Patek Philippe 3800: Condensatie en kleine druppels op wijzers

En dat is gelukkig het geval. Fijn voor jou en de reputatie van de verkoper.

Topic kan dicht dus…

1 like

you never actually own a Patek…

12 likes

Ik hoop dat alles goed afloopt. Hou ons op de hoogte.

Wat een mooie afsluiting van een topic. Er kan bij een verkoop altijd wat misgaan, het gaat erom hoe de verkoper dit oplost. Ik hoop dat je hem weer binnen redelijke termijn terug hebt en kan genieten van dit prachtige horloge!

Juist en zo is het! Het is wel verbazingwekkend om te lezen wat men hier allemaal roept zonder maar enige kennis te hebben van de situatie.

27 likes

Mooi dat het opgost is en de schade beperkt gebleven is… Geen idee welke horlogemaker eraan gaat werken, maar hopelijk worden er wel originele onderdelen gebruikt als er iets vervangen moet worden.
Ik weet wel dat ik met mijn Patek alleen naar Patek ga en niet naar een andere horlogemaker.

1 like

De wettelijke bedenktijd van 14 dagen, of indien niet gemeld door verkoper van 12 maanden, is alleen om een product te beoordelen zoals je in een fysieke winkel zou kunnen doen (voelen/passen/testen etc.). Als je je horloge verdrinkt dan kom je in het gebied van non-conformiteit en heeft het niks meer met WKoA te maken.

6 likes

Bovendien was het geen online aankoop; in de eerste zin van de openingspost staat dat hij hem zelf heeft opgehaald :grin:

1 like

How how, niet zo snel. Het verhaal is nog niet ten einde, lijkt mij.

Het gaat om de wijze van bestellen en niet om de wijze van afhalen

1 like

Heb je er toch nog een mooi verhaal aan overgehouden. Ik kijk uit naar de foto’s!

Misschien kijk ik er overheen maar ik zie ook nergens staan dat hij hem online besteld heeft :thinking:

Ik zie wel staan dat hij al een oplossing is overeengekomen met verkoper…

1 like

Mooi, lijkt mij de enige oplossing.

Is die gerenommeerde horlogemaker ook bij machte om met originele Patek onderdelen te werken? Ik gok op 99% zeker van niet. En dat zou ik wel een issue vinden.

10 likes

Ze zijn ook lastig heel te houden :roll_eyes:

Je zorgt er toch alleen maar voor? Betekent niet dat het heel moet blijven.

Zolang er niks vervangen hoeft te worden is dat geen probleem toch. Heb je alleen maar een beetje olie nodig en die van Moebius doet een Patek het ook wel op :wink:

3 likes

Fijn dat het is opgelost.
Heb wel weer met verbazing gekeken naar de opmerkingen hier.

Lijkt me nogal een nachtmerrie als dit met mijn pas aangeschafte GrailWatch zou gebeuren.

Benieuwd hoe hij straks uit de service komt! zou nog wel even achter dat Extract aangaan, al is het maar om het erbij te hebben.

Goed om te lezen, een goed bedrijf lost dit ook keurig op :+1:. Maar als die terug is, al enig idee hoe je hem gaat cleanen?

Als het nog lukt, retour en geld terug. Dat deze affaire loopt bij een horlogeforum, kan als “stimulans” dienen. Volgende stap: publiceren van de verkopersidentiteit. Als dat hier niet mag, dan op YouTube.