Doe mij toch maar een 1579
En modern de 3670
uit die 4 bovenstaande die ongetwijfeld weer zo een formaat voor een 13 jarig meisje hebben
… kies ik nog steeds de 5070PT.
Voor mij zijn de stalen 130’ers onder de allermooiste chrono’s ooit gemaakt.
Niet perse dé mooiste. Maar wel mooi. Heel mooi!
De 1579 is 36mm. Dat is groot voor vintage, zeker met die uitstekende lugs. De 3670 is een 37mm tonneau/cushion kast dus gaat eerder als 39 dragen. Dat zijn beide perfecte afmetingen voor een nette chronograaf. Die 5070 is een vliegende schotel
Een beetje off-topic, maar als we het toch over chrono’s hebben: veel beter dan een strakke PN wordt het wat mij betreft niet. ![]()
ben fier op mijn volle 7-8 cm ! ![]()
Dan zou je kleinere horloges ook gewoon kunnen dragen.
Maar ik snap de onzekerheid.
Net schreef je dat die voor 13 jarige meisjes was ![]()
de looks zijn super.
Maak hem minimum 39 en ik word verliefd.Mag nog iets groter maar hoeft ook geen 44 te zijn.
Maar eigenlijk moeten we ons niet vastklampen aan cijfers op papier want die 42 mm van de 5070 lijkt in het echt best wat kleiner.
Anderzijds zijn alle 33 tem 36mm horloges die ik al op mijn pols paste te klein. Ik kan ze mooi vinden om naar te kijken en vast te houden … Op mijn pols stopt het wel.
Zal te zien hebben met een relatief stevige pols te hebben maar evenzeer aan wat je gewoon bent te dragen
Had er Heuer i.p.v. Rolex op de plaat gestaan -met hetzelfde uurwerk- dan had het ding 10% gekost van wat het nu doet.
Geef mij maar een UG Rindt
Ik dacht ook altijd dat ik dat een prachtig horloge vond. Tot irl. Toen was de liefde gelijk over.
Alles is grof aan de Nina rindt. Wijzers, dial, kast.
Nee doe mij maar een witte dial PN.
Waar kijken we naar?
Als je je toch al begeeft in de echelons van Patek chrono’s, dan gaat er toch niets boven een PCC. Als je al zo dicht bij de ultieme Patek bent dan kan je die laatste stap toch bijna niet aan je voorbij laten gaan ![]()
In een 5270 zit nog heel, heel veel waarde!!
De prijzen zijn waanzin natuurlijk.
Maar puur esthetisch, is een goede PN ongeëvenaard. Daar kan oprecht geen Heuer of UG tegenop.
In het echt zien = meteen geloven.
En ja, de mythische zweem rondom de Daytona helpt zeker mee in de schoonheidsbeving.
Mag er zeker zijn maar doe dan zonder enige twijfel maar de 5970. Ja liever dan de 1518 of zelfs 2499 als we GEEN rekening houden met waarde en zeldzaamheid.
5970 → 2499 → 5270 → 1518 … toch voor mij
damn … idd de 3970 vergeten
Doe dan zo
5970 → 2499 → 3970 → 5270 → 1518
(maar de 3970 voor d looks voor de 5270, zou ik hem echt moeten kopen en dragen dan zou het eerder de 5270 zijn wegens het formaat )