Patek Philippe Nautilus 5711!

Wat dacht je dan? Een extra optie? :joy::v:

3 likes

Excuse me. :beers:

1 like

Zou het zo kunnen zijn dat de Big Bang en Royal Oak populairder zijn?

De Nautilus is zeker de beste van de patrijs-genta’s, maar mijn smaak telt niet. Ik denk echt dat de RO en BB het veel beter doen bij nieuw geld, en dat de Ingenieur en Nautilus niet zo hot zijn.

Dit is totaal natte-vinger-werk gebaseerd op een uurtje in een dure juwelier in Kopenhagen. De Chinezen stonden waar ze stonden, zeg maar.

Dit klinkt als een rotor die “uni-directional” opwindt, dus maar 1 kant op zijn werk doet. De andere kant op heeft het geen weerstand en draait het onbelast snel rondjes. Nogal ouderwets en iets wat je ook terugziet in het bekende ETA Valjoux 7750 uurwerk. Maar is dit echt het geval bij dit Patek Philippe uurwerk?

:joy:

Ik bedoelde meer als in: Is dit standaard / gewoon bij dit uurwerk? Of zijn dit defecte exemplaren?

Misschien een accountje met alleen je voornaam, net als de mijnheer uit Dordrecht ?

Nee man. Dit is gewoon high end premium Patek

3 likes

Nu komt mijn objectiviteit wel in het geding met uitspraken over andere zaken, maar het ligt nogal aan hun vraagprijs: €54k. Ik heb in 2018 vijf 5711s gehad en allemaal binnen een dag verkocht :grimacing:

5 likes

:smirk:

Mis ik iets? Of is er een trend gaande waarbij de “Taalnazi’s” elkaar zo veel mogelijk proberen te overtroeven hier de laatste tijd?

Man man man…

Heb je er meer gehad dan de AD :joy:

4 likes

Ik zie wel eens mensen het verkeerde filmpje voor een uitspraak zetten, maar deze?

Wel even afkijken, he!

Hahaha for fuck sake :joy: Dat gaat prima.

Juist, ook goed.

Voor dat geld heb ik dit:

of dit

en jij dat:

Hoe dan ook, de stelling van @AmsterdamVintageWatches dat die Nautilussen raar doen qua prijs is wel bewezen.

6 likes

Potdikke. Dit is echt geen favoriet onderwerp van je… :wink::beers:

de Pp Nautilus 5711 bedoel ik dan

Ik wil dat niet. Hij heeft gepolijste lugs. En ja, dat vind ik het meest storende aan het horloge.

1 like

Oh, het onderwerp is prachtig met een pot bier. Ik zeik Genta graag af. Althans, z’n moderne werken.

Jij was toch zo goed met scotch-brite? Daar heb jij die SARB band toch weer mee geborsteld?

Voila. Graag gedaan.

1 like

En 2 jaar later gaan ze voor € 125k :crazy_face:

leuk geschreven Jasper.

Toch leuk om dit soort quotes 2 jaar later te lezen.

The only way is up. En dat met een crisis in het vizier :grin:

Ah nee. Niet voor de rijkeren. :stuck_out_tongue_winking_eye: