Patek Philippe Nautilus 5711!

Nee, AP is altijd op afstand van de Patek gebleven. Patek of de nautilus ligt beter in de smaak of staat hoger op de snobladder dan de AP voor het grote publiek.

De 15202 vind ik met de hoekige vormgeving iets mooier.

1 like

En binnenkort misschien ook de nieuwe eigenaar indien Bloomberg het bij het rechte eind heeft…

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-01-21/patek-philippe-may-come-up-for-sale-berenberg-analysts-say

3 likes

maar er is geen twijfel over mogelijk dat dit één van de meest gewilde horloges is onder verzamelaars en liefhebbers.

Ik kan dat niet helemaal rijmen met het feit dat er bij jullie concurrent in Amsterdam al meer dan zes weken één te koop staat. Je zou toch zeggen dat die dan binnen het uur verkocht zou moeten zijn

2 likes

Bij die van Steiner staat bij box en papers: available. Die
Zitten er blijkbaar nog niet bij voor deze ronduit belachelijke 49k

:crazy_face::thinking:

Ik dacht eerst, wat een gezeur over een beetje rotorgeluid maar dit geratel is inderdaad niet best.

Is dit standaard?

Available betekent in dit geval dat ze erbij zitten.
:v:

Het was een grapje.

1 like

Wat dacht je dan? Een extra optie? :joy::v:

3 likes

Excuse me. :beers:

1 like

Zou het zo kunnen zijn dat de Big Bang en Royal Oak populairder zijn?

De Nautilus is zeker de beste van de patrijs-genta’s, maar mijn smaak telt niet. Ik denk echt dat de RO en BB het veel beter doen bij nieuw geld, en dat de Ingenieur en Nautilus niet zo hot zijn.

Dit is totaal natte-vinger-werk gebaseerd op een uurtje in een dure juwelier in Kopenhagen. De Chinezen stonden waar ze stonden, zeg maar.

Dit klinkt als een rotor die “uni-directional” opwindt, dus maar 1 kant op zijn werk doet. De andere kant op heeft het geen weerstand en draait het onbelast snel rondjes. Nogal ouderwets en iets wat je ook terugziet in het bekende ETA Valjoux 7750 uurwerk. Maar is dit echt het geval bij dit Patek Philippe uurwerk?

:joy:

Ik bedoelde meer als in: Is dit standaard / gewoon bij dit uurwerk? Of zijn dit defecte exemplaren?

Misschien een accountje met alleen je voornaam, net als de mijnheer uit Dordrecht ?

Nee man. Dit is gewoon high end premium Patek

3 likes

Nu komt mijn objectiviteit wel in het geding met uitspraken over andere zaken, maar het ligt nogal aan hun vraagprijs: €54k. Ik heb in 2018 vijf 5711s gehad en allemaal binnen een dag verkocht :grimacing:

5 likes

:smirk:

Mis ik iets? Of is er een trend gaande waarbij de “Taalnazi’s” elkaar zo veel mogelijk proberen te overtroeven hier de laatste tijd?

Man man man…

Heb je er meer gehad dan de AD :joy:

4 likes

Ik zie wel eens mensen het verkeerde filmpje voor een uitspraak zetten, maar deze?

Wel even afkijken, he!

Hahaha for fuck sake :joy: Dat gaat prima.

Juist, ook goed.