Mijn hemel. De Patek en DD zijn gewoon echt mensen. Helemaal niets mis mee.
Als je twijfelt: zwijg alsjeblieft. Alleen als je heel zeker bent en dit hard kan maken, heb je recht van spreken.
En:
Onzin. Ik zou eenieder die weleens een horloge van een particulier koopt, willen adviseren om ook op de hoogte te zijn van wat en hoe er nagemaakt wordt. Dan leer je signalen herkennen.
Okay, dan zeg ik het ook maar: ik vind deze en vrijwel alle Pateks verschrikkelijk lelijk.
Maar ik vind ook duikers lomp, en Speedmasters en Rolexen met zwarte of witte wijzerplaat saai.
There, I said it! Speedy’s zijn saai! Rolexen zonder kleurtje zijn saai! Sorry voor dit stukje off topic maar ik kon me niet meer inhouden. Lucht dat op zeg.
Omdat de topicstarter (als eerste) een Chinees uurwerkje herkent, zullen zijn gouden horloges ook wel nep zijn ?
Zo lust ik er nog wel een paar…
p.s. mag hopen dat dit topic weer open gaat, en er verder netjes wordt gereageerd. Denk dat we dan t.z.t. het officiële P.P certificaat wel te zien krijgen
Ik schrik een beetje van het niveau.
Iemand roept fake en de rest volgt. Alle foto’s zijn van mij, doe maar een research met tineye of Google image search naar een tweede exemplaar op het internet.
Iedeeeen met een beetje kennis ziet gelijk aan het uurwerk dat het een echt horloge is. Ik zal zeggen, vind maar een replica van de pp 3800 37.5mm (als die bestaat) en vergelijk het met mijn exemplaar.
Ik zie mensen hier zelfs vergelijkingen maken met andere nautilus modellen, wat al helemaal nergens op slaat. Het gaat om een 3800 mid size model.
Precies dit. Ik hou zeker de replica markt in de gaten en dit behoort gewoon tot mijn algemene kennis. Kijk de rolex. Vindt maar een neppert met een linnen dial.
Topic ontspoort een beetje, replica’s mogen niet besproken worden maar er is wel behoefte aan althans niet aan het bespreken van de replica maar de discussie of iets echt of nep is. Ikzelf ben geen kenner maar zou het prettig vinden dat met een andermans oprechte expertise mijn horloge kan worden getaxeerd op echt of nep.
Wellicht een los topic voor aanmaken hierop foto plaatsen met de vraag echt of nep? en dan in alle andere topics deze discussie de mond snoeren en verwijzen naar dit topic?
Kan me toch ook niet voorstellen dat TS een foto plaats van een replica horloge namelijk gezien de details, foto’s en vragen die in het gehele topic zijn gesteld c.q. gedeeld.
Dit staat nergens en ook de aannames zijn ongefundeerd. Graag even de regels, de faq én de zoekfunctie gebruiken.
Daarnaast past je bericht niet in dit topic
Klopt. Ik doe mijn best om een leuk topic te openen en zet daarvoor mijn Nautilus in.
De monobloc kast met alle graveringen en het uurwerk zelf spreken boekdelen. Sommige foto’s lijkt het door een bepaalde hoek weer wat anders, maar de 12 markering staat 100% recht naast elkaar. Dat het niet de verwachte PP afwerking is, zoals sommige misschien verwachten kan ik vrij weinig aan doen. Ook de Rolex is uiteraard echt en al verkocht aan een bekende horloge winkel in hartje Amsterdam.
Ik heb inderdaad kennis over replica’s en ik raad iedereen aan om dit ook op te doen, want je wil natuurlijk wel een echte met een neppe kunnen onderscheiden, bij een aankoop.
Ik was dit avontuur begonnen, om een uittreksel van Patek te krijgen en deze heb ik ook gisteren aangevraagd. Ik ga niet zomaar 150 Zwitserse franken overmaken. Hieronder de bevestigingsmail. Mocht het uittreksel binnen komen, dan post ik deze ook met het begin of eind serial. Jammer dat ik dit toch moet bewijzen, ik hoop dat @AmsterdamVintageWatches duidelijkheid kan geven over dit horloge, zodat dit kan worden rechtgezet.
Dankjewel @HanDavinci! Klopt, allemaal 18K en ik had het gewogen zonder het uurwerkje en een kleine band, kwam uit op 118 gram. Wat ook wel gaaf is dat de kroon zelfs van 18K goud is gemaakt. Hiermee onderscheid PP zich wel heel duidelijk met de rest.
Doe alsjeblieft geen moeite om te bewijzen, is m.i. nergens voor nodig. Wat zal jou het boeien dat, zoals eerder netjes omschreven, twee appels en een ei je niet geloven.
En wat @HanDavinci zegt, ik heb me kostelijk vermaakt met dit topic - tot net voor de ontsporing dan toch