Patek Philippe only (Deel 1)

Yes. Waarbij ‘PS’ uiteraard staat voor ‘Petite Seconde’. Dit high beat uurwerk werd half jaren 70 door Patek geïntroduceerd en deed sindsdien dienst in tal van Calatrava’s.

Merci. Klopt. 17mm tussen de pootjes.

Pica van de bijzondere kastconstructie waarbij gebruik wordt gemaakt van de compacte afmetingen van dit uurwerk:

10 likes

Klopt, het zat ook in de calatrava traveltime als FUS caliber.
Ik zie dat die van jou al wel het PP seal heeft. Volgens mij is caliber 215 PS vervangen door caliber 30‑255 PS.

Even wat leven in dit topic blazen

34 likes

Amen! :pray:t2:

1 like

Vandaag heb ik mijn pilot travel time weggebracht voor een probleem met het uurwerk. Hopelijk snel weer om de pols. Gelukkig alles binnen fabrieksgarantie.

1 like

Balen! Hopelijk is hij snel weer terug!

1 like

Ja, 4 weken duurt het ongeveer. Dus als het goed is voor de vakantie terug. Amplitude was erg laag en de nauwkeurigheid was ook geen rechte lijn op mijn timegrapher. De secondewijzer stopte ook rond kwart voor iedere keer en het uurwerk was daarna moeilijk op gang te krijgen.
Hopelijk een full service, waarna hij het weer helemaal goed doet.

1 like

Service prijzen waren zo te zien ook weer wat gestegen zag ik op het formulier :scream:.

Zolang het garantie is maakt dat niet uit toch? :wink:

1 like

Nee, klopt voor nu niet inderdaad :slightly_smiling_face:. Dat scheelt weer 1715 euri.

1 like

Stevig tarief. Maar als je bijvoorbeeld kijkt hoe lang je een timmerman of automonteur kunt laten werken voor zo’n bedrag, dat valt ook tegen :grin:

3 likes

Klopt. Overigens is een standaard uurwerk een stuk goedkoper.
Patek kent een aantal categorieën en die prijzen lopen dus ook op.
Handmatig
automaat 3 wijzer
Complication 1
Complication 2
Complication 3

1 like

Zojuist even een veiling gevolgd van een Patek annual perpetua calender 5205r-10
Ik had em graag gekocht, stond een uur geleden op 14.000 euri
Wat gebeurd er vervolgens,de laatste minuten incl kosten 3 maal over de kop :innocent:
Tsja, mijn vakantiegeld was nog niet binnen, felicitatie voor ene geronimo

p.s. even een plaatje

is het geen plaatje? :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 likes

Ruig verhaal

3 likes

Prachtige combinatie van groen en rosé. Chic.

1 like

Dat was het plaatje, het onderhavige horloge was geel goud.

En wat betr. ruig verhaal: als iets te mooi is om waar te zijn is dat ook meestal zo. Na mijn bod pal voor de eindtijd sprong de veilingklok weer 5 minuten terug, enz enz Een uiterst geraffineerde manier van veilen moet ik bekennen :woozy_face:

1 like

Veel veilingsites werken zo. Ik houd ook wel van snipen, maar op zich is dit wel een eerlijke manier van veilen. Dan gaat het horloge echt naar de hoogste bieder, en niet naar degene die het aandurft om tot 1 seconde voor het einde te wachten met op de biedknop rammen.

1 like

1 seconde voor de eindtijd heeft mijn voorkeur :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ruig :muscle: :grin:

Het begint saai te worden in huize Bwatched.
De chrono (en m’n Apple Watch) zijn de enige horloges dat ik nog draag.

36 likes