders fee?

2 likes

Nog in bestelling…

2 likes