Patek Philippe only (Deel 1)

Commentaar op de man zijn uiterlijk vind ik dan persoonlijk ook weer van weinig klasse gebaren.
Misschien ben ik een te gevoelig zieltje.

3 likes

Des mans uiterlijk wordt toch alleen maar vergeleken met TV/films-personages. Hij wordt niet beledigd op afgerekend op zijn uiterlijk, toch?

Nu ik er nog eens naar kijk, een paar dagen later heb ik nog steeds dezelfde mening namelijk te groot. Maar wat ik er positief aan vind is dat hij de Nautilus een wat meer bescheiden horloge laat lijken ipv een net iets te massief ogend sporthorloge wat het eerder in mijn ogen was…

3 likes

Het is gewoon een vierkante Nautilus. Echt nul fantasie van de PP ontwerp afdeling. En dat hij goed verkocht gaat worden betekent niet dat het een baanbrekend nieuw ontwerp is.

3 likes

:man_facepalming:

3 likes

Fair.

Ik begrijp de associatie.

1 like

Ook nog verzendkosten :smile:

Ik ben met je eens dat dit apart is. Al zag ik op Hodinkee een photo report waar iemand dit horloge om had en daar ziet het er wat beter uit. Maar nog steeds niet goed.

Over het algemeen ben ik niet zo van de stijl van de huidige Stern. De vorige vond ik mooiere horloges maken. Wat kleiner, wat subtieler, wat eleganter.

1 like

:rofl:

1 like

Dat vind ik ook inderdaad. Misschien is dat ook wel een beetje de breuklijn tussen de verschillende soorten liefhebbers die aan verschillende kanten van de discussie over de Cubitus en de heer Stern staan.

1 like

7 likes

6 likes

Hier kan je redelijk goed zien hoe ie draagt:

2 likes

100% rechts

Dat is een erg vertekend beeld wel, moet je zien hoe ver de vingers gebogen staan, dus de Aquanaut staat een stuk dichter bij de camera waardoor die veel groter lijkt. Je ziet ook dat de Aquanaut op de kroon van de Cubitus ligt zelfs.

Maar die vergelijking met de Santos Large lijkt me meer accuraat ja. Ik denk dat op basis daarvan je kan zeggen dat de bezel van de Cubitus 40mm breed is van links naar rechts en dat de oren nog 1,5mm aan beide kanten er aan toe voegen (ik had gelezen dat hij 43.1mm breed was) en dat van 10 tot 4 hij dus 45mm is.

Als ze dus nog met een variant uitkomen die net zo groot is als de Santos Medium, dat zou mooi zijn.

1 like

Die Chrono24 prijzen zijn gewoon voor de gein om aandacht te trekken en zien wat de gek er voor geeft.

Bij Moda zie je realistischere marktprijzen altijd.

Ik vind dit best “OK” voor een platina horloge met complicaties die echt net gereleased is… oh en van Patek is :wink:

2 likes

Ik snap het helemaal, alleen vind ik het horloge verschrikkelijk lelijk. Maar dat is een kwestie van smaak. Ik snap niet dat ze ervoor gekozen hebben een vierkante Nautilus te maken. De Nautilus is namelijk prachtig zoals hij is.

3 likes

Bij die reel van Mark Wahlberg zie je toch echt dat het een groot ding is! Ben echt benieuwd hoe die in het echt oogt.

1 like

Soms ook wel echt aan lage kant hoor, prijzen waarvoor het in Europa niet gaat lukken.

100% links :ok_hand:

1 like