Patek Philippe only (Deel 2)

Ik denk dat de meeste liefhebbers wel redelijk unaniem in grote lijnen hetzelfde zullen denken.
Persoonlijke voorkeur kan een beetje invloed hebben maar niet voldoende om compleet tegenovergestelde meningen te hebben.

Heb best veel dingen bijna gekocht :slight_smile:

2 likes

Die onderste is wel heel fraai inderdaad, die kende ik niet. Met die bovenste heb ik niets qua uurwerk.

Zou dat allemaal machinaal afgewerkt worden? Ik dacht dat bijvoorbeeld de duometre wel degelijk grotendeels met de hand afgewerkt werd.

1 like

Zo hoort het ook

Nou ja. Vele malen minder dan bij Patek. Is best veel over te vinden op het wereld wijde web. Jlc vs Patek.

1 like

Mijn bron staat erbij dus ff checken.

En jijzelf begon hiermee toch :point_down:

Die heb ik ook niet, maar wel 2 treden verschil met de top. En dat is persoonlijk inderdaad al ziet de markt het ook zo gezien de veilingprijzen van independents het afgelopen jaar.
Die Ultra high stukken parade is leuk, maar dit is ook PP met een veel te klein uurwerk.

of een rond uurwerk in die vierkante kubus, dat is toch armoe ? … :disappointed_relieved: Enfin, zo mogen we allemaal ons eigen lijstje maken vind ik :+1:

2 likes

Nee dat is een veel te grote kast. Uurwerk is prima. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

18 likes

Ik ben niet zo van niet-gecentreerde sub dials, maar hier is het slechts een fractie en niet storend. Samen met de prachtige Beguet numerals echt een plaatje hoor. Prachtig.

2 likes

Dank.

Ik weet het. Soms is het het ook net niet.

Bij sommige PCC stoort het mij en bij sommige weer niet.

Maar het is inderdaad heel subtiel.

Hoe cool is dat, een dubbele advertentie van de 6006G gevonden :nerd_face:

15 likes

Ik zie er anders 4 :grin:

1 like

:four_leaf_clover::smile:

1 like

Staat hier nou adjusted to heat cold?

Edit: Sorry Brick, ik ga wel weer naar het GS topic. Het spijt me.

4 likes

Ja, thermocompensated dus, avant la lettre. Typisch Patek.

3 likes

Even het klokje om van een externe collega. Mooi ding hoor.

10 likes

Die ziet er bijna uit als een 5168! :smile:

1 like

Dat lijkt mij een nepper…

3 likes

Kan je garanderen dat dat niet zo is :upside_down_face:

Heeft jouw camera dan speciale AI functies om een horloge eruit te laten zien als een nepper? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes