Dat is dan alleen de kast met bezel?
Nee. Met een hele kleine band, kast en glas.
Vond het nog aardig zwaar voor zo een slanke kast. Volgens mij komt een Daydate qua goud ook rond dit gewicht.
@rezzy laat die zuurpruimen lekker gaan.
Je hebt niks te bewijzen.
Een topic openen over een uittreksel voor je PP en dan een fake hebben. Lijkt me niet. Ik heb genoten van je reis als knutselaar.
Hier een stukje van Rolexforums. (goudwaarde ligt nu veel hoger,maar gaat om de gewichten)
The case ring weights 18.5 grams. Contains 13.875 grams of pure gold. It has a value of $178.43.
Case back weighs 7.21 grams.And contains just 5.41 grams of pure gold. It has a value of $69.57.
Bezel weighs 5.30 grams. Contains 3.98 grams of pure gold. It has a value of $51.18.
The bracelet weighs 68.85 grams. Contains 51.64 grams of pure gold. It has the largest value at $664.09.
So based on todays gold prices total weight of 18Kt gold approx 121gram so approx $4575.
De vintage day Dates waren wat lichter want die hadden geen massief gouden band/schakels maar gevouwen banden.
Volgens mij had heb je een paar referenties met solide en lege midden schakels. Die van mij waren niet solide goud.
31.1034768 gram om precies te zijn,maar je had gewoon geen zin om dat hele getal te typen.
Een troy ounce 24k goud is nu rond $1225 dollar. Een troy ounce is rond 31,1 gram.
Hoe komt jouw antwoord nu boven mijn opmerking terecht?
En mijn ālikeā ben je dan ook kwijt
Denk dat het iets met een geloof te maken heeft.
Dat vind ik juist nog het ergste !
Ik ga nog 1 keer reageren.
Zelf ben ik geen Patek kenner dan wel liefhebber, maar het is toch een ontzettend vreemd verhaal alles bij elkaar. In augustus plaatst Rezzy nog een topic over een GMT van een verre kennis ivm aankoop en deze wordt door het forum vrij snel correct geidentificeerd als nep. Rezyy wil terecht alles checken, want het gaat om zo veel geld. Het topic staat gewoon nog online.
Dan paar maanden later āsloopā je voor de lol een echte Patek? En respectabele leden vinden dat dan ook nog enorm cool etc.
En gedetailleerde algemene kennis over namaak blijf ik opvallend vinden.
Van de oude rammelige Daydates heb ik misschieh te weinig kennis om zeker te zeggen dat het niet klopt, maar alles bij elkaar opgeteldā¦
(Het leek mij een oldskool Thais allegaartje, daarom verwarring over diameter, endlinks, tritium plaat etc)
Ik vrees dat ik nu een forum regel ga breken door deze foto te plaatsen, maar heb toch even snel wat gesnuffeld. Hoop dat Jur een uitzondering wil maken en deze foto wil laten staan.
Deze foto komt van een replica forum waar een expert de diverse Chinese en Turkse āhorlogehuizenā naast elkaar houdt vwb de Aquanaut uurwerkjes. Geen Nautilus, maar ik vond het level of detail vrij shocking, geeft een beeld hoe ernstig goed die gasten al bezig zijn.
Ik zeg er niets meer over en blijf bij Rolex modern waar ik gelukkig wel iets van weet.
En dat nog wel op dankdagā¦
U weet aardig de weg in replica land,
Laat T.S. nou verder maar met rust, de tijd zal het wel leren.
Kijk nou eens goed naar de afwerking en dan vooral naar de gepolijste en afgeronde randen van de kloven.
Die zie ik niet bij de reps.
Je hebt nog een hoop te leren mien jong.
Ik heb heb altijd geleerd van mijn ouders, als je ergens geen verstand van hebt praat er dan ook niet over. Eerst wist je 100% zeker en nu ben je geen kenner⦠De day-date is 36mm en de pp 37,5mm. Dat jij dat niet kan waarnemen, hoef je niet gelijk te roepen dat iedereen blind is en dat het fake is.
Dat je mijn verhaal vreemd vind, omdat ik maanden terug hulp vroeg voor de aankoop van een Rolex (die wel echt bleek te zijn en ondertussen in mijn bezit is), hoeft niet te beteken dat deze PP nep is.
Je geeft aan dat je hier wel wat vanaf weet, maar ik zal dit ook nog maar even links laten liggen.
De laatste vergelijking met een grotere moderne Aquanaut uurwerk tov dit vintage model⦠Tja wat moet ik hierop zeggen, het straalt nep uit. Goedkoop staal, rotor schroef, backcase. Ik vind het erg gevaarlijk, dat je zo gemakkelijk verwarring kan creëren en een extra betrouwbaarheid functie op het forum per forumlid zal wel handig zijn. Op deze manier verziek je een heel topic, om een paar stemmen te winnen.
Het uurwerk zegt alles, als je er geen verstand van hebt zeg dan gewoon niks!
Patek uurwerk mooi gedecoreerd, alle kloven en bruggen de randen gepolijst, steenlager in gouden chaton.
Is gewoon nep joh. Stond eerst RATEK op de plaat.
Rezzy heeft er met een goudkleurige stift PATEK van gemaakt. Zeer vernuftig gedaan.