Patek-bezitters?

Valt wel mee toch,…
Vind de meeste Pateks ook niet om aan te zien, prima afgewerkt maar niet mijn ding. Ken geen merk waarbij ik alles mooi vind.

2 likes

Zonder meer waar, Ook van mijn favoriete merken vind ik lang niet alles mooi.

Maar laat ik dan maar plaatje linken van een Patek die ik wel mooi vind. :sunglasses:

10 likes

Mooi of niet mooi, dat is persoonlijk. Wij zijn er blij mee.

44 likes

2 down, multiple to go :sunglasses:

1 like

Even praktisch: Stel ik overweeg serieus om een Aquanaut toe te voegen aan de collectie, waar kan ik deze dan zien en eventueel (op een wachtlijst om te) kopen?

Gewoon even het handjevol AD’s in NL en BE even opbellen om te zien of ze toevallig net eentje hebben die waarschijnlijk wel verkocht is maar nog niet uitgeleverd. Die kan je dan gaan bekijken en even voorzichtig passen. Of je aan de wachtlijst toegevoegd kan worden hoor je dan ook gelijk.
Alternatief is de grijze handel. Maar dan riskeer je de hoofdprijs betalen.
Tenslotte reageert er misschien wel een forumlid die een Aquanaut heeft zodat je die eens kan bekijken. De mijne heb ik helaas verkocht…

2 likes

Ik denk dat de meeste PP-eigenaren hun bezit liever niet willen showen. Overigens is een Nautilus al vanaf zo’n 5 a 6 mille te koop, maar dan moet wel het een en ander worden geserviced en verfraaid, buiten het gemis aan papieren. Ook een mooie Calatrava is al vanaf zo’n 8 mille te koop. Dit is allemaal te bekijken op Chrono24. Van een der wat eenvoudiger modellen vond ik laatst enkele verkoop-foto’s op internet (nu verdwenen) waarvan ik er eentje hier laat zien. Het werd goed onder de 10 mille aangeboden en zijn simpele art-deco-vormen spreken me erg aan. Het is een Gondolo-model van P.P. in 18 kt. goud. Ik vind hem prachtig.

6 likes

Waar vind je die dan als ik vragen mag? Heb ik nog niet vaak zien voorbijkomen en kan ik nu ook niet vinden op C24. Zelfs de quartz “instap” modellen kosten nog flink wat meer.
Zie ik iets over het hoofd?

Sorry, ik bedoelde de Nautilus. Is inmiddels verbeterd. Ze lijken wel wat op elkaar. De Aquanaut zal bij zo’n 13,5 mille beginnen. Particulier waarschijnlijk vanaf zo’n 10 a 12 mille.
Als je je in deze contreien begeeft, lijken duizendjes net zo veel als honderdjes op het HF. :smile:

1 like

De Nautilus is nog veel en veel duurder :joy:

1 like

Is een bredere lijn met diverse modellen inclusief dames modellen. Dus inderdaad vanaf een lager bedrag te vinden.

1 like

ahhh, sorry, op een of andere manier zie ik je post nu pas :see_no_evil:

maar woh! dat is inderdaad een prachtig horloge zeg, super gaaf! Heel veel plezier, geniet ervan!

1 like

@Peter-Patek je hebt het topic ook wel meteen weer nieuw leven ingeblazen :slight_smile: leuk!

1 like

Ik heb nog nooit in een Multipla gezeten.

download

I rest my case. Ik ben geneigd het met @wbcoupe eens te zijn. :slight_smile:

Ook daar zjin we het eens. Wat een geil ding zeg.

Gefeliciteerd! Dat je er maar veel generaties plezier van mag hebben. :slight_smile:

Jammer dat we er niet meer zien. En meer A Lange’s.

1 like

Dank je wel Xander. Het is inderdaad genieten. Meestal is t bezit van de zaak t einde van t vermaak, maar daar is nog geen sprake van :grin:

2 likes

Gelukkig maar, heel veel mooiers is er niet! :wink:

1 like

En de volgende heeftie ook binnen.
Wederom niet van mij, maar wilde hem toch delen.

Ik was erg onder de indruk!

10 likes

Ik vind deze niet zo mooi,… netjes gezegd. :wink:

7 likes

Deze moet niet op staal. Leer. En dan nog weet ik het zo net nog niet. Donker blad is denk ik mooier.

Had ik eerst ook maar in het echt is hij wel echt top. Maargoed, blijft persoonlijk natuurlijk.

2 likes