Patek Philippe Nautilus 5711!

Als het gaat om het 5711 horloge op de foto, deze heeft nieuw geen 36.000 gekost. Tenminste niet via de AD, misschien via het grijze circuit?

2 likes

Edit

Grijze circuit natuurlijk :slight_smile:

Als je hem bij de AD wilt kopen, moet je daar al een flinke rekening hebben, of 10/20 jaar wachten

1 like


.

Lekker hoor na 20 jaar wachten

13 likes

Leuk stuk Jasper, zo mogen er inderdaad meer van komen. De enorme explosie van de afgelopen jaren is te danken aan een enorme aandacht voor vintage en natuurlijk ook moderne horloges op allerlei online media. Forums bestaan al jaren, maar websites zoals Hodinkee geven er dagelijks aandacht aan, en maken er ook een lifestyle website van. Iedereen kan heel eenvoudig zichzelf deze informatie eigen maken en zien tevens wat de trends en prijzen zijn. Verzamelaars komen met elkaar in contact. Investeerders (flippers) hebben een bredere doelgroep gekregen. Chrono24 zag het levenslicht. Allemaal kleine stapjes maar hoe meer liefhebbers/geldwolven er komen, hoe meer vraag er ontstaat. En vraag/aanbod bepaalt altijd de marktwaarde. Waarom deze Nautilus? Historisch relevant en zeker een statussymbool onder de kenners.

2 likes

Leuk verhaal! Dank je wel dat je dit zo eens opent, da’s wel weer eens leuk. :+1: :+1:

Met name dit vond ik grappig:

Dit geldt niet alleen voor Speedies, maar überhaupt: Ik ben Limited-moe. Zeker van Omega en Seiko, maar ook van andere merken. De waardeloze Meistersinger stadsedities schieten me door het hoofd, en ook de totaal overbodige Nomos De Stijl editie. Zo jammer allemaal.

Dan heb ik toch een puntje van kritiek. Met name ook omdat ik dit als bedrijfscommunicatie zie.

Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen, zegt men dan: Ik sta zelf niet bekend om het meest recht-toe-recht-aan taalgebruik hier, maar jij bent toch wel de modderfokking eindbaas in geaffecteerde anglicismen. :slight_smile: Het leidde me af van je verhaal, zelfs.

Hieronder een kleine bloemlezing met wat suggesties:

Maar hoe zit het met de 5711?

Wat. Of dat, wat eigenlijk beter is. :slight_smile:

dan het dubbele van de adviesprijs.

Luxe. Dresswatches laat ik gaan. :

armelui’s versie, misschien? Pauperversie, wellicht.

zakte in (als een plumpudding, wellicht)

Geraakte of belandde. Of verzeild raken. dat kan wel.

Was ontworpen.

Ontwerp. Serieus. Ook voor die overige 100 keer.

Ontwerp, etc etc etc. Hij komt vaak voor.

Verjaardag.

Hernieuwde vormgeving, nieuwe uitgave, etc etc.

Vormgever, of zoals je zelf al zegt:

Ik zou die zin zo maken om herhaling te voorkomen: “Aldus Gerald Genta, één van de grootste horloge-ontwerpers van z’n tijd en de man achter zowel de Royal Oak als de Nautilus. Hij is voornamelijk bekend van deze twee modellen, maar heeft nog veel meer… etc etc etc.”

Ik had de Ingenieur hier trouwens in dezelfde adem als de Nautilus en Royal Oak genoemd als ik jou was.

Stelde voor.

Patrijspoorten.

Zeeschepen.

Ontwerpproces.

Edelmetalen.

Teveel herhalingen. Laat even gaan dat ontwerp ook kan, maar hoeveel keer kun je design zeggen in één tekst? Dude.

Met de hand afgewerkt, vervaardigd, gemaakt, etc etc.

Pfff. Het was een hele zit, zo. :slight_smile:

Nog één klein puntje van inhoud:

Een submariner of fifty fathoms was al ruim twintig jaar eerder een luxe sporthorloge. Als je uit een familie van paupers komt zoals ik vindt je ze niet op opa’s zolder, hoor. Die categorie was dus niet zo nieuw. Wel voor Patek en AP, maar niet voor arme donders.

21 likes

Jeetje.

Wat ben jij vervelend vanochtend.

15 likes

Kan zijn, maar zeg me niet dat jij als gezellige Tukker het taalgebruik verder helemaal normaal vindt. :slight_smile:

51oh8BBK5pL

1 like

Zo haal je de Jasper uit Jasper. Dat kan niet de bedoeling zijn toch?
Heb meteen zin om weer een Amsterdam Vintage Watches video te gaan kijken :slight_smile:

6 likes

Mijn excuses, ik wist niet dat er veel 75 plussers op het forum zaten.

25 likes

wat een onzin

1 like

Een klein beetje wel, eerlijk gezegd.

Kijk, de Amsterdammers die ik ken spreken nog gewoon Amsterdams. M’n makker uit Zuid-Oost klinkt dan ook, ondanks z’n 34 jaar, gewoon als Manke Nelis, zeg maar. Het is wat jammer dat alle ouderwetse Amsterdammers gedwongen worden om naar Lelystad en Almere te verhuizen, terwijl Amsterdam het domein van Gooische-R yuppen wordt. En Chinese toeristen en huisjesmelkers.

Ik mis dat Amsterdam van vroeger. :slight_smile:

:smile: :+1:

Maar serieus… Als je dit zo als bedrijfscommunicatie voert ben je waarschijnlijk briljant bezig omdat bobo’s je doelgroep zijn. Het moet gezegd.

2 likes

:joy:

Beetje zo’n zwakteargument om over bedrijfsvoering te beginnen.

2 likes

Bravo voor deze heerlijke taal correctie, een beetje purisme kan nooit kwaad bij wijze van tegengas. Maar “modderfokking” , is dat ook een anglicisme?

Volgende keer misschien een persoonlijk bericht overwegen, dude? :wink:

Waarom?

Ik vraag mij in alle openheid af of dit nu een topic is wat door een liefhebber van de Nautilus geplaatst wordt of het een marketing boodschap is van een bedrijf wat binnenkort (of nu) een stel Nautilus-horloges in de aanbieding gaat hebben.

Die neighing heb ik wel vaker bij @AmsterdamVintageWatches, juist omdat het zo openlijk om een bedrijf gaat.

Is dit een commerciële activiteit met toestemming van de moderatoren, of niet? Waar hebben we het hier over?

2 likes

Tja, als je ‘vindt je’ schrijft, mag je m.i. geen commentaar op het schrijven van anderen hebben

11 likes

Dat is een terechte vraag, maar jouw kritiek was m.i. uitsluitend op taalgebruik (bij bedrijfscommunicatie).

2 likes

Lachwekkend dat je volgens sommigen forummembers geen liefhebber kunt zijn als je ook handelt. Ach, hou toch op… denk jij echt dat ik 80 uur per week hier mee bezig zou zijn als ik het niet leuk vond?

Tevens heb ik geen 5711 te koop en er ook geen aankomen. Sterker nog, als dit bedrijfs gemotiveerd was, zou dit een hele slechte timing zijn gezien mijn “Conculega’s” Awco en SubGMT er allebei wel een hebben. Misplaatste insinuatie.

21 likes

https://www.steinermaastricht.nl/catalogue/item/patek-philippe-nautilus

Hier ook nog een!
Mooie foto’s ook wel altijd bij Steiner. Flink geshopt. Maar het oogt wel lekker slick.

Krijg altijd een beetje bitcoin-gevoelens.
Want voor 50k is het voor de meeste een onbetaalbaar horloge. En ook al koop je hem als investering. Wordt hij zeg 70k waard over 3 jaar. Dan zal de groep kopers kleiner worden naarmate de prijs stijgt.

Nu zijn er altijd mensen met (genoeg) geld om zo’n ding te kopen. Maar het wordt wel lastiger aan de man te brengen voor een simpele vent ( zoals ik )

2 likes