Dit is wat de horlogemaker van het Patek Philippe service center mij vertelde.
Ik heb geen enkele reden om daaraan te twijfelen.
Ik dan ook niet
Het blijft natuurlijk wel vreemd dat er 2 schroeven kunnen breken, zonder noemenswaardige impact.
Ik ben altijd voorzichtig met het horloge en het is nooit gevallen of ergens tegenaan gestoten.
Weet je toevallig ook op welke plek die derde schroef zou kunnen zitten?
Van die plaatjes die losgekomen waren zie ik er maar 2 zitten. Maar het uurwerk zou met 3 schroeven vast moeten zitten. Die derde gaan ze dus nog vervangen binnenkort.
Pisbak ijzer in een Patek?
Dit blijft top.
volgens mij kan je niet zien of het nou de 31e of de 1e van de maand is.
eigenlijk staat er gewoon 311.
Patek Philippe vind ik een pracht merk maar hier is toch wat fout gegaan bij het ontwerp.
Was jij dat nou die moeite had met de prijsverhoging?
Anyway, dit is er nou zo een die IRL altijd mooier is dan op foto’s. Altijd.
Jup.
Maar, ik vind 'm wel nog steeds te duur.
Lange verslaat de PP, vooral op het gebied van de wijzers en spelen met licht.
Wel voor het eerst weer 'n horloge boven aan op de shortlist.
Ik vind hem saai voor het geld. Prijssprong naar complicatie bij Patek is niet gek groot. En het verschil met vergelijkbare (2/3 wijzer dress watch) van Lange, Vacheron, Breguet, Cartier is wel groot
Ik had het er laatst over met de horlogemaker van Patek. Die vertelde dat een kleine beschadiging betekent dat dit bij zo’n lunette niet meer te herstellen is. Hij was er om die reden niet zo’n fan van.
De G is veel lekkerder dan de R.
Leuk filmpje.
Het lijkt me dat een kleine beschadiging met zo’n lunette nauwelijks opvalt.
Bovendien, het is een daily, die kunnen wat hebben.
Dat zou mij heel erg opvallen en storen in ieder geval. Dat het ook niet meer te herstellen is stoort me nog het meeste eigenlijk. Een gladde lunette kunnen ze gewoon herstellen dmv laserwelding. Ze hebben daar alle specifieke gouden legeringen van Patek vertelde de horlogemaker.