Patek Philippe only (Deel 1)

Niet alles hoor…

Euh die zijn multi miljoenair met nog een zaak in de VS en Martens als backup

1 like

Wie?

2 likes

Wat zeg je nu eigenlijk?

De panden in de atationsstraat

Dat ze bedragen kunnen neerleggen zonder consignatie

Wie is ze?

Burger

Die zaak is toch niet meer van burger. :see_no_evil:

Wel Bijzonder dat die dan een zaak in de vs heeft en een backup.

En dan ook nog voor die zaak inkoopt. :laughing:

Andere configuratie maar de naam staat er nog steeds hoor

Hahaha ik ben drie dingen tegelijk aan t doen en verwoord me beetje krom😂

Dus eigenlijk weet je het niet. Zeg je maar wat.

‘Ze zijn multi miljonair en leggen dit soort bedragen ervoor neer’

Bedoel te zeggen die zaken hebben geen consignatie nodig

Wiens zakken bedoel je nu eigenlijk?

Edit laat ook maar. Vind het al niet meer geloofwaardig.

2 likes

Het zal wel aan mij liggen, maar als ik dit zie kan ik alleen nog maar vuriger hopen dat die horlogemarkt met gezwinde spoed in elkaar flikkert. Dat m’n eigen horloges flink minder waard worden is wellicht financiële zelfkastijding maar neem ik graag op de koop toe.

8 likes

De markt is de markt.

Echter ben ik zelf niet van plan ooit boven list te betalen voor een horloge wat nog in productie is.
(Vintage is anders: wil namelijk nog altijd een Rolex 1675 :slight_smile: ).
Als meer mensen dat doen, dan stopt deze tulpenbollenmanie van onze tijd vanzelf.

2 likes

Ik heb wel eens het idee dat handelaren tijdig zo’n enorme voorraad zo goedkoop inslaan, dat ze het heel lang uit kunnen zingen voordat ze weer omlaag moeten. Je ziet het ook bij de Vacheron Overseas. Die staat nu ook her en der voor 50k of 75k. Terwijl er ook nog voor 20 staan. Ze kopen tijdig goedkoop in en proberen de markt omhoog te krijgen naar dat niveau. En dan cashen. En als het niet echt werkt, dan wachten ze nog wel een jaartje. Het is net als pump en dump door grote handelaren bij crypto. Als kleine speler heb je maar gewoon te volgen. En er zijn genoeg mensen met een portemonnaie die nog groter is dan hun hebberigheid om de markt vastigheid te laten krijgen als er eenmaal een paar echt verkocht worden voor die prijzen.

4 likes

Volkomen mee eens. Ik zou nooit boven de listprijs kopen, om zodoende de hype te blijven voeden. Wie die deze, overigens formidabele, horloges koopt zijn meestal geen liefhebbers maar mensen die ermee willen pochen. Dus ook vaak het verkeerde publiek, waar uiteindelijk zelfs Patek Philippe ook niet mee vereenzelvigd wil worden.

2 likes

Ik wou dat ik het geld had om ongegeneerd boven list te kopen met deze prijzen :joy:

2 likes

Ik wou dat ik het geld had om voor list te kopen :wink:

5 likes