Nou, Thierry vond het afbranden van de kubus met de flaporen vervelend, vooral door mensen die nog nooit een horloge van zijn merk gehad hebben en ook nooit zullen krijgen.
Bovendien gaat het altijd zo vind hij. Eerst een hoop geschreeuw maar toch zijn ze niet aan te slepen.
Vervolgens ging het erover dat het helemaal niet netjes was van Thierry om het in de grond trappen van zijn laatste creatie door mensen die zijn merk alleen door de etalageruit kennen te benoemen.
Daarna wist iedereen dat de Cubitus formaat stoeptegel is maar dat bleek uiteindelijk best mee te vallen hoewel er foto’s rondgaan waarop het ding veel groter is dan de Nautilus.
Er is ook nog benoemd dat de Cubitus helemaal niet ‘origineel en vernieuwend’ is want het is gewoon een vierkante Nautilus.
Een gedeelte van de leden alhier wacht met het vormen van een mening tot het horloge daadwerkelijk gepast is maar het overgrote deel is niet voornemens veertigduizend euro te besteden aan het stalen exemplaar en al helemaal geen tachtigduizend aan de platinum versie.
Die kopen voor die tientallen duizenden euro’s liever een ander horloge en nu is het wachten op de NA’s daarvan…
Die laatste zin
Hehe lekker John. Mooi is dat ja altijd. Er komen er een paar rechtstreeks uit de McDonalds De Librije binnengerold en gaan dan roepen dat de sauzen kut zijn.
Mooie samenvatting ja
Als je net uitgegeten bent bij Zoldering, mag je dan wel wat zeggen over die sausjes van J&T?
Het begin is er zou ik zeggen. Maar je begrijpt mijn punt wel.
Begrijp je punt absoluut, ben het er alleen niet mee eens. Maarrrrr als armzalige Rolex bezitter ben ik allicht te min om iets te zeggen over Patek
Je hoeft niet de eigenaar te zijn van een sterrentent om er te eten. Er zijn mensen die honderden horloges in het hogere segment door hun handen laten gaan zonder er zelf een te bezitten. Maar er dus wel degelijk kijk op kunnen hebben. Mijn punt is dat als je geen daadwerkelijke ervaring hebt met iets, je mening weinig waarde heeft. En dat is met alles zo.
Dit is een veel genuanceerder punt dan eerder werd gemaakt. Nu gaat het om kennis en ervaring met het product en zich an is het irrelevant of je het wel of niet kan kopen. Dat vind ik fundamenteel iets anders dan mensen verwijten een ‘no-no’ te zijn of weet ik het wat.
Ik vind het niet, des Pateks, om als CEO dergelijke uitspraken te doen. En merk als Patek staat op zich en hoeft zich niet te bedienen van dat soort uitspraken. De gemiddelde Patekbezitter lijkt me zich niet druk maken om de mening van iemand anders. Zij kopen een schitterende Patek en genieten ervan, ook als mensen het niet herkennen, waarderen of op waarde schatten. Dat is voor mij de schoonheid van het merk en de klasse die erbij komt. Maar yet again, what do I know.
Even het e.e.a teruggelezen, en nu snap ik em ook
Goed bezig man!
Ik zit met een probleem.
Ik ben geen kapper, maar heb wel een mening over zn kapsel.
Shit, ik kom in conflict met mezelf…
Ho ho… wij zijn niet zomaar ‘mensen’
Dit is hét horlogeforum van Nederland
King Flum (Screwdown Crown) spaart TS en Patek niet…
Geweldig stuk, dank voor het delen.
Hier kon ik wel om lachen:
This release clarifies a sentiment I think I’ve had slowly growing. For a while I felt like I was too young to understand what Patek was doing, but no. Patek is so focused on creating some false sense of dick measuring exclusivity with their watches that they’ve forgotten how to make actually great watches.
Patek will obviously be fine on their $400k+ grand complication watches forever, but for us mortals, I think I’ve lost my lust for the brand. VC is much more appealing to me as a company interested in advancing watches over pompousness now.
Niet alleen niet des pateks. Niemand hoort (en zeker niet op dat niveau) dit soort uitspraken te doen.
Patek maakt(te) mooie horloges, maar ik denk dat Stern junior te lang en te veel verwend is geworden
Hoe groot en beroemd het merk ook mag zijn, dit soort uitspraken zijn altijd uit den boze.
Is er overigens een directe link naar die uitspraak?
Goede samenvatting