Prachtig!
Ik heb er ook maar eentje nodig .
Maar valt wel mee hoor.
Ik tel er op chrono toch zeker 15 die onder list gaan.
Prachtig!
Ik heb er ook maar eentje nodig .
Maar valt wel mee hoor.
Ik tel er op chrono toch zeker 15 die onder list gaan.
Vond je dat datumvenster niet een beetje een afknapper? Zo’n venster zonder afgewerkt randje met een schijf eronder in net de verkeerde kleur zou ik eerder verwachten bij een Tissot van 350 Euro
Oh nee helemaal niet.
Ik vind het juist mooier dat ze de afwerking clean hebben gehouden, de datum valt in het echt heel mooi weg in het geheel.
Je moet hem echt eens in het echt zien.
Foto’s zeggen inderdaad niet alles. Soms klopt het in de hand beter dan op een schermpje
Dat is zo’n Patek waar je de afwerking alleen maar in het echt kunt ervaren vermoed ik. Ik vind hem heel mooi, net omdat het echt een undercover Patek is. Casual genoeg voor mij en tegelijk is er heel wat te beleven. Grail horloge in mijn boekje
Heel lastig te fotograferen de plaat is tegen het bruinkleurige aan…
Ik was underwhelmed. De plaat mist voor mij verfijning, diepte en craftsmanship. Dat gevoel heb ik wel vaker bij moderne Pateks. De stepped case is wel aardig, maar daar houdt het verder voor mij op.
Natuurlijk kan je het bandje dat er standaard opzit vervangen, maar ik vind het zo’n middelmatige kwaliteit; niet Patek waardig.
Ieder z’n ding.
Jij bent gewoon verwend met je Lange!
Blijft toch een prachtig horloge die chrono
Ik weet het niet. Heel mooi waarschijnlijk, maar op foto’s wordt ik nog niet warm en als je dan zegt dat die onder list te krijgen is dat wellicht niet zo bijzonder
Dat kan ik onmogelijk tegenspreken.
Patek stelt me erg vaak teleur. Iemand wel eens de bandsluiting van een 5711 gevoeld??..… ronduit matig, ook tegen (destijds) list prijs.
De 5170 van @Bwatched is wat mij betreft een uitzondering, die is écht heel bijzonder
Onder het rond gepolijst schijfje zit het collum wheel die de schakeling van het chronograaf regelt. Deze collum wheel vinden ze bij Patek (naar wat ik vernomen heb) niet mooi en vandaar afgedekt. De kans dat het collum wheel evengoed naar Patek niveau is afgewerkt is bijzonder groot, wat betekend dat er een horlogemaker deze onderdelen met perfectie afwerk en wetende dat niemand van de eigenaren er naar kan kijken
ik zal niet zeggen dat we moesten lachen (vooral de bracelet dan) toen vriend Roy hier mee aankwam, maar ik kon er niet meer naast zitten. Wat een gaaf ding, wat een uniek karakter en wat een statement piece!!
Is 100%
Dat was het en zo is het
Laat Gerald maar schuiven.
Ik zag dat de 3738 van @BulangAndSons ook verkocht is. Als iemand een mooie 3738 op leer ziet, laat het me weten. Hij staat stiekem vrij hoog op mijn verlanglijstje
En weer om de pols . Straks even kijken met de timegrapher hoe hij nu loopt. Bleek toch een serieus probleem te zijn geweest. 2 keer uit elkaar geweest en daardoor een volledige servicebeurt gehad.
Gelijk een nieuw bandje erop geklust die al een tijdje binnengekomen was (servicebeurt duurde 2 weken)
Het probleem was overigens dat het stukje waar de jewel in zit op de balans te ver naar beneden op de balansas geperst zat. Dat kwamen ze eigenlijk nooit tegen zei de horlogemaker tegen mij. Gevalletje pech dus, of eigenlijk geluk dus als je de gratis servicebeurt telt.
Vandaag mijn eerste PP in het wild gespot! Een Nautilus bij een patiënt van mij.
Gezien het voormalig beroep van de patiënt ben ik ook wel zeker dat het de real thing was…