Patek-bezitters?

Misschien niet wat je wilt horen, maar ik zou de kosten toch echt slikken. Horloge zelf is toch zo’n 10-12k (even uit mijn hoofd), is niet niks.

Als het glas is gebarsten, kan er zomaar wat op de wijzerplaat of in het uurwerk zijn gekomen. Dat kan echt funest zijn voor het horloge. Kan je wel leuk een el cheapo saffierglas erin laten zitten, maar als het horloge straks voor geen meter meer loopt en je naar Patek moet voor een reparatie ipv een servicebeurt kom je echt van een koude kermis thuis, me dunkt.

Beter nu 1.5k, dan straks >3k :wink:

3 likes

:point_up:️wat hij zegt! Veeeeeel te mooi om mee aan te rommelen.

1 like

Als mijn vader ooit een PP wil kopen, ga ik het uit zijn hoofd praten. Je verliest hier schijnbaar direct je geloofwaardigheid als je dat zegt.

On topic: de kosten zitten dus in de full service. Maar is een geen milde vorm van service, met alleen een preventieve schoonmaak/controle?

1500 is denk ik toch echt wel een beetje te hoog gegrepen,
Service kost voor dit type tussen de 6 en 800 en glaasje mischien max 150 a 200
(is nog duur voor een glaasje)

Officiële service via Patek?

Ik heb een halve schakel voor mijn titanium Omega band in bestelling…EUR 165!!! Voelde me ook even een Patek bezitter…

Dit is wat ik even snel kon vinden (met dank aan @Forrestx)

1 like

Dat valt nog mee…

LOL, waar blijven die excuses mannen! :wink:

En on-topic; @JurM probeer het hier eens: http://www.horlogeglas.nl/

1 like

Volgens Patek zelf 800 CHF, excl. belastingen en onderdelen die moeten worden vervangen. Glaasje kost bij Patek denk ik toch een behoorlijk stuk meer dan 150-200 euro. Daarnaast zullen ze de kast waarschijnlijk weer netjes maken (a 120 CHF), en ik denk ook dat ze de wijzers en wijzerplaat wellicht zullen vervangen wegens mogelijke schade/deeltjes op de plaat. Je komt al snel op een behoorlijke prijs uit.

Maar goed, dit is niet mijn gebied van expertise. Als Patek aangeeft dat het 1500 euro kost, zou ik een overzicht willen van wat er allemaal gebeurt, en daarna waarschijnlijk dokken (met eerder genoemde verklaring als reden).

Beetje scharrig dat men iemand hier weer aan zijn geloofwaardigheid twijfelt. Just my two cents.

Iets met een ezel en een steen…

Zonde van je pa zijn klok. Maar ik zou echt met zo’n prijzige klok niet gaan beknibbelen op een servicebeurt en reparatie. Ga je alleen maar gezeur mee krijgen en de klok wordt er niet beter op.

Gr T.

1 like

Ah een Brabo, of Hagenees

Een barst in t glas, of zelfs breuk, ZOU aan de binnenzijde een glaschipje kùnnen opleveren.
Dat kleine korreltje of stukje kàn vervolgens via de wijzerplaat naar het uurwerk komen en daar schade kunnen opleveren.
In geval van een highend merk kan een service daarom duur uitvallen.
Een beurt van een Mercedes of Maybach is bijna altijd ook duurder dan die van een …Toyota.

Ik twijfelde er ook niet aan, maar het was inderdaad wel leuk toeval… Het verschil in niveau haal je er echter na 2 zinnen uit…

Zo zie je maar dat figuren met fantasieverhalen het moeilijk voor anderen kunnen maken die wel een vader hebben met een kapotte Patek.
Ik zou eens een belletje doen naar Roel van AWCO.

1 like

Nope… Iemand die een ander zijn geloofwaardigheid niet in twijfel trekt.

2 likes

Cheer up, man.

Hahaha, doe ik ook hoor. :+1:t2: hoop dat zijn pa de goeie keus maakt. Zonde van zo’n dure klok. Fijn weekend.

1 like

Ah ik ken het woord van Hagenezen die nu in Breda wonen :wink:

Be aware of THE difference of hagenezen en Hagenaars … :stuck_out_tongue:

Mooi horloge! Hoop dat hij snel weer de oude wordt!