Die vernieuwing gaat wel heel behoudend. Dat komt volgens mij door de family owned bussiness. Geen hijgende aandeelhouders die om vernieuwing schreeuwen. Dat is alleen maar goed
ik ben wel enorm fan van dit prachtige exemplaar nodig heb ik hem niet, maar ik wil hem wel
(foto netjes geleend van monochrome)
Zo dan, deze is zo mooi en toepasselijk dat ik 'm nog even neerzet hier! De (slag)zin van de dag!
Schitterende horloges werkelijk, Patek Philippe.
Out of my league, maar dat is niet belangrijk in deze.
Geen idee, mijn iPhone corrigeert sommige stukken vanzelf…zucht. Wat ik wilde zeggen is dat ik niet eens wist dat het een limited edition was.
Wat betreft de golden ellipse, het is PP oudste model Na de Calatrava , En tevens dunste horlog met het befaamde caliber 240 microrotor. Ik draag hem heel vaak maar nooit casual gekleed (Toevallig bij de foto wel maar toen zaten we in lockdown).
Ik denk dat het klopt als men zegt dat het geen geliefd model is maar ikzelf waardeer het enorm en samen met de Calatrava en Nautilus definieert het wel PP.
Dat het uitziet “als een vrouwenhorloge”…ach, zovelen klassiekers zijn gemoderniseerd door het groter en stoerder te maken en naar mijn mening niet altijd met succes. Was de 41mm datejust nou echt mannelijker dan een 36mm? Maar goed, dat is de diameter discussie. De vorm van de Ellipse heeft gelukkig zijn DNA behouden (de platinum is groter), kan je bijvoorbeeld ook zeggen van onderstaande kast van de dumont. Onderstaande is ook vrouwelijk vanwege Vorm en 25mm?
Misschien ga ik wel een thread beginnen over mannen en vrouwenhorloges, maar als het eindigt met een waslijst aan messen is de lol weg…
Ik begin zelf de kleinere horloges meer en meer te waarderen. Hoewel de 5035P die ik laatst verkocht heb, toch een tikje klein aanvoelde. Die is 37 mm. Mijn DJ van 36mm is daarentegen perfect. Best een lastig iets. En mijn aquanaut, die 38 (ipv van de normale 40), is gewoon hét ideale horloge! Mijn vrouw heeft nog een 26mm santos liggen. Vind ik idd beetje klein. Ben ntrlk ook geen Keith Richards, die rockt alles!
Dude, al draagt Keith een Bulgari serpenti dan is het nog steeds cool…
Ik vind de maatvoering uiteindelijk geen discussie. Een panerai hoort groot te zijn, net zoals een AP RO offshore. Technisch zijn kleine horloges veel interessanter. Hoe je je voelt die dag, wat je draag en waar de dag je naartoe brengt is veel meer van belang.
37mm pp…prachtig. Mijn Nautilus van 40mm vind ik tegenwoordig beetje groot terwijl ik flinke polsen heb. Een 3800 was beter geweest. KeuZes, keuzes, keuzes.
Ik sta op lijst voor een AP 15450. Dat is 37mm. t Zal mij benieuwen. Een Nautilus heb ik nog nooit mogen proberen. Erg benieuwd.
Ik heb een tijdje met een calatrava van 38mm gelopen en dat is voor mijn pols en bouw een beetje de grens. Als het horloge echt mooi is kan een 36mm nog maar dat is het dan ook wel.
Mijn sweet spot zit op 40 mm denk ik zo, en drie keer raden welk horloge dat precies is… jaa, mijn huidige grail:
de 5212a
Je mag die nautilus best aan mij geven hoor
pffffff geven ?? nee joh, ik geef MSRP voor die 5711
Die draagt grooooot
Ik gok precies goed voor mij
Ik vond het qua grootte heel vergelijkbaar als de Rolex OP (39mm)
Vond de 36mm al bijna als 40mm aanvoelen
De 15450?
Mooi!! Aangeschaft? Of alleen gepast?
Wat is jouw polsmaat? De AP staat je goed!
Gepast. Ik twijfelde erg over de kleur en toen ik er uit was, was ie verkocht.
Ik sta nu op de lijst voor een blauwe. Maar dat gaat nog wel even duren ben ik bang.
17,5 cm