Patek Philippe Nautilus 5711!

@Ramone , we hebben een nieuwe grammaticale boss… eh… eindbaas. Gelieve de sleutels van uw bureel bij de receptie af te geven bij het verlaten van het pand.

8 likes

Geweldig stukje om te lezen, bedankt voor deze bijdrage!

Jammer dat onze huisredactie er doorheen loopt te banjeren…
Blijf gerust hier dit soort verhalen posten!

5 likes

+1

4 likes

Hey1vPb

1 like

Ok, ik lig nu dubbel!
De beste reactie inderdaad!

Als je de productie op hetzelfde peil houdt en door jouw marketing en andere trucjes de vraag steigt, creëer je toch schaarste? Meer vraag dan aanbod. Enfin, ik vind ‘t knap van de firma’s Patek en Rolex.

1 like

giphy

Ik vind het wat jammer. Ik had er graag één gehad voor minder dan list. Een Patek. Niet de Nautilus, specifiek.

Dat is geen probleem hoor. Er zijn voldoende Patek’s die gewoon onder de adviesprijs te koop zijn. Dus wat let je, even speuren op Chrono24 en t fietsje op naar de grijze handelaar.

2 likes

Erg leuk om te lezen. Had niet door dat die prijs pas de laatste 2-3 jaar zo debiel hard is gestegen.

2 likes

De AP RO is minder in prijs gestegen. Komt dit enkel door de kleinere oplage van de 5711? Vind persoonlijk de RO vele malen mooier.

En ben het met de kritiek van @lasteraar eens. Dat geluid kan echt niet. Dat zou ik bij een Seiko5 al niet accepteren. Noem het ‘karakter’, maar dan houd je jezelf echt voor de gek.

Lopen boeren in een stofjas met een loep op het hoofd?

Ik ben een boer. Draag happy socks. Heb onderbroeken met super Mario erop en ben fan van Rolex.

Je zal je hokjes opnieuw moeten gaan indelen meneer.

Jij verward geitenwollensokken met boeren. Boeren van hier werken hard. Rijden mooie auto’s en houden van de leuke dingen in het leven.

:eyeglasses::drum::man_shrugging:

11 likes

Jij bent geen boer man. Ík bun een boer!!

2 likes

Waarom zou je hem wassen?.. :smiley:

2 likes

Als je erbij zet “gek op een dikke wiebelbips” heb je zonet mijn Tinder omschrijving neergepend.

7 likes

Je vergeet de pindakaas.

1 like

(sarcasme: aan) ik heb je bijdrages gemist (sarcasme: uit).

Dat bleek toch niet zo succesvol na het trenden in Excel.

Hallo, heb jij wel een vergunning om dit beschermde beroep uit te mogen oefenen? Graag even melden in het juiste forumdeel… https://www.horlogeforum.nl/t/het-taalnazitopic/139537/933

Meer vraag dan aanbod is altijd goed, daar ben ik het helemaal mee eens.
Schaarste creeren is dan ook een bekend marketing tool, waarbij je als bedrijf bewust max 20% minder levert dan dat je zou kunnen verkopen (zoals bv Ferrari dat met een aantal modellen doet). Hierdoor blijf je gewild, blijven je producten waardevast, raak je je producten gegarandeerd kwijt, en hoef je geen korting te geven, maar geen 90% minder. Dan doe je jezelf als bedrijf te kort, en creer je slechts grijze handel waar jezelf niet zo veel mee opschiet.

bedrijven die te maken hebben met handwerk en afhankelijk zijn van de expertise van ervaren en gespecialiceerd personeel, willen, en zelfs kunnen niet zo maar productie opvoeren. Als er dan opeens veel meer vraag is naar hun product, hebben ze dan deze enorme schaarste gecreerd door truukjes ?? En het voordeel is ?

Wanneer je slechts 10% van je klanten kunt bedienen door beperkte levering, hou je dus 90% van je klanten ontevreden, waarvan 20% zo rijk is dat ze belachelijke grijze prijzen gaan betalen, en 70% uiteindelijk lekker gaat shoppen bij de concurrentie, want slechts een klein percentage (zoals forumleden) gaat jaren wachten totdat ze iets “mogen” kopen.

Disclaimer: dit is slechts wat ik denk. Het exacte verhaal weet alleen de directie van PP.

2 likes